Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-20, 17:43
HELP: Problemy, usterki, i takie tam ró?ne
Autor Wiadomość
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
  Wysłany: 2010-03-20, 21:05   HELP: Problemy, usterki, i takie tam różne

Witam,

Mam takie pytanko :) Zauważyłem ostatnio jak jeżdżę, że przy hamowaniu pod światłami (takim zwyczajnym, nie gwałtownym) czasem z prawej strony wydobywa się taki 2-3 sekundowy jakby zgrzyt (tak jak w starych autobusach Jelczach było, może ktoś skojarzy :D ).
Nie dzieje się to często, ale czasem zdarza mi się to słyszeć.

Druga kwestia to zawieszenie. Jeżdżąc po mieście często słyszę z tyłu odgłos taki podobny do wydawanego przez pociąg jadący po torach - coś a'la stukot.

Może niepotrzebnie się obawiam, ale czy jest jakiś powód do niepokoju? Jechać na przegląd do ASO? Czy to po prostu normalne przy nowym/niedotartym samochodzie?
Chcę się dopytać, bo ja to jestem jeszcze taki noobek z zakresu motoryzacji i chętnie wysłucham rad bardziej doświadczonych użytkowników :)

Dziękuję za odpowiedzi :)
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2010-03-20, 21:28   

Hmmm być może zaworek przy hamulcach się blokuje chwilami - to by tłumaczyło podejrzane odgłosy, jak również nienaturalnie wysokie spalanie z którym masz problem. Jedż lepiej do ASO bo przez neta to takie wróżenie z fusów :-/
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2010-03-20, 21:31   

Dzięki za poradę :)

Już słyszę sapanie w ASO: Ojej tam, to normalne, co Pan się przejmuje, na pewno z samochodem wszystko jest w porządku, nie ma co sprawdzać...
No dobrze, sprawdzimy, tam na 100% NA PEWNO jest wszystko w porządku


:(
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2010-06-05, 05:33   Problemy, usterki, i takie tam różne

Witam,

Zakładam taki temat w którym można by sie dzielić problemami czy usterkami, które wystąpiły w waszych Cruzach.

Ja mam takie pytanko, czy to prawda, że ECOTEC bardzo lubi wysokie obroty? Jeśli tak, to na jakim poziomie? :D
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
xyz 
junior

Model Samochodu: Chevrolet Malibu 2.4 LT
Pomógł: 8 razy
Wiek: 61
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 92
Skąd: CB
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 11/19
 57%
Wysłany: 2010-06-11, 07:11   

Kolego SanDiego, oczywiście że lubi. Tyle tylko, że jest to pojęcie względne. "Lubi" tzn że aby wykorzystać możliwości tego silnika trzeba go dość wysoko kręcić. Zresztą zobacz przy jakich obrotach masz maksymalną moc czy moment obrotowy. Sprawdź jak zachowuje się samochód przy gwałtownym wciśnięciu pedału przyspieszenia jeśli jedziesz z prędkością obrotową ok. 4 tyś. a jak gdy masz 1,5-2 tyś. W górnych zakresach obrotowych silnik jest żwawy i natychmiast reaguje na przyspieszenie, w dolnych wydaje się nieco "mułowaty". Niestety jazda na wysokich obrotach jest okupiona zużyciem paliwa. Nie licz na 8-9 l na 100 km, a raczej 10-11. Ale trzeba przyznać, że frajda z jazdy jest większa. Pozdrawiam.
 
     
Kubusiek 

Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 244
Skąd: Krak
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 20/33
 60%
Wysłany: 2010-08-02, 20:13   

A mnie się wydaje ze nie śmierdzi z klimy tylko sprzęgło się jara ! wali jajami lub czyms takim. w życiu nie słyszałem ze klima fabryczna sie już zagrzybiła chyba ze z powodzi autko jest. Pozdro :-P
_________________
 
     
Kubusiek 

Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 244
Skąd: Krak
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 20/33
 60%
Wysłany: 2010-12-09, 15:08   

Przeglad zaliczony i po naprawie lakierniczej.Co ciekawe pzu wyliczylo mi 1400 zl za porysowane drzwi a w salonie koszt 3400 zl ha ha naprawa. Oczywiscie w plecy jestem z vatem :-x
_________________
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2010-12-23, 19:07   

A ja trochę z innej beczki

mam taki problem, że jak wyjeżdżam z garażu rano (zimą teraz) i cofam, to nie chce jechać, a potem jest takie lekkie bum, jakby coś odpuściło i dopiero jedzie. Dzieje się to niezależnie, czy poprzedniego dnia jeździłem czy nie.

Tak jakbym probowal cofac na zaciągniętym ręcznym, potem lekkie bum i cofa.

Oczywiście hamulec opuszczony :mrgreen:

Ktoś ma jakieś wytłumaczenie? :)
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
kiniu
Cruze 1.6 Base+

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 240
Skąd: Tarnów
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 16/33
 48%
Wysłany: 2010-12-27, 14:31   

SanDiego napisał/a:
....


, potem lekkie bum i cofa.

Oczywiście hamulec opuszczony :mrgreen:

Ktoś ma jakieś wytłumaczenie? :)


A jak jedziesz do przodu to też tak jest czy nie ?
I drugie pytanie czy to bum nie następuje jak przekroczysz 20 km/h ?
_________________
==
Pozdrawiam
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2010-12-27, 20:20   

Nie, to jest bezpośrednio jak cofam powoli.

Jak jadę do przodu to nie wiem, bo wyjeżdżam z garazu tyłem i w sumie tylko wtedy się to dzieje.


I niestety dziś znowu mi przymarzły drzwi Hormanna od garazu i nie mogłem ich otworzyć :(

Może ktoś ma pomysł jak mozna je odmrozić? :D
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2010-12-27, 20:36   

hehe, zobaczymy :) thx

a ktoś ma pomysł co do drzwi? :D
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
kiniu
Cruze 1.6 Base+

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 240
Skąd: Tarnów
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 16/33
 48%
Wysłany: 2011-01-01, 21:52   

Cytat:
może mi ktoś napisać jak głęboko trzeba wciskać pedał sprzęgła w Cruze by załapało ono całkowicie?


Ja zawsze przy zmianie biegów wciskam prawie do końca. Natomiast jak puszczam to zaczyna ciągnąć tak gdzieś w połowie.
_________________
==
Pozdrawiam
 
     
nadamus
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-01-02, 05:47   

sprzęgło pwinno "brać" tak mniej więcej w połowie ;-) zawsze jednak mnie uczono że przy regulacji sprzęgła luz na pedale powinien wynosić ok 2-3 cm ;-)
 
     
Bruce1807

Model Samochodu: Cruze LS+
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 58
Skąd: Wawa
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 7/14
 50%
Wysłany: 2011-01-05, 02:41   

W końcu zarejestrowany.. Witam Cruzowiczów :)
Z usterek będzie:
- zamek tylnej klapy, czasem tylko z pilota detal ale drażniący (nie tylko w Chevy tak jest ;p ) gdzieś widziałem na to sposób na który jak znam ASO to będą się stawiać wrr..
- piszczenie tylnego hanulca na wstecznym po postoju. Stale, od 1,5 roku ASO w Wawie twierdzi, że jest o.k. Zobaczę po zmianie klocków i tarcz tył, bo coś jest nie tak (parkuję na biegu, więc nie ręczy,a hamulce konserwowane częściej).
- głośnik prawy przód się spsuł (brzęczy) ale jeśli komuś wymienili to też podjadę.. zobaczę co powiedzą
- kod oleju <14k km pod górkę i na wybojach jest dobijający, jakoś po wymianie oleju (corocznej) wziął i znikł. Biorąc jakość i cenę zalecanego oleju GM (ok.85zł za bańkę 4l) stwierdziłem, że będę wymieniał to coś co 10tys. póki jest gwarancja i tyle.
- jeszcze raz o oleju. Jako grzeczny użytkownik samochodu na gwarancji zadzwoniłem z miesiąc po zakupie jaki olej ew. dolewać, gdyby co. Dowiedziałem się w ASO, że jest w książce serwisowej. Jest słownie OSIEM rodzajów bez podania tego co nalali w fabryce. Wymieniając olej w nieautoryzowanym warsztacie (od czerwca 2010 można robić przeglądy poza ASO bez utraty gwarancji) zadzwoniłem jaki olej ma być i dowiedziałem się znów, że GM wg. książki i żaden inny. W tym samym temacie czytam, że komuś zalali Castrola w ASO, a ja jeżdżę na GM to mnie krew zalewa delikatnie mówiąc.
- wentylator faktycznie wydaje czasem niepokojące odgłosy.. zobaczymy z czasem.
- wracają do hamulców tym razem przednich.. nie patrzyłem co wrzucili tam fabrycznie ale jeśli tarcze trzeba będzie wymienić (a trzeba będzie, zbyt gładkie to nie są) przy pierwszej wymianie klocków to jakaś lipa jest.
Teraz na plus: pracując przy samochodach ( w ASO też) to Cruze jest jak dla mnie po półtora roku bardzo najbardziej udanym modelem do 80tys.( założona cena na wrzesień 2009) p/k silnika, prowadzenia, wyposażenia, wyglądu i przyśpieszenia razem :D Stosunkowo mało awaryjny, bo z tego co widzę siadają detale, a nie silniki ;p Z zawieszeniem odpowiednim na nasze drogi, na których bezurazowo przejdzie tylko wóz bojowy ;p
Minusem jest zarąbiście niekompetentne ASO.


SanDiego weż silikon u biały smar w sprayu. Najpierw odmroż drzwi choćby odmrażaczem, wytrzyj i popsikaj. Tam gdzie idzie metal i ometal smarem, a tam gdzie uszczekli gumowe silikonem. Powninno pomó. Zresztą silikonem możesz potraktować też uszczelki w drzwiach i oknach samochodowych to nie będą tak przymarzać przy zmianach pogody :)

Pzdr.

p.s. niewiem ile ASO bierze za przegląd ale koszt materiałów to 200-300zł ;p
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2011-01-05, 14:02   

nadamus napisał/a:
sprzęgło pwinno "brać" tak mniej więcej w połowie ;-) zawsze jednak mnie uczono że przy regulacji sprzęgła luz na pedale powinien wynosić ok 2-3 cm ;-)


Zgadza się, , ale mając porównanie z innych aut mam wrażenie, że puszczanie tego sprzęgła trwa w tym aucie całą wieczność :lol:

Wy nie macie takiego odczucia? Potrafi ktoś tym autem ruszyć np. pod wzniesienie 30% bez użycia hamulca ręcznego i nie cofając się w ogóle w dół zanim sprzęgło puści całkowicie.

Mnie się mocno wydaje, że GM dążąc do przyznania tych 5 gwiazdek za bezpieczeństwo lekko przeholował z tymi pedałami :-?
Ostatnio zmieniony przez C77 2013-02-08, 14:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: