Przesunięty przez: C77 2013-02-15, 16:02 |
LPG 1.8 - BRC Sequent 24.11 - migaj?ce diody |
Autor |
Wiadomość |
Avatar
Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium BRC-LPG
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 58 Skąd: Racibórz
Poziom: 6
|
Wysłany: 2012-12-04, 23:46 LPG 1.8 - BRC Sequent 24.11 - migające diody
|
|
|
Witam!
Podczas wieczornej jazdy (a teraz o to nie trudno) zauważyłem że podczas jazdy na LPG dosyć często zdarza się sytuacja w której na kontrolerze LPG gasną mi wszystkie diody, migają itp ciekawostki.
Dla przykładu jadąc na gazie zapalona jest dioda sygnalizująca jazdę na gazie (zielona - LPG, czerwona - Pb, zielono-czerwona - moment przełączania Pb -> LPG) i pali się światłem zielonym oraz poniższe diody wskazują poziom gazu np. 3 z 4 diod więc wszystko jest OK.
Obojętnie, jadę spokojnie (4 lub 5 bieg - 2000 - 2300 obrotów) czy też przyśpieszam, zdarza się sytuacja w której gasną wszystkie diody po czym zapala się dioda wskazująca tryb pracy światłem czerwono-zielonym (czyli faza przęłączania Pb -> LPG) oraz po chwili zielona.
Cały proces trwa może 1 - 2 sekundy.
Czasami zdarza się stan w którym świeci się tylko dioda czerwono-zielona (czyli stan przełaczania) pali się nawet 5-10 sekund zaś diody wskazujące poziom gazu w zbiorniku w ogóle się nie świecą.
Podczas całego tego cyrku nie odczuwam żadnego szarpania ani nic podobnego wiec wnioskuje ze albo LPG albo Pb cały czas jest podawane do silnika i nic go nie dusi ale tak naprawdę nie wiem czy w trakcie świrowania układu jadę w końcu na LPG czy Pb bo tak naprawdę w ogóle nie czuć tego przełączenia nawet gdy jest prawidłowe.
Zauważyłem to dopiero teraz a mamy temperatury od 2 do -1 stopnia Celsjusza.
Podejrzewam że albo jest problem na jakichś połączeniach tylko między elementem do sterowania układem czyli tym co mam w kabinie a resztą instalacji LPG (co by oznaczało tylko błędne wskazania ale prawidłową pracę LPG ogólnie), albo coś zostało zmaszczone przy montażu LPG i gdzieś na złącza dostaje się wilgoć co wychodzi teraz przez temperaturę.
Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym?
Zauważyłem to dziś (Pb w zbiorniku - FULL, LPG - FULL). |
|
|
|
|
indyk
Model Samochodu: Cruze 5d LT 1.8 MT + BRC
Wiek: 45 Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 50 Skąd: Łódź
Poziom: 5
|
Wysłany: 2012-12-04, 23:54
|
|
|
U mnie działo się podobnie - winna była kostka na końcu przewodu wpinana w sterownik trybu pracy (ówże właśnie z diodami, sygnalizujący tryb pracy i (teoretycznie) ilość LPG). Odrobina dobrej woli, klej topliwy i wolny kwadrans pozwoliły mi się uporać z uciążliwością bez wizyty w ASO.
Poruszaj delikatnie tym sterownikiem i patrz czy diody "wariują" - jeżeli tak, to masz problem rozwiązany. |
_________________ Jazda bez radia w dzisiejszych czasach przypomina zabawę zapałkami siedząc na beczce prochu...
Harry III + Pirat 63cm. |
|
|
|
|
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2012-12-05, 08:09
|
|
|
kolega "indyk" ma 100% racji - gdzieś nie ma styku i to nie jest normalne - jeśli masz zacięcie techniczne to działaj sam ( pewnie bardziej owocnie niż ASO ) a jeśli nie - no cóż męczyć ASO do bólu aż to naprawią bo to jest ewidentna USTERKA a to że nie szaprie przy przełanczaniu - no cóż tak już mają 4 generacje LPG - gdyby szarpało oznaczałoby totalny brak wiedzy zakładu montującego instalację LPG... |
|
|
|
|
indyk
Model Samochodu: Cruze 5d LT 1.8 MT + BRC
Wiek: 45 Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 50 Skąd: Łódź
Poziom: 5
|
Wysłany: 2012-12-05, 22:07
|
|
|
Endriu, w jednym z serwisów (nie wymienię z nazwy bo ich lubię i nie mam z nimi problemów - ale może dlatego że mam ponad 30 chevy'ch), mają intelektualistę wybitnego od montażu LPG. Koleś sobie wymyślił miejsce do montaży sterownika na obudowie drążka zmiany biegów i nie ważne że brakuje mu 20cm przewodu - rozcina i lutuje "sztukówkę" zamiast przenieść sterownik w inne miejsce |
_________________ Jazda bez radia w dzisiejszych czasach przypomina zabawę zapałkami siedząc na beczce prochu...
Harry III + Pirat 63cm. |
|
|
|
|
opoka
Model Samochodu: Aveo+LPG,Orlando-LTZ+LPG
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2012 Posty: 63 Skąd: bydgoszcz
Poziom: 6
|
Wysłany: 2012-12-06, 18:08
|
|
|
Podobne objawy miałem w lacettim. Instalacja BRC .W czasie jazdy, przy rozruchy migały wszystkie lampki poziomu .Sugerowano w serwisie wymianę czujnika poziomu. Ale skończyło ,sie na wymianie komputera. |
|
|
|
|
Avatar
Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium BRC-LPG
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 58 Skąd: Racibórz
Poziom: 6
|
Wysłany: 2012-12-08, 12:05
|
|
|
Ja mam wskaźnik stanu LPG zainstalowany obok kolumny kierownicy (po jej lewej stronie) można powiedzieć że między włącznikiem świateł a kolumna kierownicy. Mam nadzieje że nic nie polutowali "na wariata" Problem ze stykiem jest bezpośrednio na złączu przy "sygnalizatorze LED", wsadziłem łapę za plastiki obok kolumny kierownicy i jak ruszam tymi kabelkami które idą do sygnalizatora to się zaczyna cyrk Także spróbuję jakoś ten "sygnalizator LED" zdemontować i zobaczymy czy na samym złączu jest problem czy gdzieś na kabelku. |
|
|
|
|
indyk
Model Samochodu: Cruze 5d LT 1.8 MT + BRC
Wiek: 45 Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 50 Skąd: Łódź
Poziom: 5
|
Wysłany: 2012-12-08, 15:29
|
|
|
Ten "sygnalizator" jest po prostu wsunięty. Delikatnie go podważ i wyjmiesz bez problemu. |
_________________ Jazda bez radia w dzisiejszych czasach przypomina zabawę zapałkami siedząc na beczce prochu...
Harry III + Pirat 63cm. |
|
|
|
|
andip
Model Samochodu: Orlando
Dołączył: 08 Lis 2012 Posty: 2 Skąd: Stalowa Wola
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-01-28, 13:46
|
|
|
U mnie działo się to samo. Usterka zanikła, gdy wyciągnąłem wyłącznik z diodami, rozpiąłem wtyczkę, potraktowałem spay'em do styków elektrycznych. Do dzisiaj działa poprawnie. Prawdopodobnie kiedyś powróci, wówczas trzeba powtórzyć w/w operację. To połączenie jest po prostu za delikatne, styki łatwo śniedzieją. |
|
|
|
|
Avatar
Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium BRC-LPG
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 58 Skąd: Racibórz
Poziom: 6
|
Wysłany: 2013-01-28, 22:07
|
|
|
Ja swój po prostu wyjąłem i się okazało że jakiś pacan tak to osadził ze kable były napięte jak cholera i ciągnęło kable ze złącza, poluzowałem nieco kabelki żeby pozostawić tam chociaż ciut swobody i od tego czasu nie mam problemów. Przynajmniej nie zauważyłem bo ostatnio mało jeżdżę po zmroku. |
_________________
|
|
|
|
|
Olimp
Model Samochodu: Orlando LT+
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2012 Posty: 6 Skąd: Kraków
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-02-06, 22:03
|
|
|
Ja miałem to samo. Docisnąłem wtyczkę i pomogło,a w ASO kazali mi zostawić auto na 3 godz.choć dwa dni wcześniej stwierdzili ze wymienią wskaznik w 5 min |
|
|
|
|
marekt81
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 5d LT+ 1.8 16v 141KM LPG
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Cze 2013 Posty: 44 Skąd: Brzeg
Poziom: 5
|
Wysłany: 2013-09-18, 18:45
|
|
|
Czy ktoś z was miał problem z nieprawidłowym wskazaniem ilosci gazu ? autko przejechało ponad 200km a zgasła 1 dioda. Pływak się nie zawiesił bo sprawdzałem na wskaźniku i jest już prawi na rezerwie. Czasami diody normalnie gasna, a czasami się zawiesza. Problem się zaczął po około 3000km przebiegu. |
_________________ |
|
|
|
|
|