Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Cruze 1.6 124KM a LPG
Autor Wiadomość
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2014-07-13, 15:44   

Pewnie tych szklanek nie mają na stanie, jak piszesz, bo jak pytałem w dwóch konkurencyjnych aso na terenie Krakowa, to jeszcze nie było Cruza do regulacji tych luzów zaworów. Z tym że pewnie nie było tam Cruza z niedostosowanym silnikiem do lpg.
Zajjack napisał/a:
liczę na 200k bez konieczności regulacji
tzn jeżdząc na benzynie? W jakim silniku?
 
     
Zajjack

Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 4/22
 18%
Wysłany: 2014-07-13, 18:38   

pool80 napisał/a:
Pewnie tych szklanek nie mają na stanie, jak piszesz, bo jak pytałem w dwóch konkurencyjnych aso na terenie Krakowa, to jeszcze nie było Cruza do regulacji tych luzów zaworów. Z tym że pewnie nie było tam Cruza z niedostosowanym silnikiem do lpg.
Zajjack napisał/a:
liczę na 200k bez konieczności regulacji
tzn jeżdząc na benzynie? W jakim silniku?

1,6 113 + zawsze tankowanie paliwa na sprawdzonych stacjach i regularna wymiana oleju, filtrów. Mam już Cruza ponad 5 lat, przekroczyłem 60 tysięcy km, silnik cyka jak nowy.
Planuję pojeżdzić jeszcze kilka lat i kupić coś nowszego. Ewentualna regulacja to będzie problem następnego właścicela, choć uważam, że 200k zrobi bez regulacji.
 
     
pablo1 

Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: tarnów
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2014-07-13, 20:46   

Zajjack napisał/a:
Czasem kontrolę można wykonać beż demontażu czegokolwiek, niestety w Cruze
tak nie jest i demontuje się dosłownie wszystko - łącznie z rozrządem, wałkami, trzeba mieć specjalne blokady do mechanizmu zaworowego.
To jak oni w czakramie te luzy kontrolują skoro kolega wyżej napisał że trzeba demontować wszystko?
Kolega DanielB50 ma cruza 113 konnego i ma tam gaz założony w czakramie i ostatnio napisał:
50 tyś. na LPG sprawdzenie zaworów - OK, bez żadnych problemów przy eksploatacji.
_________________
Cruze 1,6 Base
To jak oni te zawory sprawdzili?
Tylko teraz pytanie :
Czy jeśli instalacja będzie z lubryfikacja i dotryskiem paliwa przy wysokich obrotach to również uszkodzeniu ulegnie silnik?
Przecież właśnie do takich silników te instalacje są dedykowane.
Ja mam auto dwa i pół roku i mam ponad 42 tysiące przebiegu i trochę kasy na paliwo idzie dlatego myslę o gazie poważnie. tylko czy to później się nie okaże gwoździem do trumny dla silnika skoro kolega wyżej się martwi że może 200 tyś. wytrzyma silnik. To ja za kilka lat na złom go odprowadzę? :-o
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2014-07-14, 07:47   

kolego pablo1 tak sobie czytam te Wasze "przepychanki" i ręce opadają , jeden forumowicz straszy Cię wymianą silnika albo kosztami naprawy luzów jak z księżyca inny pisze, że luzy mu sprawdzają przy przeglądzie lpg.....generalnie zasada jest bajecznie prosta - na lpg oszczędzamy dopiero przy dystrybutorze.....podstawa to instalacja z górnej półki, następnie fachowiec który wie co robi i regularne przeglądy z wymianą oleju a nie jeżdżenie aż sobie "przypomnę". ja tylko na lpg zrobiłem póki co 75kkm - oprócz przeglądów nic się nie dzieje, fakt że mam niby silnik 1.8 z opcją kl7 ale na forum ktoś podał, że silniki z opcją kl7 i bez nie różnią się podzespołami ( sprawdzone w aso) więc reasumując jak liczysz na instalację za 2,5 koła do tego silnika to sobie odpuść a jak podchodzisz do tego rozsądnie (ja za swoją dałem3,5) to możesz wchodzić w ten temat - kwestia podejścia ;) w wujka googla wpisz temat "cruze forum lpg" to też sobie poczytasz jak to wygląda....rozsądek - tylko on nas "uratuje" ;)
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2014-07-14, 17:09   

endriu333 napisał/a:
ktoś podał, że silniki z opcją kl7 i bez nie różnią się podzespołami ( sprawdzone w aso)
A ja mam sprawdzone w Aso i ktoś tez pisał na forum (administrator), że silniki z opcja KL7 RÓŻNIĄ się podzespołami. Mają inne nr. katalogowe części. pozdr. pool80
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2014-07-15, 08:38   

hmm auta nie posiadasz a masz taką wiedzę ...ciekawe i to bardzo ;)
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2014-07-15, 15:44   

endriu333 napisał/a:
hmm auta nie posiadasz a masz taką wiedzę ...ciekawe i to bardzo ;)
Nie ma to jak siła argumentu..
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2014-07-16, 07:00   

Twojego z pewnością ;)
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2014-07-16, 08:16   

endriu333,

Cytat forumowicza Wszim z sąsiedniego tematu "Cruze 1.8 lpg":



VSR stosuje się do silników ze słabymi gniazdami zaworowymi które nie wytrzymują wyższej termiki spalania LPG. Chevrolet w silnikach 1,8 po to właśnie wprowadził opcję instalacji wzmocnionych materiałowo elementów przystosowanych pod LPG aby nie trzeba było robić żadnych dziwnych ceregieli. Elementy mają wytrzymać spalanie LPG i GM daje na to gwarancję. A konstrukcyjnie nie są to żadne cuda. Po prostu lepsze droższe materiały zastosowane.
VSR można też chyba stosować gdy komuś przeszkadza osłabienie mocy na LPG w górnych rejestrach obrotów. To już specyfika właściwości spalania LPG, dłużej się spala wyższa LO to i moment obrotowy traci. Więc jak ktoś lubi butowanie i nie przeszkadza mu, że przy wysokich obrotach jedzie bardziej na benzynie niż LPG to można i tak.
Żeby na fabrycznym silniku uzyskać wyniki lepsze na LPG to trzeba by mu zmienić mapę wyprzedzenia zapłonu a konkretnie ją przyspieszyć np wariatorem. I wtedy mamy wynik że na LPG jest tak dobrze jak na NoPB lub nawet lepiej. Żeby poprawić sprawność pracy na LPG trzeba wyprzedzić zapłon bardziej niż na NoPB.
Co do informacji z Czakram mam tylko prywatną korespondencję z kolegą. Jak kupowałem auto to właśnie dopytywałem o sprawy VSR bo a akurat dotrysku nie chciałem. Zapewniał że do silników 1,8 (A18XER 2H0) chevroleta w opcji zamówienia pod LPG dotrysku benzyny nie stosuje się, bo nie ma takiej potrzeby. Generalnie ona nic nie zaszkodzi, no ale po to się kupuje instalację LPG aby paliło tanie LPG.



i jeszcze to:

Cytat:
Gniazda zaworowe są zgodne ze specyfikacją. Producenci nie wrzucają "słabych" gniazd. To, że gniazda nie wytrzymują jest wynikiem pracy instalacji LPG. VSR stosuje się wg uznania klienta bądź instalatora, jeżeli instalacja LPG posiada taką funkcję.

Nie masz racji, niestety wrzucają. Ekonomia rządzi. księgowi w fabrykach mają dużo do gadania. Nie wiem na ile czytasz to forum ale silniki 1,8 naszych chevroletów są produkowane w dwóch wersjach. Wersja tylko do benzyny i wersja pod LPG/CNG. Te pod gaz są z częściami w tzw opcji KL7. Są różnice w częściach (oznaczeniu) dla samochodów mających KL7 i bez tego. W EPC to widać. Są to zawory, popychacze, gniazda. To nie jest ściema te elementy się różnią nie tylko ceną.


Forumowicz ten powołuje się na znajomego z Czekram - Tarnów główna siedziba.

Ja zasięgałem opinii w 2 rożnych aso w Krk, i tam mnie informowali że na części silnikowe do KL7 są inne nr. katalogowe. Co prawda znalazłem i u Dealera pracownika co twierdził ze znajomy zagazował Cruze 1,6 i jeździ. Na forum znalazłem wpis że 1.6 po 70k km też jeździ i luzy są ok. Na forum znalazłem info że 1.8 ma samoregulacje luzów w przeciwieństwie do 1.6. A w Aso niemile mnie rozczarowali bo w obu przypadkach regulacja jest mechaniczna.
We wskazanym wyżej temacie są wpisy Karlosa, który zastosował dotrysk benzyny w silniku z opcją kl7, mimo ze nie jest wymagany. Można wnioskować że dmucha na zimne.

Więc jeżeli ktoś pyta jak ma i czy w ogóle gazować 1,6, to musi sam zadecydować, jednak moja rada jeżeli zakładać to dmuchać na zimne i założyć dotrysk VSR co najmniej, lubryfikację, i częstą kontrolę luzu zaworowego.

pozdr. pool80
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2014-07-16, 09:01   

kolego pool80 ale z tego wynika, że ASO samo nie wie co mówi bo jedno ASO twierdzi że to są "inne" silniki a inne nie .... w tym przypadku uwierzę jak zobaczę...jak ja osobiście pytałem się czy można potwierdzić ( w ASO Nivette) że mam opcję KL7 to powiedzieli, że mam fakturę i że sedany po 2011 z 1.8 miały wszystkie tą opcję więc jak dla mnie to jest takie "oooo" ewentualnie ASO samo nie ogarnia tego tematu. pozdrawiam
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2014-07-16, 09:20   

Czytałem Twoje ustalenia z tym aso. Ktoś cię wprowadził w błąd albo nie powiedział całej prawdy. Na pewno nie wszystkie 1,8 mają opcje kl7. ale żeby to ustalić, wystarczy podać vin do aso. Osobiście tak sprawdzałem w 4 Aso. Powinieneś też mieć to na fakturze zakupowej.

Jedynie jaka była rozbieżność, to niektórzy pracownicy dealera twierdzili, że należy najlepiej dzwonić bezpośrednio do salonu gdzie auto zostało pierwotnie kupione. Że Chevrolet nie ma ogólnej bazy jak np. bmw. Inni u dealera czy bezpośrednio w Aso nie robili problemu i po podaniu vin oddzwaniali i informowali o kl7.

A i jeszcze jedno. nie jest wykluczone, ze jakaś partia wychodziła tylko z kl7. jedno nie wyklucza drugiego, z tym że najlepiej sprawdzać indywidualnie.
 
     
pablo1 

Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: tarnów
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2014-07-19, 12:29   

Witam. Zdecydowałem się założyć instalacje do mojego cruza. Sequent 24.11 z lubryfikacją. Tylko może ktoś mi wyjaśni czym różni się lubra mechaniczna od elektronicznej. Wiem że ceną na pewno( 300 zl.) i mam w aucie diodę sygnalizującą kończenie się płynu przy elektronicznej. Czy jest tam różnica w czasie podawania i w sposobie. Tego nie wiem.
Całość instalacji to 3100 lub 3400 w zależności od opcji lubryfikacji.
Może macie jakieś wskazówki co do instalacji co ewentualnie mógłbym wymagać od instalatora by było lepiej dla mnie. Gazuję w czakram Tarnów.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2014-07-21, 06:38   

jeśli chodzi o lubryfikację elektryczną to jest inny sposób podawany (wyliczany i niby odpowiednia dawka lubry jest podawana ale o szczegóły mnie nie pytaj bo nie używam tego:)
natomiast czego możesz a wręcz musisz żądać od gazowników - po pierwsze prawidłowego montażu instalacji co nie jest takie oczywiste mimo, że instalki BRC generalnie są "idiotoodporne" ale konkrety:
- wtryski najlepiej niech zrobią w pionie ( u mnie się dało więc nie kupuj textu że nie ma miejsca pod maską)
- koniecznie niech będą kółka (kompensacyjne) na przewodach gazowych przed parownikiem, elektrozaworem i najlepiej przed butlą gazową ( w przypadku uderzenia nie wyrywa przewody z wielozaworu- oczywiście wersja hard;)
- zdjęcie kolektora przed robieniem nawiertów żeby wiórki nie wpadły do silnika
i tak to generalnie wszystko z ważniejszych rzeczy reszta zależy do Ciebie (umieszczenie przełącznika PB/LPG, wlewy gazu - dodają da się pod klapką dla jasności...
- a no właśnie - strojenie w TRASIE a nie tylko autokalibracja i do domu
 
     
Diago 

Model Samochodu: Cruze 1,6 LT 2010
Wiek: 36
Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 25
Skąd: Częstochowa
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2014-07-24, 21:16   

kolego Pablo1 i jak sie jezdzi na gazie???
 
     
pablo1 

Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: tarnów
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2014-07-25, 13:16   

Witam. Założyłem instalację z lubryfikacja elektroniczną. Wlew gazu tam gdzie wlew benzyny. Przełącznik koło włączniku świateł. Kalibracja w trasie. Zbiornik 34 litry. Większy zabrał by miejsce w bagażniku, a jest mi on potrzebny. Nie odczuwam różnicy pomiędzy jazdą na gazie i na benzynie. Przełanczanie jest nie odczuwalne . Wydaje mi się że jakby auto lepiej jeździło na gazie niż wcześniej na benzynie. Wtryski w poziomie bo tak mają w schemacie i nie mogą inaczej. Na wiercenie dali mi gwarancje że nic nie zostaje w środku. Mają jakieś swoje sposoby. Zobaczymy co będzie dalej. Na dzień dzisiejszy jestem :-) zadowolony.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: