Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Cruze 1.6 124KM a LPG
Autor Wiadomość
Diago 

Model Samochodu: Cruze 1,6 LT 2010
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 25
Skąd: Częstochowa
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2014-07-08, 20:38   

Witam wszystkich własnie zakupiłem Cruza z takim silnikiem i zastanawiam sie nad Lpg ma ktos jedzi ostatni post był prawie rok temu moze cos sie zmieniło :P
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2014-07-08, 21:51   

Na twoim miejscu jeżeli się zdecydowaleś na ten silnik i lpg to proponuję lubryfikacje i dotrysk. Bez tego prawdopodobnie zamordujesz silnik
 
     
Diago 

Model Samochodu: Cruze 1,6 LT 2010
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 25
Skąd: Częstochowa
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2014-07-09, 19:56   

Mozesz kolego rozwinąć troche temat nie mam pojecie co to jest :)
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2014-07-09, 20:23   

Gaz w silniku spala się w wyższej temperaturze od benzyny. Przez to gniazda zaworów, zawory i inne elementy silnika są narażone na uszkodzenie. Obecne silniki mają dość "miękkie" elementy. Silniki zastosowane w cruzach nie mają samoregulatorów zaworów co może znacznie przyczynić się do wypalania gniazd zaworowych i do "śmierci" silnika. Rozwiązaniem w silnikach niedostosowanych fabrycznie do LPG jakim jest 1.6, jest zastosowanie tzw lubryfikacji tj dotrysku substancji w celu schłodzenia smarowania gniazd zaworów. "Dotrysk" załącza się przy wyższych obrotach 3800-4000, dotryskuje benzynę w tym samym celu co lubryfikacja. W 1.6 założył bym to i to, dla świętego spokoju. pozdr. pool80
 
     
ja12345

Model Samochodu: cruze
Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 2
Skąd: Wawa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2014-07-12, 09:30   

Dawniej jakoś samochody nie miały przystosowania do gazu a robiły setki tysięcy kilometrów, więc ja bym się nie przejmował takimi rzeczami.
 
     
Sobol 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT 4D LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 140
Skąd: Biała Podlaska
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 20/22
 90%
Wysłany: 2014-07-12, 10:30   

Może dawniej tak było tylko dawniej księgowi nie mieli tak dużego udziału przy projektowaniu auta i doboru materiałów.
_________________
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2014-07-12, 10:38   

ja12345, No właśnie dawniej...
 
     
pablo1 

Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: tarnów
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2014-07-12, 15:53   

Witam. Ja również od dłuższego czasu myślę o założeniu instalacji gazowej do cruza 1.6 124 km. Nigdzie na forum nie znalazłem osoby która ma założona instalację do tego silnika. Jest kilka osób z silnikiem 1.6, ale tym słabszym co w sedanach na początku występował. Z tego co się orientuje to one też się nie kwalifikują na gaz według producenta, a jednak dają radę. W czakramie powiedzieli ,że montują do tych silników również ale z lubryfikacją i co 20 tysięcy luzy zaworowe do sprawdzenia wymagane. Może znajdzie się tutaj osoba która posiada gaz w tym silniku i się wypowie.
 
     
Diago 

Model Samochodu: Cruze 1,6 LT 2010
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 25
Skąd: Częstochowa
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2014-07-12, 18:16   

dzieki Pol80 za wyczerpującą odpowiedz :) chyba jak sie samemu nie przekonamy to sie nie dowiemy jak jest z tym gazem :)
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2014-07-12, 21:10   

pablo1 napisał/a:
ale z lubryfikacją i co 20 tysięcy luzy zaworowe do sprawdzenia wymagane.
dokładnie, i mimo to jeszcze bym włączył dotrysk jeżeli instalacja na to pozwala. pozdr. pool80
ps. Lepiej na zimne dmuchać, niż gorącym się oparzyć ;-)
 
     
Zajjack

Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 4/22
 18%
Wysłany: 2014-07-12, 23:55   

Najpierw spróbujcie się dowiedzieć ile kosztuje regulacja luzów zaworowych.
W 1,6 na Europę luz podlega regulacji poprzez wymianę popychacza potocznie nazywanego także ze względu na kształt szklanką, koszt jednego to około 100zł - jest ich 16, trzeba rozebrać prawie pół silnika, dokonać BARDZO PRECYZYJNYCH pomiarów i odpowiednio dobrać nowy popychacz, mieć specjalistyczne narzędzia i przy okazji rozbiórki zalecane jest dodatkowo wymienić/ przesmarować dodatkowe elementy w silniku np. uszczelka. Ze względu na poziom skomplikowania tej operacji podejrzewał, że nawet niewiele ASO jest w stanie poprawnie to zrobić. W jednym ASO, którego nazwy nie podam powiedzieli mi, że regulacja to kilkadziesiąt złotych :-D - albo nie mają pojęcia o czym mówią albo specjalnie ściemniają bo nawet by się tego nie podjęli biorąc jedynie kasę.
A co do regulacji - przykład:
Yaris 1.0 - bez regulacji na benzynie robi z palcem w d... ponad 300k, włożysz gaz i silnik może po kilkudziesięciu tysiącach nadawać się do wymiany, regulacja koszt powyżej tysiąca złotych.
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2014-07-13, 10:54   

Zajjack, kontrola luzu w aso pytałem 150 pln, naprawa poniżej 1k pln, ale.. Pytając w jednym Aso o montaż gazu słyszałem 3x za każdym razem inną cenę. I dostawałem tez informację że w 1,8 są płytki, nie szklanki, jak jest w 1,6 to nie wiem.

jednak jeżeli ktoś się jednak zdecyduje na lpg w takim silniku to doradzał bym w/w.
 
     
Zajjack

Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 4/22
 18%
Wysłany: 2014-07-13, 11:40   

pool80 napisał/a:
Zajjack, kontrola luzu w aso pytałem 150 pln, naprawa poniżej 1k pln, ale.. Pytając w jednym Aso o montaż gazu słyszałem 3x za każdym razem inną cenę. I dostawałem tez informację że w 1,8 są płytki, nie szklanki, jak jest w 1,6 to nie wiem.

jednak jeżeli ktoś się jednak zdecyduje na lpg w takim silniku to doradzał bym w/w.

We wszystkich silnikach są popychacze vel szklanki, różnie kasowany jest jedynie luz zaworowy.
Z tego co wiem to zarówno w 1,6 i 1,8 na Europę nie ma płytek ani hydraulicznych kasatorów.
Co do ceny 150 zł to się zgodzę ale jedynie w przypadku płytek, naprawa poniżej 1k jak wymienią tylko kilka popychaczy. Problem jest jedynie w tym, że co jest pod głowicą to ASO wie jak zajrzą pod nią. Znajomy ma AVEO i także twierdzą, że regulacja płytką (według nich kilkadziesiąt złotych co skwituję :-) ) a akurat w jego roczniku i motorze na 100% reguluje się szklanką. Jak skomplikowana to operacja w Cruze (w AVEO prościej ze względu na budowę głowicy) i że na pewno nie kosztuje 150zł (bo za tyle to wymieniają co najwyżej olej) - odsyłam do TIS Chevrolet (instrukcja serwisowa)
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2014-07-13, 11:43   

nie kontrola 150 naprawa poniżej 1000 ale jak pisałem nie do końca ufam tym informacją, pewnie jak piszesz dowiedział bym się po robocie. pozdr. pool80
 
     
Zajjack

Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 4/22
 18%
Wysłany: 2014-07-13, 11:54   

pool80 napisał/a:
nie kontrola 150 naprawa poniżej 1000 ale jak pisałem nie do końca ufam tym informacją, pewnie jak piszesz dowiedział bym się po robocie. pozdr. pool80

Zarówno aby dobrze skontrolować jak i naprawić trzeba wg TIS wykonać dokładnie te same czynności (no chyba że nasi specjaliści z ASO znają jakieś inne), różnica jest jedynie taka, że podczas ponownego montażu albo wkładają ten sam popychacz jak jest dobry albo nowy jak luz na starym jest poza normą.
Czasem kontrolę można wykonać beż demontażu czegokolwiek, niestety w Cruze tak nie jest i demontuje się dosłownie wszystko - łącznie z rozrządem, wałkami, trzeba mieć specjalne blokady do mechanizmu zaworowego itd. Biorąc pod uwagę profesjonalizm naszych ASO i to że chevrolet niedługo wyjedzie z EU nie wierze, że ktoś będzie ponosił koszta utrzymania standardów serwisowania na wysokim poziomie.
Nie znam ASO, które posiada na stanie popychacze, zastanówcie się tylko o ile okaże się że trzeba wymienić będzie ile trzeba czekać na ściągnięcie elementów z Holandii ewentualnie Niemiec.
Jak luz będzie nieznośny to uważam, że raczej bardziej opłacało się będzie kupić silnik z anglika za kilkaset złotych niż regulować. Pocieszam się jedynie tym, że liczę na 200k bez konieczności regulacji co przy moich przebiegach wychodzi 20 lat a wtedy będę miał już inne auto. Powyższe jak dla mnie wyklucza ekonomiczny sens wkładania gazu, jeśli jednak ktoś bardzo tego pragnie to sadzę, że jego spostrzeżenia mogą być bardzo owocne dla tego forum.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: