Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Rev limiter - ograniczenie obrotów w Cruze 1.8
Autor Wiadomość
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 77
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-11-20, 18:51   Rev limiter - ograniczenie obrotów w Cruze 1.8

Tak miedzy nami fachowcami,tam zadnego odciecia niema tylko zaplon wystepuje co drugi raz.Gdyby bylo to bys zjechal do zatrzymnania sie a tutaj tylko cug sie skonczyl.
Pzdr.Chepika 215
_________________
Chepica215
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2012-11-20, 18:57   

Pewnie, że całego paliwa nie odcina, bo by zgasł, ale objaw dokładnie taki jakby chwilowo odcinało jego dopływ i zrzucało obroty do dopuszczalnych,
nic się z tym nie zrobi prócz wrzucenia kolejnego biegu (jeśli jest) :)
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
JAR

Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 129
Skąd: zabrze
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 9/22
 40%
Wysłany: 2012-11-20, 23:31   

Skąd wiadomo, że nie ma ograniczeń jak w oplu podczas docierania?
Nie wiem, czy zapłon, ale wtrysk jest "odcinany" na pewno.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2012-11-20, 23:46   

No moim zdaniem to jest raczej odcięcie paliwa, możliwe że na wtrysku, bo nigdy nie sprawdzałem do ilu po tym "odcięciu" spadną obroty silnika który automatycznie traci moc.
Ale to ograniczenie akurat nie ma moim zdaniem związku z dotarciem silnika, bo występuje permanentnie, niezależnie od liczby przejechanych kilometrów.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
szary77 
Człowiek z miasta

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.6 LS+ Premium
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 103
Skąd: RLU
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 3/20
 15%
Wysłany: 2012-11-20, 23:51   

C77 napisał/a:
No moim zdaniem to jest raczej odcięcie paliwa, możliwe że na wtrysku, bo nigdy nie sprawdzałem do ilu po tym "odcięciu" spadną obroty silnika który automatycznie traci moc.
Ale to ograniczenie akurat nie ma moim zdaniem związku z dotarciem silnika, bo występuje permanentnie, niezależnie od liczby przejechanych kilometrów.


To po walca skalują obrotek do 8000RPM, skoro elektronika odetnie go po 6700 czy jak tam :?: Chyba tylko po to by ładnie wyglądało :lol:
_________________
Ukradli....
 
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2012-11-20, 23:55   

szary77 napisał/a:
C77 napisał/a:
No moim zdaniem to jest raczej odcięcie paliwa, możliwe że na wtrysku, bo nigdy nie sprawdzałem do ilu po tym "odcięciu" spadną obroty silnika który automatycznie traci moc.
Ale to ograniczenie akurat nie ma moim zdaniem związku z dotarciem silnika, bo występuje permanentnie, niezależnie od liczby przejechanych kilometrów.


To po walca skalują obrotek do 8000RPM, skoro elektronika odetnie go po 6700 czy jak tam :?: Chyba tylko po to by ładnie wyglądało :lol:


A jakiego koloru pole masz na 8 tyś obrotów? :mrgreen:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
JAR

Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 129
Skąd: zabrze
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 9/22
 40%
Wysłany: 2012-11-22, 07:28   

C77 napisał/a:
No moim zdaniem to jest raczej odcięcie paliwa, możliwe że na wtrysku, bo nigdy nie sprawdzałem do ilu po tym "odcięciu" spadną obroty silnika który automatycznie traci moc.
Ale to ograniczenie akurat nie ma moim zdaniem związku z dotarciem silnika, bo występuje permanentnie, niezależnie od liczby przejechanych kilometrów.

Ograniczenie obrotów tak, ale mnie chodziło o "łagodniejsze" mapy wtrysku i zapłonu podczas docierania, tak jak jest w oplach, a przecież te silniki są takie same?
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2012-11-23, 22:27   

JAR napisał/a:
Ograniczenie obrotów tak, ale mnie chodziło o "łagodniejsze" mapy wtrysku i zapłonu podczas docierania...


A tego nie wiem, ale w serwisie też nie wiedzą, więc nie ma jak się tego dowiedzieć.
Jedno jest pewne, że między 0-2000 km auto dużo zyskuje na elastyczności.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 77
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-11-25, 19:56   

Tzw przez Was odciecie paliwa wystepuje na obrotach na ostanim biegu nie wczesniej.
Zaplon zostaje co drugi takt pracy wylaczany i spokojnie bez szkody dla silnika, po wyzej te granicy silnik nie reaguje na te zjawisko.
Ciekawie by to wygladalo jadac na maxa a tu brak paliwa.Silnik mozna rozwalic.
Wymyslono to zaplonem,.Czyli program jest tak ulozony zeby nie dawal po tej granicy iskry i automatycznie moc silnika spada.
Pzdr.
_________________
Chepica215
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2012-11-26, 00:28   

Komierowski napisał/a:
Tzw przez Was odciecie paliwa wystepuje na obrotach na ostanim biegu nie wczesniej...


W jakim sensie na ostatnim biegu? dosłownym? :shock:
Na 1,2,3 występuje bankowo.
Na 4 i 5 nie udało mi się jeszcze praktycznie tego potwierdzić :mrgreen:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
kubaw 

Model Samochodu: Cruze 1.6 LT MY2013
Dołączył: 29 Wrz 2012
Posty: 23
Skąd: Kraków
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2012-11-26, 13:58   

Dodam tylko, że przejechałem ponad 800 km już i samochód zrobił się wyraźnie posłuszniejszy.

Czekam jeszcze, aż raczy trochę zmniejszyć paliwożerność. Na razie w jeździe (naprawdę normalnej) po mieście nie udaje mi się zejść poniżej 11,5. :mrgreen:
 
     
JAR

Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 129
Skąd: zabrze
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 9/22
 40%
Wysłany: 2012-11-26, 17:56   

Komierowski napisał/a:
Tzw przez Was odciecie paliwa wystepuje na obrotach na ostanim biegu nie wczesniej.
Zaplon zostaje co drugi takt pracy wylaczany i spokojnie bez szkody dla silnika, po wyzej te granicy silnik nie reaguje na te zjawisko.
Ciekawie by to wygladalo jadac na maxa a tu brak paliwa.Silnik mozna rozwalic.
Wymyslono to zaplonem,.Czyli program jest tak ulozony zeby nie dawal po tej granicy iskry i automatycznie moc silnika spada.
Pzdr.

Nie jest tak. Po wykryciu przekroczenia prędkości obrotowej, sterownik wyłącza sygnały wtryskiwaczy i to wszystkie! Czyli tak: jedziesz na maksa, a tu brak paliwa!...Silnik znosi to normalnie, bo co niby ma znosić? Zostaje wręcz odciążony.
Sygnały są załączane z powrotem, gdy pojawiają się warunki: obroty w dopuszczalnym zakresie (a będą, bo nie wtryskuje dawek), a kierowca dalej wciska buta. I tak cyklicznie, stąd ta "muzyka"...
Reasumując: jak bujniesz bryczkę w taki sposób, że silnik przekroczy maksymalną prędkość obrotową, to efekt się pojawi na dowolnym biegu.
Mam to szczęście, że źródło jest wiarygodne - fabryka aut, gdzie kumple są inżynierami, jeden w lakierni, drugi na wydziale montażu.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
  Wysłany: 2016-03-05, 17:48   Cruze no rev limiter?

Oto po co w Cruze 1.8 jest rev limiter i dlaczego nie opłaca się go usuwać (chiptuning):


_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: