Opony |
Autor |
Wiadomość |
benny86 [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2010-10-25, 22:01
|
|
|
Mój test po którym przekonałem się do zimówek zaliczyłem w marklowicach pod wodzisławiem śląskim - zjazd ze wzniesienia, wąska kręta droga i całkowicie nieodśnieżona. Na letnich wylądowałem w zaspie,tydzien pózniej ta sama droga w gorszych warunkach ale już na zimówkach i autko jedzie idealnie po wybranym torze... |
|
|
|
 |
xyz
junior
Model Samochodu: Chevrolet Malibu 2.4 LT
Pomógł: 8 razy Wiek: 58 Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 92 Skąd: CB
Poziom: 8
|
Wysłany: 2010-10-26, 14:06
|
|
|
Kolego Wasili gratuluję Ci opon. Skrócenie drogi o 100% kwalifikuje się do nagrody Nobla. Kiedyś był taki prezydent RP, który obniżał ceny o 100% ale mu nie wyszło. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2012-10-27, 19:19
|
|
|
huri_khan napisał/a: | esjot napisał/a: | Jeśli producent jest z dalekiego wschodu i nie jest to Japonia to nie idź w to. |
Kumho też są Koreańskie a jednak narzekać nie mogę, oczywiście to nie Conti które miałem w poprzednim samochodzie ale dają radę. |
zapmniałem że opony koreańskie to też z dalekiego wschodu
Jak przeczytałem o oponach z dalekiego wschodu to od razu chiny widziałem i dlatego z całego serca odradzałem.
Kumho i Hanhook są jak najbardziej ok :thumleft:
ŁukaszK napisał/a: | Panowie! Jeżeli producent przewiduje opony 215/50, to zastosuj takie same. Nie kombinuj, bo w ten sposób można sobie tylko biedy narobić dla paru groszy zysku. |
Zgadzam się całkowicie.
Zmiana wysokości profilu ma jak najbardziej sens przy zmianie średnicy koła (np. z 17 na 16 cali).
Ale nie zmieniajcie opon na takie na których koła mają większą średnicę (oczywiście jeśli producent na to nie zezwala. Może i komfort się poprawi, ale jak z prowadzeniem to już niewiadomo
piotr1989 napisał/a: | Ogólna zasada mówi, że zimie zwiększamy profil w stosunku do letnich napewno jest wtedy bezpieczniej i bardziej komfortowo . |
Pozwolę się nie zgodzić. Dlaczego zmieniamy opony na wyższy profil?
Nie rozumiem też dlaczego na wyższym profilu ma być bezpieczniej |
|
|
|
 |
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2012-10-27, 21:37
|
|
|
esjot napisał/a: |
Nie rozumiem też dlaczego na wyższym profilu ma być bezpieczniej |
Bezpieczniej bo wyżej, jest mniejsze prawdopodobieństwo nie zawiśniemy zimą.
W lacetti oryginalnie jest 195/55/15, na 195/65/15 jest za wysoko, ale 195/60/15 dość ładnie wypełnia nadkole.
Na 195/65 kierowcy lacetti mówią że "wsiada się jak do czołgu", trą przy max. skręcie i jak np. koła oblepią się śniegiem to też trą o nadkole, i że jest za wysoki.
Na 60 - uwag brak.
Pomijam tu aspekt w razie "W" i wymówki ubezpieczyciela. |
_________________ Tworzymy nową przyszłość |
|
|
|
 |
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2012-10-27, 21:50
|
|
|
SebaSRS napisał/a: |
Bezpieczniej bo wyżej, jest mniejsze prawdopodobieństwo nie zawiśniemy zimą.
|
Dla mnie bezpieczniej to znaczy np. lepsze prowadzenie w zakręcie lub krótsza droga hamowania (a tego opony z wyższym profilem raczej nie dadzą, nawet w zimie)
A zmiana profilu i powiększenie średnicy zew. koła nawet o 4cm to jest tylko o 2cm wyżej nadwozie nad drogą.
Tego chyba się nie zauważy gdy auto zawiśnie |
|
|
|
 |
piotr1989
Piotr-Iceman

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 141KM LPG BRC LT+PREMIUM
Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Sty 2012 Posty: 83 Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 8
|
Wysłany: 2012-10-27, 22:43
|
|
|
to też jest dobra opcja dla ciebie jak bys nie upierał sie przy kołach 17 to wtedy masz całe koła do wymiany a to bardzo wygodne ja tak mam opon nie przekładam tylko całe kółka przerzucam
http://moto.allegro.pl/ko...2687096087.html
[ Dodano: |27 Paź 2012|, o 22:52 ]
esjot napisał/a: | Pozwolę się nie zgodzić. Dlaczego zmieniamy opony na wyższy profil?
Nie rozumiem też dlaczego na wyższym profilu ma być bezpieczniej |
Jakbyś przeczytał moją wypowiedź to zrozumiałbyś o co mi chodziło mówiłem że jak miałem 17 cali miałem maly profil a przy 15 miałem dużo większy i dlamnie komfort i bezpieczeństwo obiawiało sie tym że jak wpadłem w poślizg i uwaliłem w krawężnik na dużym profilu nic sie nie stało a na niskim połamałbym alufelgę |
|
|
|
 |
|