Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-16, 14:34
WYsokie spalanie cruze diesel :/
Autor Wiadomość
setka 

Model Samochodu: cruze
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 25
Skąd: sia
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2013-01-06, 19:29   WYsokie spalanie cruze diesel :/

witam
dzis wybralem sie na cotygodniowa przejazdzke dokladnie to zrobilem na autostradzie 130km w jedna strone czyli razem 260 w dwie strony(zadnej jazdy po miescie tylko autostrada). Jechalem z predkoscia od 110-145 km/h - srednie spalanie wyszlo mi 9.23 litra:/ wg komutera po przeliczeniu z mil/galon. Wczoraj zatankowalem i zgadza sie:/ spalil ponad 9 litrow na 100 przy jezdzie na autostradzie:/ Mimo ze to diesel automat to jednak znacznie za duzo:/ Nie wiem co jest przyczyna??? Czy wy tez tak macie???? prosze o jakies info porady
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2013-01-06, 19:44   Re: WYsokie spalanie cruze diesel :/

setka napisał/a:
witam
dzis wybralem sie na cotygodniowa przejazdzke dokladnie to zrobilem na autostradzie 130km w jedna strone czyli razem 260 w dwie strony(zadnej jazdy po miescie tylko autostrada). Jechalem z predkoscia od 110-145 km/h - srednie spalanie wyszlo mi 9.23 litra:/ wg komutera po przeliczeniu z mil/galon. Wczoraj zatankowalem i zgadza sie:/ spalil ponad 9 litrow na 100 przy jezdzie na autostradzie:/ Mimo ze to diesel automat to jednak znacznie za duzo:/ Nie wiem co jest przyczyna??? Czy wy tez tak macie???? prosze o jakies info porady


Nie masz przypadkiem zatkanego DPFa? Takie spalanie to ja mam jak filtr sie włacza.

A BTW to sie nie tak sprawdza spalanie. Metoda jest jedna:

temperatura na zewnatrz okolo 18-22 stopnie
niski poziom wiatru ( na pewno nie przeciwny do kierunku jazdy)
sinik zagrzany do temepratury roboczej 88-92 stopnie
wybieramy w miare płaski odcinek około 80-120 km
tankujemy na stacji do wybicia pistoletu i po 5 sekundach ponownie do wybicia
jedziemy na trase z predkosciami miedzy 90-100km/h, z maksymalna predkoscia obrotowa 2500obr-1
wracamy ta sama trasą na ta samą stacje i na ten sam dystrybutor i powtarzamy sposob tankowania opisany powyzej

Obliczamy spalanie. Srednie spalanie powinno wyjsc ponizej sredniej z papierów i około 1 litra wiecej niz podane najnizsze z papierów

Jezeli w takim przypadku wartosc uzyskana jest wyzsza od sredniej to wtedy mamy problem z silnikiem i jego układem zasilania.

To co podałes nie jest tym co oczekuje producent.

Swojego tak testowałem, ten sam sposób reklamowałem swojego Lacetti i wygrałem swoje, bo spalanie miałem na poziomie 7-8 litrów przy spokojnej jezdzie, po wymianie wtryskiwaczy na gwarancji spalanie spadło do 6-7 litrów. Nalezy tez przyjac ze to automat wiec swoje wiecej wezmie.
 
     
lis tomek 
listomek

Model Samochodu: Cruz 1.6 LT HB
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 43
Skąd: Mrągowo
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 5/13
 38%
Wysłany: 2013-01-06, 20:12   

Raczej bym się przyzwyczajał do takiego spalania, to automat ja nie mam cruza w automacie ale mam drugi samochód w domu w automacie którym porusza się żona i pali ok 12litrów to jest masakra ,ale jest jeden plus tego żona zaczeła jeździć
 
     
setka 

Model Samochodu: cruze
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 25
Skąd: sia
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2013-01-06, 20:15   

Nie wiem czy jest zapchany? jak mam to sprawdzic? zadna kontrolka sie nie swieci ani nic:/

Ja zawsze spalanie obliczalem w ten sposob:
tankowanie na 2 wybicia
jezdzilem na trase do 100 km
wracalem na stacje i znowu na 2 wybicia
i zawsze sie zgadzalo z tym co podawal producent +- do 1 litra wiec w miare miarodajne.
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2013-01-06, 20:27   

setka napisał/a:
Nie wiem czy jest zapchany? jak mam to sprawdzic? zadna kontrolka sie nie swieci ani nic:/

Ja zawsze spalanie obliczalem w ten sposob:
tankowanie na 2 wybicia
jezdzilem na trase do 100 km
wracalem na stacje i znowu na 2 wybicia
i zawsze sie zgadzalo z tym co podawal producent +- do 1 litra wiec w miare miarodajne.


No to wizyta w serwisie cie czeka.

Jeszcze jedna rzecz sprawdz, rozpedz go zdejmij noge z gazu i zobacz jakie jest spalanie chwilowe, jak wieksze nie 0.0 to masz cos z DPF
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 64/2142
 3%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2013-01-06, 21:11   

Ja w piątek wróciłem z trasy 550km (200km to ekspresówki, reszta zwykłe drogi), cruze spalił 35l ropy, czyli 6,36l/100km i nie jechałem powoli. 9,23l/100km w trasie to jakoś dużo.
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
setka 

Model Samochodu: cruze
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 25
Skąd: sia
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2013-01-06, 21:23   

etac_owiec napisał/a:


No to wizyta w serwisie cie czeka.

Jeszcze jedna rzecz sprawdz, rozpedz go zdejmij noge z gazu i zobacz jakie jest spalanie chwilowe, jak wieksze nie 0.0 to masz cos z DPF


Przed chwilka sprawdzilem i jest normalnie jak naciskam na gaz to jade i jest jakies tam zuzycie jak puszcze spada w ciagu 2s do 0.0 ale za chwilke roscnie do malych wartosci(ale to automat ciagnie samochod dlatego rosnie do 4.8 poczym spada do 1)
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2013-01-06, 21:31   

setka napisał/a:
etac_owiec napisał/a:


No to wizyta w serwisie cie czeka.

Jeszcze jedna rzecz sprawdz, rozpedz go zdejmij noge z gazu i zobacz jakie jest spalanie chwilowe, jak wieksze nie 0.0 to masz cos z DPF


Przed chwilka sprawdzilem i jest normalnie jak naciskam na gaz to jade i jest jakies tam zuzycie jak puszcze spada w ciagu 2s do 0.0 ale za chwilke roscnie do malych wartosci(ale to automat ciagnie samochod dlatego rosnie do 4.8 poczym spada do 1)


Ale jak spada to ok.

A gdzie tankowałes to paliwo, bo ja po wielkich trudach na polskim paliwie osiagam 5,7, a raz tankowałem w Niemczech i bez zadnego problemu, stojac w korkach na autostradzie uzyskałem wynik 5,2.
Wiec uwierzylem ze jakosc paliwa ma duze znaczenie.

Takze zatankuj z 2 razy na innej stacji i zobacz efekty. Jak sie nic nie zmieni to wtedy serwis bo gdybanie tu nic nie pomoze.

Ja w swoim ostatnio mialem problemy z DPF gdzie wypalał sie co 100-200 km do konca, ale mu przeszło.
 
     
setka 

Model Samochodu: cruze
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 25
Skąd: sia
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2013-01-06, 21:39   

etac_owiec napisał/a:


Ale jak spada to ok.

A gdzie tankowałes to paliwo, bo ja po wielkich trudach na polskim paliwie osiagam 5,7, a raz tankowałem w Niemczech i bez zadnego problemu, stojac w korkach na autostradzie uzyskałem wynik 5,2.
Wiec uwierzylem ze jakosc paliwa ma duze znaczenie.


MIeszkam w UK a tu tankuje na stacjach przy supermarkecie ASDA. Jest tam tylko 1 diesel nie ma zadnego city czy super. W sumie jest tam tansze paliwo w porownaniu do Shell czy BP. Jesli to ma jakies znaczenie to bede musial zmienic stacje aczkolwiek czyzby jakos paliwa miala az tak wielkie znaczenie zeby zredukowac spalanie o chodzby nawet 1 litr?

Mam ten samochod od 2 miechow i w sumie nie mialem jeszcze zadnej lampki informacyjnej ze filtr zaczal sie wypalac. Zawsze czekam okolo minuty dwoch po jezdzie czyli robie wszystko ok:/
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2013-01-06, 22:09   

setka napisał/a:
etac_owiec napisał/a:


Ale jak spada to ok.

A gdzie tankowałes to paliwo, bo ja po wielkich trudach na polskim paliwie osiagam 5,7, a raz tankowałem w Niemczech i bez zadnego problemu, stojac w korkach na autostradzie uzyskałem wynik 5,2.
Wiec uwierzylem ze jakosc paliwa ma duze znaczenie.


MIeszkam w UK a tu tankuje na stacjach przy supermarkecie ASDA. Jest tam tylko 1 diesel nie ma zadnego city czy super. W sumie jest tam tansze paliwo w porownaniu do Shell czy BP. Jesli to ma jakies znaczenie to bede musial zmienic stacje aczkolwiek czyzby jakos paliwa miala az tak wielkie znaczenie zeby zredukowac spalanie o chodzby nawet 1 litr?

Mam ten samochod od 2 miechow i w sumie nie mialem jeszcze zadnej lampki informacyjnej ze filtr zaczal sie wypalac. Zawsze czekam okolo minuty dwoch po jezdzie czyli robie wszystko ok:/


Lampka sie zapala jak juz filtr jest zapachany i tylko serwis pomoze. W czasie normalnej eksploatacji nie pojawia sie wcale. Moze wreszscie go przegoniłes i troche musiales do tego dołozyc. Sprawdz te 2 tankowania.
 
     
j23a 
j23a

Model Samochodu: Cruze Sedan LTZ 2.0 VCDI 163 km
Wiek: 48
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 36
Skąd: Rybnik
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 9/11
 81%
Wysłany: 2013-01-06, 22:17   

U mnie od 4 miesięcy (jakieś 15.000 km) na komputerze stoi cały czas 7,6 l/100 km. Choćbym nie wiem jak jeździł (i szybko i powoli - a wszystko to raczej na długich odcinkach) to cały czas tyle samo. Zaciął się? ;-)
_________________
Nie pamiętam co zażyłem przed podjęciem decyzji o zakupie Cruze'a ale musiało to być mocne bo mi rozum na chwilę odebrało..................
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2013-01-07, 12:54   

Musisz go ponownie uaktywnić naciskając żeby ci obliczył na nowo za każdym razem.Teraz pamięta to kiedy ostatnio był kliknięty by przeliczać w trakcie jazdy, najprawdopodobniej w większości u ciebie to było miasto.
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2013-01-07, 13:03   

krucyfiks napisał/a:
Musisz go ponownie uaktywnić naciskając żeby ci obliczył na nowo za każdym razem.Teraz pamięta to kiedy ostatnio był kliknięty by przeliczać w trakcie jazdy, najprawdopodobniej w większości to było miasto.
Obrazek


Srednie spalanie jest obliczane od ostatniego skasowania, czyli u kolego bedzie to srednia z 15000km. WIdocznie taki styl jazdy
 
     
j23a 
j23a

Model Samochodu: Cruze Sedan LTZ 2.0 VCDI 163 km
Wiek: 48
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 36
Skąd: Rybnik
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 9/11
 81%
Wysłany: 2013-01-07, 14:11   

etac_owiec napisał/a:
krucyfiks napisał/a:
Musisz go ponownie uaktywnić naciskając żeby ci obliczył na nowo za każdym razem.Teraz pamięta to kiedy ostatnio był kliknięty by przeliczać w trakcie jazdy, najprawdopodobniej w większości to było miasto.
Obrazek


Srednie spalanie jest obliczane od ostatniego skasowania, czyli u kolego bedzie to srednia z 15000km. WIdocznie taki styl jazdy


Co do stylu jazdy i wysokości spalania to rzeczywiście - jeżdżę szybko więc spalanie być musi. Natomiast dziwnym mi sie wydał brak jakiejkolwiek reakcji komputera na zmianę wysokości spalania - bo raczej nikt mi nie wmówi, że na odcinku prawie 15.000 km auto spalało, przez cały ten dystans, równo 7,6 l/100. Tym bardziej, ze komputer wskazuje z dokładnością do dziesiątej części litra, zatem wskazania np. 7,5 czy 7,7 powinny wystepować. A tu nic. W żadnym aucie jeszcze tak nie miałem ale już się przekonuję, że Chevrolet jest innym autem niż wszystkie zatem komputer też pewnie inaczej działa. ;-)
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2013-01-07, 14:28   

j23a napisał/a:
etac_owiec napisał/a:
krucyfiks napisał/a:
Musisz go ponownie uaktywnić naciskając żeby ci obliczył na nowo za każdym razem.Teraz pamięta to kiedy ostatnio był kliknięty by przeliczać w trakcie jazdy, najprawdopodobniej w większości to było miasto.
Obrazek


Srednie spalanie jest obliczane od ostatniego skasowania, czyli u kolego bedzie to srednia z 15000km. WIdocznie taki styl jazdy


Co do stylu jazdy i wysokości spalania to rzeczywiście - jeżdżę szybko więc spalanie być musi. Natomiast dziwnym mi sie wydał brak jakiejkolwiek reakcji komputera na zmianę wysokości spalania - bo raczej nikt mi nie wmówi, że na odcinku prawie 15.000 km auto spalało, przez cały ten dystans, równo 7,6 l/100. Tym bardziej, ze komputer wskazuje z dokładnością do dziesiątej części litra, zatem wskazania np. 7,5 czy 7,7 powinny wystepować. A tu nic. W żadnym aucie jeszcze tak nie miałem ale już się przekonuję, że Chevrolet jest innym autem niż wszystkie zatem komputer też pewnie inaczej działa. ;-)


To skasuj przy nastepnym tankowaniu, moze rzeczywiscie sie zawiesił
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: