Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-15, 16:02
LPG 1.8 - BRC Sequent 24.11 - migaj?ce diody
Autor Wiadomość
Avatar 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium BRC-LPG
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 58
Skąd: Racibórz
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 7/14
 50%
Wysłany: 2012-12-04, 23:46   LPG 1.8 - BRC Sequent 24.11 - migające diody

Witam!

Podczas wieczornej jazdy (a teraz o to nie trudno) zauważyłem że podczas jazdy na LPG dosyć często zdarza się sytuacja w której na kontrolerze LPG gasną mi wszystkie diody, migają itp ciekawostki.

Dla przykładu jadąc na gazie zapalona jest dioda sygnalizująca jazdę na gazie (zielona - LPG, czerwona - Pb, zielono-czerwona - moment przełączania Pb -> LPG) i pali się światłem zielonym oraz poniższe diody wskazują poziom gazu np. 3 z 4 diod więc wszystko jest OK.
Obojętnie, jadę spokojnie (4 lub 5 bieg - 2000 - 2300 obrotów) czy też przyśpieszam, zdarza się sytuacja w której gasną wszystkie diody po czym zapala się dioda wskazująca tryb pracy światłem czerwono-zielonym (czyli faza przęłączania Pb -> LPG) oraz po chwili zielona.
Cały proces trwa może 1 - 2 sekundy.
Czasami zdarza się stan w którym świeci się tylko dioda czerwono-zielona (czyli stan przełaczania) pali się nawet 5-10 sekund zaś diody wskazujące poziom gazu w zbiorniku w ogóle się nie świecą.
Podczas całego tego cyrku nie odczuwam żadnego szarpania ani nic podobnego wiec wnioskuje ze albo LPG albo Pb cały czas jest podawane do silnika i nic go nie dusi ale tak naprawdę nie wiem czy w trakcie świrowania układu jadę w końcu na LPG czy Pb bo tak naprawdę w ogóle nie czuć tego przełączenia nawet gdy jest prawidłowe.
Zauważyłem to dopiero teraz a mamy temperatury od 2 do -1 stopnia Celsjusza.
Podejrzewam że albo jest problem na jakichś połączeniach tylko między elementem do sterowania układem czyli tym co mam w kabinie a resztą instalacji LPG (co by oznaczało tylko błędne wskazania ale prawidłową pracę LPG ogólnie), albo coś zostało zmaszczone przy montażu LPG i gdzieś na złącza dostaje się wilgoć co wychodzi teraz przez temperaturę.

Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym?
Zauważyłem to dziś (Pb w zbiorniku - FULL, LPG - FULL).
 
     
indyk 


Model Samochodu: Cruze 5d LT 1.8 MT + BRC
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 50
Skąd: Łódź
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 12/13
 92%
Wysłany: 2012-12-04, 23:54   

U mnie działo się podobnie - winna była kostka na końcu przewodu wpinana w sterownik trybu pracy (ówże właśnie z diodami, sygnalizujący tryb pracy i (teoretycznie) ilość LPG). Odrobina dobrej woli, klej topliwy i wolny kwadrans pozwoliły mi się uporać z uciążliwością bez wizyty w ASO.
Poruszaj delikatnie tym sterownikiem i patrz czy diody "wariują" - jeżeli tak, to masz problem rozwiązany.
_________________
Jazda bez radia w dzisiejszych czasach przypomina zabawę zapałkami siedząc na beczce prochu...
Harry III + Pirat 63cm.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2012-12-05, 08:09   

kolega "indyk" ma 100% racji - gdzieś nie ma styku i to nie jest normalne - jeśli masz zacięcie techniczne to działaj sam ( pewnie bardziej owocnie niż ASO ) a jeśli nie - no cóż męczyć ASO do bólu aż to naprawią bo to jest ewidentna USTERKA a to że nie szaprie przy przełanczaniu - no cóż tak już mają 4 generacje LPG - gdyby szarpało oznaczałoby totalny brak wiedzy zakładu montującego instalację LPG...
 
     
indyk 


Model Samochodu: Cruze 5d LT 1.8 MT + BRC
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 50
Skąd: Łódź
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 12/13
 92%
Wysłany: 2012-12-05, 22:07   

Endriu, w jednym z serwisów (nie wymienię z nazwy bo ich lubię i nie mam z nimi problemów - ale może dlatego że mam ponad 30 chevy'ch), mają intelektualistę wybitnego od montażu LPG. Koleś sobie wymyślił miejsce do montaży sterownika na obudowie drążka zmiany biegów i nie ważne że brakuje mu 20cm przewodu - rozcina i lutuje "sztukówkę" :) zamiast przenieść sterownik w inne miejsce :)
_________________
Jazda bez radia w dzisiejszych czasach przypomina zabawę zapałkami siedząc na beczce prochu...
Harry III + Pirat 63cm.
 
     
opoka 

Model Samochodu: Aveo+LPG,Orlando-LTZ+LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 63
Skąd: bydgoszcz
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 12/14
 85%
Wysłany: 2012-12-06, 18:08   

Podobne objawy miałem w lacettim. Instalacja BRC .W czasie jazdy, przy rozruchy migały wszystkie lampki poziomu .Sugerowano w serwisie wymianę czujnika poziomu. Ale skończyło ,sie na wymianie komputera.
 
     
Avatar 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium BRC-LPG
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 58
Skąd: Racibórz
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 7/14
 50%
Wysłany: 2012-12-08, 12:05   

Ja mam wskaźnik stanu LPG zainstalowany obok kolumny kierownicy (po jej lewej stronie) można powiedzieć że między włącznikiem świateł a kolumna kierownicy. Mam nadzieje że nic nie polutowali "na wariata" :) Problem ze stykiem jest bezpośrednio na złączu przy "sygnalizatorze LED", wsadziłem łapę za plastiki obok kolumny kierownicy i jak ruszam tymi kabelkami które idą do sygnalizatora to się zaczyna cyrk :) Także spróbuję jakoś ten "sygnalizator LED" zdemontować i zobaczymy czy na samym złączu jest problem czy gdzieś na kabelku.
 
     
indyk 


Model Samochodu: Cruze 5d LT 1.8 MT + BRC
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 50
Skąd: Łódź
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 12/13
 92%
Wysłany: 2012-12-08, 15:29   

Ten "sygnalizator" jest po prostu wsunięty. Delikatnie go podważ i wyjmiesz bez problemu.
_________________
Jazda bez radia w dzisiejszych czasach przypomina zabawę zapałkami siedząc na beczce prochu...
Harry III + Pirat 63cm.
 
     
andip 

Model Samochodu: Orlando
Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 2
Skąd: Stalowa Wola
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2013-01-28, 13:46   

U mnie działo się to samo. Usterka zanikła, gdy wyciągnąłem wyłącznik z diodami, rozpiąłem wtyczkę, potraktowałem spay'em do styków elektrycznych. Do dzisiaj działa poprawnie. Prawdopodobnie kiedyś powróci, wówczas trzeba powtórzyć w/w operację. To połączenie jest po prostu za delikatne, styki łatwo śniedzieją.
 
     
Avatar 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium BRC-LPG
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 58
Skąd: Racibórz
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 7/14
 50%
Wysłany: 2013-01-28, 22:07   

Ja swój po prostu wyjąłem i się okazało że jakiś pacan tak to osadził ze kable były napięte jak cholera i ciągnęło kable ze złącza, poluzowałem nieco kabelki żeby pozostawić tam chociaż ciut swobody i od tego czasu nie mam problemów. Przynajmniej nie zauważyłem bo ostatnio mało jeżdżę po zmroku.
_________________
 
     
Olimp 

Model Samochodu: Orlando LT+
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 6
Skąd: Kraków
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2013-02-06, 22:03   

Ja miałem to samo. Docisnąłem wtyczkę i pomogło,a w ASO kazali mi zostawić auto na 3 godz.choć dwa dni wcześniej stwierdzili ze wymienią wskaznik w 5 min
 
     
marekt81 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 5d LT+ 1.8 16v 141KM LPG
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 44
Skąd: Brzeg
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 6/13
 46%
Wysłany: 2013-09-18, 18:45   

Czy ktoś z was miał problem z nieprawidłowym wskazaniem ilosci gazu ? autko przejechało ponad 200km a zgasła 1 dioda. Pływak się nie zawiesił bo sprawdzałem na wskaźniku i jest już prawi na rezerwie. Czasami diody normalnie gasna, a czasami się zawiesza. Problem się zaczął po około 3000km przebiegu.
_________________
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: