Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
silnik 1.4 turbo benzyna
Autor Wiadomość
aro05

Model Samochodu: Chevrolet Orlando 1.8 LTZ
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Francja
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2013-03-22, 18:56   silnik 1.4 turbo benzyna

czy ktos ma juz jakies doswiadczenia z Orlando 1.4 turbo benzyna? chodzi glownie o spalanie (powienien byc bardziej ekonomiczny niz pozostale wersje benzynowe).
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2013-03-24, 22:22   

Nie jest. Tzn. nie jest w moim Cruze więc nie jest też na pewno w Orlando.
Pali tyle samo co typowy silnik wolnossący 140 KM - 1.8.

Na mieście w Cruze pali mi 8-9 litrów.
Paradoksalnie najlepiej sprawdza się na autostradzie - ale to zasługa 6-go biegu ;)

Sprawdź sobie opinie o 1.4T w Opel Astra - u mnie pokrywają się w 100%.
A że w Orlando jest do 200 kg więcej masy - odpowiedz sobie sam.

Naprawdę lubię ten silnik i gdybym miał wybór jeszcze raz to też bym go wziął... ale to nie jest mistrz ekonomii.
_________________
KAI
 
     
aro05

Model Samochodu: Chevrolet Orlando 1.8 LTZ
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Francja
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2013-03-25, 14:04   

Zastanawiam sie nad 1.8, ktoremu wedlug wielu opinii brakuje 6 biegu. Silnik 1.4 ma 6 biegow i wedlug producenta jest ekonomiczniejszy (oczywiscie pomiedzy oficjalnymi danymi a rzeczywistoscia roznica bywa duza).
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2013-03-25, 14:20   

6 bieg to faktycznie fajna sprawa i na autostradzie pozwala osiągnąć spalanie około 8l / 100 km przy małej dyscyplinie - tempomat na 130 km/h.

Więc jeżeli chodzi o spalanie - zależy po jakich drogach i jak będziesz jeździć.
A tak poza tym to 1.4T to przede wszystkim większa dynamika jazdy - wyższy moment obr. i dostępny już od 1850 obr / min.

Realne średnie spalanie - mi wychodzi 8,5 l / 100 km a jeżdżę mniej więcej wszystkiego po trochę - czyli powiedzmy po: 33% na miasto, autostrada (mieszkam przy samej AOW), trasa.
_________________
KAI
 
     
huri_khan 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 581
Skąd: Bytom
Poziom: 22
HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 7/59
 11%
Wysłany: 2013-03-25, 21:18   

Obecnie jeżdżę Astrą IV 1,4T z LPG.
Na trasę 170 km, około 110 km autostrada (na tempomacie 130 km/h) potrzebowałem 1/4 baku benzyny, trasę powrotną zrobiłem wykorzystując 1/2 baku LPG.
Dynamika jest lepsza niż w moim 1,8 na niższych obrotach turbina bardzo pomaga w rozpędzaniu się.

P.S. Na dwójce też nie można jechać 100 km/h bo przy około 97-98 jest odcięcie :)
_________________
Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY
 
     
aro05

Model Samochodu: Chevrolet Orlando 1.8 LTZ
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Francja
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2013-03-26, 10:08   

Jezdze mniej wiecej 40% miasto i 60% aurtostrady. Pomiedzy 10000-12000 km na rok dlatego zdecydowalem sie na benzyne (obecnie mam diesel). Jak narazie ciezko jest znalesc opinie na temat silnika 1.4. Silnik ten stosowany jest tez w innych modelach ale roznica wagi robi roznice.
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2013-03-26, 18:57   

"coś" jednak jest:
http://www.autocentrum.pl...40km-2009-2012/
http://www.autocentrum.pl...40km-2009-2012/
Sprawdzałem też na forum Astry - na razie nikt nie płacze.

Co do mocy - mocniejszej / bardziej dynamicznej benzyny na razie Chevy nie ma.
Powiedzmy, że powinno być podobnie jak w Oplu Zafira:
http://www.autocentrum.pl...km-enjoy-112400
10.7 s 0-100 km/h - realnie pewnie będzie koło 11s - więc tragedii nie ma.

http://www.autocentrum.pl...40km-2011-2013/
_________________
KAI
 
     
aro05

Model Samochodu: Chevrolet Orlando 1.8 LTZ
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Francja
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2013-03-26, 22:02   

z tego co widzialem w Internecie, w Kanadzie mozna kupic Orlando 2.4 L Ecotec> Ciekawe ile pali?
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2013-03-27, 00:55   

Tam można kupić orlando tylko z 2.4, innego nie dostaniesz
według katalogu pali 10,4 w mieście i 7,0 poza nim.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
mexico3000 
Mexico3000


Model Samochodu: Orlando 1.4T LT+
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2013-03-27, 09:04   

Nie koniecznie ekonomiczny. W zimie spalanie na spokojnej jeździe miasto to 9,5. Na trasie pokazywał 8l ale wiadomo że nie jechałem 70km/h :-)) Mam jeszcze cruze 1.8AT co prawda to AT ale poklikać nimby samemu też można no i niestety dynamiki takiej jak 1.4T nie ma. Zdecydowanie 1.4T daje więcej frajdy z jazdy przy moim zdaniem takiej samej paliwożerności co 1.8 . No chyba że jeździsz naprawdę wolno a 6ke zapinasz przy 70. Tak więc jednostki 1.8 i 1.4T należy porównywać w klasie dynamiki i przyjemności z jazdy a nie ekonomii, bo po prostu ta wychodzi bardzo podobnie.
 
     
aro05

Model Samochodu: Chevrolet Orlando 1.8 LTZ
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Francja
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2013-03-27, 12:14   

mexico3000 napisał/a:
Tak więc jednostki 1.8 i 1.4T należy porównywać w klasie dynamiki i przyjemności z jazdy a nie ekonomii, bo po prostu ta wychodzi bardzo podobnie.


Wiec jesli ekonomicznie silniki te wypadaja podobnie, mam jeden problem z glowy (roznice miedzy 1.4 i 1.8).
 
     
huri_khan 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 581
Skąd: Bytom
Poziom: 22
HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 7/59
 11%
Wysłany: 2013-03-27, 12:26   

aro05 napisał/a:
Wiec jesli ekonomicznie silniki te wypadaja podobnie


Tylko pytanie co będzie się działo z turbo po 4-5 latach ?
_________________
Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY
 
     
aro05

Model Samochodu: Chevrolet Orlando 1.8 LTZ
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Francja
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2013-03-27, 14:23   

huri_khan napisał/a:
aro05 napisał/a:
Wiec jesli ekonomicznie silniki te wypadaja podobnie


Tylko pytanie co będzie się działo z turbo po 4-5 latach ?


1.8 wydaje sie wiec silnikiem pewniejszym?
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2013-03-27, 14:36   

aro05 napisał/a:
huri_khan napisał/a:
aro05 napisał/a:
Wiec jesli ekonomicznie silniki te wypadaja podobnie


Tylko pytanie co będzie się działo z turbo po 4-5 latach ?


1.8 wydaje sie wiec silnikiem pewniejszym?


Na pewno trwalszym.

A na temat 1.4T szkoleniowcy GM rozbrajająco przyznają że to tekturowa konstrukcja która ma wytrzymać 100.000 mil :-?
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
huri_khan 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 581
Skąd: Bytom
Poziom: 22
HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 7/59
 11%
Wysłany: 2013-03-27, 14:37   

aro05 napisał/a:
1.8 wydaje sie wiec silnikiem pewniejszym?


Zawsze jest ryzyko, że będziesz miał pecha

Jeżeli brałbym samochód z myślą że sprzedam za 4 lata to brałbym 1,4T.
Jeżeli dłużej to biorę bez turbo. Nie ma co się czarować ale turbina to kolejny element, który może się zepsuć a naprawa lub wymiana trochę będzie kosztować.
_________________
Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: