LPG a spadek mocy silnika |
Autor |
Wiadomość |
piotr1989
Piotr-Iceman
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 141KM LPG BRC LT+PREMIUM
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Sty 2012 Posty: 83 Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 8
|
Wysłany: 2013-05-11, 09:54
|
|
|
Moim Zdaniem Mój Lepiej Jeździ Na Gazie Jedyne Co Zauważyłem To praca Silnika na Gazie Jest Głosniejsza Niż Na Benzynie.
Wydaję Mi Się Że Lepiej Jest Zestrojony Na Gazie
Na Autostradzie Stryków-Kowal I Na Gazie I Na Benzynie Spokojnie Łapie 200km/h mierzone GPS czyli na Budziku ok.207
Pozdrawiam Piotr |
|
|
|
|
Dot
Model Samochodu: Spark 1.2 LT+
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 242 Skąd: Kraków
Poziom: 14
|
Wysłany: 2013-05-12, 12:48
|
|
|
piotr1989 napisał/a: | Moim Zdaniem Mój Lepiej Jeździ Na Gazie Jedyne Co Zauważyłem To praca Silnika na Gazie Jest Głosniejsza Niż Na Benzynie. |
W Sparku też jest to zauważalne. |
_________________
|
|
|
|
|
kizych
Model Samochodu: Cruze 1.8 LPG
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 2 Skąd: SBE
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-05-12, 23:18
|
|
|
Witam Was
Mam Cruze'a 1.8 +LPG.
Po odebraniu auta byłem już w Dąbrowie Górniczej na regulacji gazu, ponieważ falowały delikatnie obroty "na luzie", tracił momentami moc + wyskoczyła kontrolka "check engine".
Wyregulowali, już mocy nie traci, ale wydaje mi się, że na wolnych obrotach nadal delikatnie faluje.
Jakie macie wartości na wolnych obrotach?
Ja mam 800 RPM, ale waha się tak od około 750, niezależnie czy to gaz czy benzyna.
Teraz wieczorem zauważyłem wyraźnie po załączonej lampce kabinowej, jak co jakiś czas "ściemniała" się.
Jutro jadąc do pracy sprawdzę, czy jest ok, na nieco wyższych obrotach. |
|
|
|
|
lukaszkkk
Model Samochodu: Cruze 1.8 LT
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 11 Mar 2013 Posty: 4 Skąd: Rzeszów
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-05-24, 14:51
|
|
|
chillonahill napisał/a: | witajcie
mam pytanie jako laik w temacie. Czy po założeniu gazu w ASO (ten oryginalny i najnowszy układ chevroleta) to czy mój Cruz straci na mocy silnika? |
Gaz zakłada się tylko z jednego powodu - ekonomicznego - tanio się jeździ na gazie. Gdyby benzyna kosztowała 1,5 -1,7 zl (bo tyle kosztuje litr benzyny np. Niemca w odniesieniu do naszych zarobków) to nikt, naprawdę nikt, o gazie by nie myślał.
Z gazem jest trochę zabawy. Rzadko kiedy udaje się go ustawić za pierwszym razem. Cruze to moje drugie auto na LPG. Czasem trzeba jeździć 2-3 razy do serwisu. Dodatkowo pomimo, że masz nowe auto (3 lata bez konieczności badania technicznego) to i tak musisz zrobić przegląd gazowy. Dodatkowo dochodzą sprawy ze zmianą temperatury na zewnątrz. Mam wrażenia, że auto w gorące dni jest bardziej mułowate niż chłodne. Ale może to efekt psychologiczny. Zresztą nawet jak jest to wszystko do ustawienia i wyregulowania to trzeba brać urlop z pracy itp. Zabawy trochę jest. |
|
|
|
|
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2013-05-24, 18:57
|
|
|
dlatego nie ma co oszczędzać na gazie tylko wybrać raz a DOBRY (czytaj z doświadczeniem) warsztat.... ja osobiście na LPG zrobiłem już 43 kkm i oprócz 3 standardowych przeglądów (wymiana filtra fazy ciekłej i lotnej) nic ale to nic nie było dodatkowo robione....auto oczywiście nie ma jakichkolwiek problemów z pracą na LPG ... zapalenie lamki chek engine to dla mnie "fuszerka" mi ani razu on się nie pojawił a świadczy tylko i wyłącznie o złym wyrregulowaniu instalacji gazowej.... |
|
|
|
|
pwalczak [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-05-24, 19:55
|
|
|
piotr1989 napisał/a: | Moim Zdaniem Mój Lepiej Jeździ Na Gazie Jedyne Co Zauważyłem To praca Silnika na Gazie Jest Głosniejsza Niż Na Benzynie. |
Praca jest głośniejsza. Instalacja BRC jest dobrą instalacją, ale wtryski w BRC jednak mają charakterystykę pracy (dźwiękową) zbliżoną do diesla. |
|
|
|
|
pwalczak [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-05-24, 20:04
|
|
|
endriu333 napisał/a: | dlatego nie ma co oszczędzać na gazie tylko wybrać raz a DOBRY (czytaj z doświadczeniem) warsztat.... ja osobiście na LPG zrobiłem już 43 kkm i oprócz 3 standardowych przeglądów (wymiana filtra fazy ciekłej i lotnej) nic ale to nic nie było dodatkowo robione....auto oczywiście nie ma jakichkolwiek problemów z pracą na LPG ... zapalenie lamki chek engine to dla mnie "fuszerka" mi ani razu on się nie pojawił a świadczy tylko i wyłącznie o złym wyrregulowaniu instalacji gazowej.... |
Masz rację kolego, że najlepiej założyć dobrą instalację gazową i u dobrego gazownika, ale.... jeśli decydujemy się na zachowanie pełnej gwarancji na samochód poprzez założenie instalacji w serwisie bawimy się w rosyjską ruletkę. Jeśli chodzi o zwykłych gazowników, to przeważnie można znaleźć mnóstwo opinii wśród znajomych, czy na forach odnośnie "fachowości" konkretnego gazownika. Ale montując w ASO jednak ciężko znaleźć sensowne i rzeczowe opinie na temat jakości usług. Niby zakładają BRC, niby przechodzą szkolenia odnośnie montażu LPG, ale jak porównasz jakość i sposób montażu pomiędzy serwisami to okazuje się, że każdy i tak zakłada instalację jak mu wygodniej.
Ale to już każdy musi sam zdecydować czy lepiej utrzymać pełną gwarancję, czy zawierzyć swój samochód dobremu gazownikowi
I niestety, ale większość awarii i złych opinii o LPG tworzy grupa gaziarzy, którzy popełniają błędy w montażu, albo nie są w stanie tego gazu poprawnie ustawić.
Nie będę obstawał, że gaz to samo dobro, bo ma swoje minusy, ale wydaje mi się, że większość ludzi, z resztą jak i ja, montuje LPG, żeby przede wszystkim jeździć tanio |
|
|
|
|
|