Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Butla w kole miejscu ko?a zapasowego.
Autor Wiadomość
Dot 


Model Samochodu: Spark 1.2 LT+
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 242
Skąd: Kraków
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 18/33
 54%
Wysłany: 2013-04-22, 08:15   Butla w kole miejscu koła zapasowego.

Witam.
Mam do kolegów pytanie. Jaka butla wchodzi do zapasu?
_________________
 
     
pwalczak
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-04-22, 21:29   

34 litry
Butla ma ok 80% napełnienia, więc powinna mieć ok 27-28litrów ale nie jest to regułą, bo np. do mojej wchodzi maksymalnie 25,8 i więcej nie wejdzie.
 
     
Dot 


Model Samochodu: Spark 1.2 LT+
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 242
Skąd: Kraków
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 18/33
 54%
Wysłany: 2013-04-22, 22:43   

A ile na baku wyjedziesz?
I Pb co ile km (średnio) tankujesz?
_________________
 
     
pwalczak
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-04-23, 08:31   

To zależy od stylu jazdy :D
Powiem tak, że samochód faktycznie fajnie jeździ na gazie po wizycie u gościa z BRC. Dopiero on ustawił reduktor na nowo, bo było niskie ciśnienie i samochód się lepiej zbiera na niższych obrotach i spalanie również spadło. Gaz miałem założony w Euromarkecie (tragedia - kilkakrotna regulacja i odpowiedź, że tak ma być), później regulowałem w Marimexie - mam już o nich lepsze zdanie, ale postanowiłem pojechać do faceta od BRC i on mi wyregulował autko :)
Co do spalania....
Na autostradzie - prędkość non stop ok 150km/godz - 9l gazu/100km
Jazda dosyć ostra po normalnych drogach - do 7,5l gazu/100km (zmiana przy 4tys. obr)
Jak zmieniam biegi ok 3-3,2tys. obr to spalania 7-7,2l gazu/100km
A jak jeżdżę przepisowo, tzn. teren zabudowany ok 60km/h na 5 biegu (zmiana ok 2,5tys.) to spalanie gazu ok. 6 litrów. Na trasie jak jechałem spokojnie, do 90km/h to spalił mi nawet ponizej 6 litrów.

Przy klimie dołóż ok. 0,5 litra gazu.

Wszystko też zależy od stacji na której tankujesz, bo są różne kwiatki :)

Co do benzyny, to zrobiłem sobie w lutym test spalania benzyny. Zatankowałem pod korek i pilnowałem, żeby nie brakło gazu w butli. I mi wyszło, że przy mojej jeździe to na 100km potrzebuje ok 0,5litra benzyny. Do przełączenia na gaz potrzebuje ok 0,5-1km jazdy na benzynie. A ja mam do pracy w jedną stronę ok. 45km i w domu auto stoi w garażu. Jak jeździsz na krótszych odcinkach to pewnie więcej benzyny spali. Teraz jak jest cieplej to szybciej się przełącza na gaz.


A ile Tobie pali Twój 1.2? (benzyny)
 
     
Dot 


Model Samochodu: Spark 1.2 LT+
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 242
Skąd: Kraków
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 18/33
 54%
Wysłany: 2013-04-23, 10:29   

pwalczak napisał/a:
A ile Tobie pali Twój 1.2? (benzyny)


Ja jade zakładać jutro i dlatego się orientuje jeszcze na co się można przygotować ;)

pwalczak napisał/a:
Dopiero on ustawił reduktor na nowo, bo było niskie ciśnienie i samochód się lepiej zbiera na niższych obrotach i spalanie również spadło. Gaz miałem założony w Euromarkecie (tragedia - kilkakrotna regulacja i odpowiedź, że tak ma być), później regulowałem w Marimexie - mam już o nich lepsze zdanie, ale postanowiłem pojechać do faceta od BRC i on mi wyregulował autko :)


Jadę do warsztatu "z polecenia" ponoć jeden z lepszych w Krakowie ;) więc mam ogromną nadzieje, że nie będzie takich problemów.

pwalczak napisał/a:
Na autostradzie - prędkość non stop ok 150km/godz - 9l gazu/100km
Jazda dosyć ostra po normalnych drogach - do 7,5l gazu/100km (zmiana przy 4tys. obr)
Jak zmieniam biegi ok 3-3,2tys. obr to spalania 7-7,2l gazu/100km
A jak jeżdżę przepisowo, tzn. teren zabudowany ok 60km/h na 5 biegu (zmiana ok 2,5tys.) to spalanie gazu ok. 6 litrów. Na trasie jak jechałem spokojnie, do 90km/h to spalił mi nawet ponizej 6 litrów.


Bardzo pozytywnie mnie zaskoczyłeś :D myślałem, że będzie znacznie gorzej.

pwalczak napisał/a:
Co do benzyny, to zrobiłem sobie w lutym test spalania benzyny. Zatankowałem pod korek i pilnowałem, żeby nie brakło gazu w butli. I mi wyszło, że przy mojej jeździe to na 100km potrzebuje ok 0,5litra benzyny. Do przełączenia na gaz potrzebuje ok 0,5-1km jazdy na benzynie.


Czyli 2 do 3 miesięcy spokoju z benzyną na jednym baku zatankowanym po korek. :) fajnie.

pwalczak napisał/a:
A ja mam do pracy w jedną stronę ok. 45km i w domu auto stoi w garażu. Jak jeździsz na krótszych odcinkach to pewnie więcej benzyny spali. Teraz jak jest cieplej to szybciej się przełącza na gaz.


No ja mam 30km w jedną stronę po autostradzie 95% trasy i jeżdżę raczej spokojnie 90-100km/h więc mam nadzieje, że koszty przejazdu miesięcznego znacznie spadną :)
_________________
 
     
pwalczak
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-04-23, 12:16   

Ja mam trasę prawie 80% w terenie zabudowanym i fotoradary, więc nie poszaleję, więc pewnie stąd te wyniki spalania. Ale ważny jest też gaz. Najlepiej znaleźć odpowiednią stację i na niej tankować :D

Czyli zakładasz poza ASO?
Chyba w sumie jest to najlepszy sposób - oddać do dobrego gaziarza a nie przejmować się częściową utratą gwarancji. Przynajmniej człowiek spokojnie żyje :mrgreen:
 
     
Dot 


Model Samochodu: Spark 1.2 LT+
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 242
Skąd: Kraków
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 18/33
 54%
Wysłany: 2013-04-23, 12:53   

Wychodzę założenia, nie wiem czy słusznego, że ta gwarancja jest co prawda... ale o dupę rozbić, bo i tak na każdym kroku bedą Ci udowadniać, że to nie ich wina tylko Twoja. A tak naprawdę spokojnie 2-3 lata można jeździć nie martwiąc się o to czy coś sie zepsuję.
_________________
 
     
pwalczak
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-04-23, 13:48   

Masz rację co do tej gwarancji.
Wiem to po sobie.
Felgi zardzewiały - po co Pan jeździ po drogach co sypią solą. Jakby Pan miał czarne, to by Pan nie zauważył.
Jak na przeglądzie wyszły różnice na osi z hamulcami, to stwierdzili, że mam zapłacić 150zł za czyszczenie, bo to nie ich wina, że w zimie jest dużo soli i błota pośniegowego i układ wymaga czyszczenia.
Jak się zapytałem dlaczego wymienili jeden amortyzator a nie dwa, to stwierdzili, że z moim przebiegiem spokojnie do 100tys. powinnien wytrzymać i nie przekroczyć dopuszczalnej różnicy na osi.

I takie są właśnie odpowiedzi z centrali na temat wad samochodu. Więc masz rację, że ta gwarancja to......

Jaką instalację zakładasz?
 
     
Dot 


Model Samochodu: Spark 1.2 LT+
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 242
Skąd: Kraków
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 18/33
 54%
Wysłany: 2013-04-23, 16:29   

Facet mi doradził Stag 300 plus.
Będzie to moje pierwsze auto na gaz, więc nie mam doświadczenia z tym która instalacja jest dobra a która nie. Skoro gość w zakładzie mówi, że takie wsadza do Sparków i jeżdżą bezproblemowo to mu wierze. :) Dam znać jutro czy jest różnica :)
_________________
 
     
pwalczak
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-04-23, 19:59   

Generalnie jest jedna zasada. Nawet najlepszą instalację można sp...ć przez nieumiejętny montaż. Najważniejsze to kumaty gaziarz i tyle w temacie :D
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 17/1795
 1%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2013-04-24, 22:33   

Dot, Jak gazownik Ci zamontuje, to wrzuć na forum zdjęcia instalacji (coś a'la mój temat), na forum gazowym już widziałem niezłe "kwiatki", które nawet mi laikowi który trochę o tym czyta i się uczy, kuły w oczy (różnej długoście wężyki od wtrysków do nawiertów, przewód od reduktora do wtrysków takiej długości że reduktor mógłby być we wnętrzu itd., itd. :lol: ).

[ Dodano: 2013-04-24, 22:38 ]
Spark na filmiku - http://www.liveleak.com/view?i=b56_1359742471 :mrgreen:
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
pwalczak
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-04-25, 06:42   

SebaSRS napisał/a:
óżnej długoście wężyki od wtrysków do nawiertów, przewód od reduktora do wtrysków takiej długości że reduktor mógłby być we wnętrzu itd., itd. :lol:


Tutaj nie trzeba szukać gazownika partacza :D Wystarczy pojechać do ASO, bo ja właśnie mam tak założony gaz. Jak zobaczył to mój gazownik z BRC (u którego miałem montowany gaz w poprzednim samochodzie), któremu dopiero udało się to wyregulować (pomimo wizyty w dwóch serwisach Chevroleta, które twierdziły, że jest wszystko ok założone), to chwycił się za głowę jak otworzył maskę :P
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 17/1795
 1%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2013-04-25, 13:35   

pwalczak napisał/a:

Tutaj nie trzeba szukać gazownika partacza :D Wystarczy pojechać do ASO, bo ja właśnie mam tak założony gaz.

Bo w ASO, nie ma gazowników, są tylko partacze :roll:
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
Dot 


Model Samochodu: Spark 1.2 LT+
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 242
Skąd: Kraków
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 18/33
 54%
Wysłany: 2013-04-26, 08:07   

Nieco informacji na temat mojej instalacji na stronie drugiej:
Zapraszam do komentowania ;)

http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=2159
_________________
 
     
pwalczak
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-05-19, 20:34   

Jak się u kolegi sprawuje LPG?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: