Docieranie silnika w Cruze |
Autor |
Wiadomość |
Dot
Model Samochodu: Spark 1.2 LT+
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 242 Skąd: Kraków
Poziom: 14
|
Wysłany: 2013-03-23, 09:47
|
|
|
KAI napisał/a: | "w przypadku wszystkich modeli Chevroleta, docieranie nowego samochodu jest zalecane, ale nie wymagane." |
Bo jak zatrzesz silnik to będzie Twoja wina a dla nich kasa za naprawę go ;P
Jak odbierałem Skwarka w sierpniu zapytałem sprzedawce o docieranie silnika.
Odpowiedział, że te silniki są docierane na hamowni i nie ma potrzeby docierania na drodze.
Później jak byłem w ASO (po około 3500km) zalecili wymianę oleju silnikowego - tak dla zasady. A że na następny dzień miałem wyjazd daleki (8 000 km to powiedziałem żeby wymieniali).
Inna sprawa, że jeździłem raczej normalnie przez te 3500km.
Ale to tylko się tyczy Sparka. |
_________________
|
|
|
|
|
marekt81
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 5d LT+ 1.8 16v 141KM LPG
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Cze 2013 Posty: 44 Skąd: Brzeg
Poziom: 5
|
Wysłany: 2013-06-23, 10:45
|
|
|
Avatar napisał/a: | Ja swojego "docierałem" przez pierwsze 5kkm, jeździłem normalnie czyli 2k - 3k obrotów ale i jak trzeba było wyprzedzić to się nie macałem z pedałem gazu tylko but i do 4-4,5k bylo po wyprzedzaniu. Cruzik 1.8 super się zbiera przy redukcji z 4 -> 3 albo z 3 -> 2. Natomiast zauważam też że jak przymulam przed dłuższy czas to autko zaczyna łapać tą tendencję (zmulania - chyba elektronika inaczej reaguje na wcisk pedału gazu). Wystarczy go przycisnąć do granic 5k 2-3 razy i znów robi się żwawy po redukcji biegu i rura
Jak dobrze pamietam optymalną moc silnik rozwija dopiero na 4,5k obrotów więc dlaczego mu nie dawać od czasu do czasu tej przyjemności. Teraz mam 14441km i silnik to jedna z najfajniejszych cech tego samochodu. |
To jest właśnie przypadłość silników ECOTEC, a może innych też, tak przynajmniej mi się wydaje. Komputer podczas spokojnej jazdy układa mapy do takiej właśnie jazdy i potem jak się chce depnąć to nie ma czym. Ja własnie przesiadłem się z Vectry B 2.0 16V Ecotec i tam ten efekt był naprawdę widoczny. Po dłuższej trasie i spokojnej jeździe musiałem go przez kilka chwil przycisnąc do 5000tyś/rpm na 2,3,4 biegu i autko wracało do żywych i potem już normalnie się zbierało. A tak to na trasie przy jeździe do 120km spalała 8,6l LPG/100km mówie tutaj o trasie Brzeg woj. opolskie - Olsztyn |
|
|
|
|
|