Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Chevrolet wycofuje się z Europy
Autor Wiadomość
asamer 

Model Samochodu: Aveo T300 HB 86KM
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 74
Skąd: Piekary Śląskie
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 9/16
 56%
Wysłany: 2013-12-05, 16:26   

Jak to dzisiaj przeczytałem, to jestem do tej pory w szoku. W kwietniu kupiłem Aveo po 2-óch latach zbierania, a teraz okazuje się, że Chevy się zwija, no ja to mam szczęscie.
Z jednej strony fajnie, bo samochody będą swego rodzaju egzotyką na ulicach, jednak mniejsza podaż części i trudnosci w sprzedaży samochodu nie są ciekawą perspektywą.
 
     
Krzysiek_81 


Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 436
Skąd: Legionowo
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 19/49
 38%
Wysłany: 2013-12-05, 16:30   

asamer, odpukać w niemalowane, Chevrolet postarał się wcześniej na tyle, żeby samochody na prawdę zawojowały rynek, więc może przyłożyli się na tyle, że będzie można jeździć jak za starych czasów, póki koła nie odpadną... Swojego kupowałem z myślą o co najmniej 10 latach jazdy, dodasz do tego kolejne 15 i naprawdę będzie można się cieszyć niezłym youngtimerem... :-P
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 27/1353
 2%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2013-12-05, 16:48   

asamer napisał/a:
Chevy się zwija, no ja to mam szczęscie.


hehe, nie bój żaby, nigdzie się nie wybieram :mrgreen:

A na poważne, przed chwilą przeczytałem cały artykuł z uwagą i mam mieszane uczucia z przewagą negatywnych. Jeśli Chevy Motors zanotowało 50% wzrost sprzedaży w przeciągu roku to jaki jest sens wycofywać produkt z rynku???
Dlaczego, jeśli Chevrolet kanibalizuje Opla na rynkach takich jak Polska (a nie Euro Zachodnia) jest sens wycofywać produkt, który odnosi sukces sprzedażowy???
Marka zostanie w Rosji bo tam cieszy się popularnością (5 miejsce w rankingu) a w Polsce się nie cieszy popularnością?

Albo ten artykuł to jakaś prowokacja, albo autor źle przetłumaczył tekst źródłowy. Bo czasy dla gospodarek światowych są trudne i bez sensu jest zastępowanie tańszego produktu, takiej samej jakości tylko droższym... (czytaj Opel za Chevy'ego)...

Artykuł przeczytałem w Onecie (więc wszystkiego po nich się mogę spodziewać :-o )

pozdravka
 
     
blackbox112 
:)

Model Samochodu: Cruze 1.8 LS+
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 7/16
 43%
Wysłany: 2013-12-05, 16:54   

a czym Ty się przejmujesz? Przecież Cruze to nic innego jak Opel Astra :-|
pozatym Daewoo nie produkują kope lat i jakoś nikt nie płacze że brakuję części.
Spierdzielają na wschód bo tu Cruziak się za dobrze sprzedaje i wyprzę łopla.
 
     
Zajjack

Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 4/22
 18%
Wysłany: 2013-12-05, 17:03   

blackbox112 napisał/a:
a czym Ty się przejmujesz? Przecież Cruze to nic innego jak Opel Astra :-|
pozatym Daewo nie produkują kope lat i jakoś nikt nie płacze że brakuję części.

Nie zgodzę się z tym, Daewoo to nie Chevrolet i części to niewątpliwie będzie pewien problem jak i utrata wartości auta, jednak bardziej nie podoba mi się podejście koncernu czyli jak nie damy wam tańszego bo kupicie droższy.
Ja nowego Opla nawet kijem nie tknę biorąc pod uwagę moje doświadczenia z tą marka i mając świadomość, że GM robi lepszy i zarazem tańszy samochód a nie chce mi go sprzedać.
A taki pozatym to nowy Duster w LPG to bardzo fajne auto a i nowa Mazda 3 z dwulitrową 120 koną wolnossącą benzynka zacna więc Opel jak i GM jeszcze pożałują głupoty swoich Bosów.
 
     
Krzysiek_81 


Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 436
Skąd: Legionowo
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 19/49
 38%
Wysłany: 2013-12-05, 17:04   

chevy_power, o prowokacji nie pomyślałem. Onet rzeczywiście jest słabym źródłem, ale każde inne bazuje na razie na tych samych informacjach. Tak jak mówisz, taki krok przeczy zdrowemu rozsądkowi, trzeba czekać na rozwój wydarzeń, a przede wszystkim nie podejmować nieprzemyślanych kroków. Polacy sobie poradzą.
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-12-05, 17:12   

chevy_power napisał/a:
Albo ten artykuł to jakaś prowokacja, albo autor źle przetłumaczył tekst źródłowy


Chyba na wszystkich portalach i wersjach netowych gazet jest ta sama informacja. Tylko ciekawe, kto dał ją pierwszy
 
     
jesse 
jesse

Model Samochodu: Chevrolet Orlando
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 73
Skąd: Poznań/Koziegłowy
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 8/16
 50%
Wysłany: 2013-12-05, 17:12   

prowokacji nie ma bo info jest na oficjalnej stronie GM (www.GM.com), niezłe "jaśki" tam zarządzają w tym koncernie. Marka jako budzetowa wydaje mi się naprawdę niezle sobie radziła przynajmniej w Polsce i Europie, e te gamonie myślą ze Niemcy, Szwajcarzy czy inni będą Cadillaca zamiast Merola kupować

GM Strengthens its European Brand Strategy

Thu, Dec 5 2013

•Opel/Vauxhall to compete as GM’s mainstream brands across Europe
•Chevrolet to focus on iconic products in Europe
•Cadillac to expand in Europe


DETROIT – General Motors today announced plans to accelerate its progress in Europe by bolstering its brands in the mainstream and premium segments.

Beginning in 2016, GM will compete in Europe’s volume markets under its respected Opel and Vauxhall brands. The company’s Chevrolet brand will no longer have a mainstream presence in Western and Eastern Europe, largely due to a challenging business model and the difficult economic situation in Europe.

Chevrolet, the fourth-largest global automotive brand, will instead tailor its presence to offering select iconic vehicles – such as the Corvette – in Western and Eastern Europe, and will continue to have a broad presence in Russia and the Commonwealth of Independent States.

This will improve the Opel and Vauxhall brands and reduce the market complexity associated with having Opel and Chevrolet in Western and Eastern Europe. In Russia and the CIS, the brands are clearly defined and distinguished and, as a result, are more competitive within their respective segments.

Cadillac, which is finalizing plans for expanding in the European market, will enhance and expand its distribution network over the next three years as it prepares for numerous product introductions.

“Europe is a key region for GM that will benefit from a stronger Opel and Vauxhall and further emphasis on Cadillac,” said GM Chairman and CEO Dan Akerson. “For Chevrolet, it will allow us to focus our investments where the opportunity for growth is greatest.”

“This is a win for all four brands. It’s especially positive for car buyers throughout Europe, who will be able to purchase vehicles from well-defined, vibrant GM brands,” Akerson said.

Chevrolet will work closely with its dealer network in Western and Eastern Europe to define future steps while ensuring it can honor obligations to existing customers in the coming years.

“Our customers can rest assured that we will continue to provide warranty, parts and services for their Chevrolet vehicles, and for vehicles purchased between now and the end of 2015,” said Thomas Sedran, president and managing director of Chevrolet Europe. “We want to thank our customers and dealers for their loyalty to the Chevrolet brand here in Europe.”

The majority of the Chevrolet portfolio sold in Western and Eastern Europe is produced in South Korea. As a result, GM will increase its focus on driving profitability, managing costs and maximizing sales opportunities in its Korean operations as the company looks for new ways to improve business results in the fast-changing and highly competitive global business environment.

“We will continue to become more competitive in Korea,” said GM Korea President and CEO Sergio Rocha. “In doing so, we will position ourselves for long-term competitiveness and sustainability in the best interests of our employees, customers and stakeholders, while remaining a significant contributor to GM’s global business.”

With the decision that Chevrolet will no longer have a mainstream presence in Western and Eastern Europe, GM expects to record net special charges of $700 million to $1 billion primarily in the fourth quarter of 2013 and continuing through the first half of 2014. The special charges include asset impairments, dealer restructuring, sales incentives and severance-related costs, and will pave the way for continued improvement in GM’s European operations through the further strengthening of the Opel and Vauxhall brands. Approximately $300 million of the net special charges will be non-cash expenses. In addition, GM expects to incur restructuring costs related to these actions that will not be treated as special charges, but will impact GM International Operations earnings in 2014.


About General Motors Co.
General Motors Co. (NYSE:GM, TSX: GMM) and its partners produce vehicles in 30 countries, and the company has leadership positions in the world's largest and fastest-growing automotive markets. GM, its subsidiaries and joint venture entities sell vehicles under the Chevrolet, Cadillac, Baojun, Buick, GMC, Holden, Isuzu, Jiefang, Opel, Vauxhall and Wuling brands. More information on the company and its subsidiaries, including OnStar, a global leader in vehicle safety, security and information services, can be found at http://www.gm.com.
_________________
Chevrolet Orlando 2.0 VCDI Automat 2013r.
 
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-12-05, 17:35   

jesse, z tego co piszesz oznacza, ze GM wprowadzi do europy na dobre Cadilaca. Więc pewnie on będzie marką premium. A opel wróci tam gdzie ma być, czyli zostanie zwykłą marką
 
     
jesse 
jesse

Model Samochodu: Chevrolet Orlando
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 73
Skąd: Poznań/Koziegłowy
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 8/16
 50%
Wysłany: 2013-12-05, 17:37   

poczekajmy spokojnie, przez 2 lata jeszcze może się wiele wydarzyć ;) Mam nadzieje że jeszcze raz wszystko przelicza i przemyślą
_________________
Chevrolet Orlando 2.0 VCDI Automat 2013r.
 
 
     
blackbox112 
:)

Model Samochodu: Cruze 1.8 LS+
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 7/16
 43%
Wysłany: 2013-12-05, 17:48   

Zajjack napisał/a:
Nie zgodzę się z tym, Daewoo to nie Chevrolet i części to niewątpliwie będzie pewien problem


Daewoo to nie Chevrolet a Chevrolet to nie Opel :) a wszystko to to GM :)
Spadek wartości niestety bardzo przykra sprawa, zwłaszcza że każdy portal już o tym trombi. Po takim newsie na pewno spadnie zainteresowanie marką Chevy :(
 
     
Zajjack

Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 4/22
 18%
Wysłany: 2013-12-05, 18:13   

blackbox112 napisał/a:
Zajjack napisał/a:
Nie zgodzę się z tym, Daewoo to nie Chevrolet i części to niewątpliwie będzie pewien problem


Daewoo to nie Chevrolet a Chevrolet to nie Opel :) a wszystko to to GM :)
Spadek wartości niestety bardzo przykra sprawa, zwłaszcza że każdy portal już o tym trombi. Po takim newsie na pewno spadnie zainteresowanie marką Chevy :(

Daewoo to proste i stare konstrukcje oparte w większości na jeszcze starszych oplach.
W Daewoo wymieniało się i wymienia proste i raczej eksploatacyjne części, w chevrolecie jak coś się zacznie dziać z silnikiem czy elektryką - dużo bardziej skompilkowaną niż w większości starych Daewoo to jedynym rozwiązaniem może okazać się ASO i drogie importowane części.
Prawdziwy problem to miałby Opel jak już niedługo kupujący zacząłby wybierać pomiędzy uturbionym Oplem (niedługo jedynie takie będą dostępne jako nowe samochody - patrz grupa VW) a wolnosącym niewysilonym i o normalnej pojemności Chevroletem, który to w normalnych krjajach (nie EUROKOŁCHOZIE) dalej bedzie sprzedawany.
Tak więc chodzi tu tylko i wyłącznie o kasę.
Niech tylko wywiną taki numer to moim następnym autem będzie francuz, japończyk ewentualnie koreanczyk bo za cenę astry czy insigni to można mieć porównywalną toyotę, hondę czy mazdę. A jednak jakościowo Opel to nie japończyk i swoje miejsce powinien znać. Cena Opla jest przesadzona a to właśnie u Chevrolet dostawało się to za co się płaciło.
Saab'a już zabili.
Jak zrobili z insigni nową 9-5 'ke i poruszyłem wtedy ten temat na forum Saab'a pisząc, że ludzie na to nie pójdą to próbowali mnie zlinczować. Jak się skończyło dobrze wiemy.
Jak spróbowali sprzedawać chevroleta jako droższego Opla to teraz wielka zdziwka, że ludzie wolą tańszego Chevy. Po co jak nie dla kasy wyciąganej od Europejczyków trzymać przy życiu trupa jakim jest Opel.
Jak dla mnie smród już został rozsiany i nie kupię nic więcej co ma związek z jakimkolwiek amerykańskim koncernem motoryzacyjnym.
Zaczynam żałować, że 5 lat temu nie kupiłem Toyoty.
 
     
JMLPARTS 
Części Chevrolet


Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 87
Skąd: Łódź
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 6/19
 31%
Wysłany: 2013-12-05, 18:14   

http://m.onet.pl/moto/aktualnosci,8wpfz

Link do artykułu o Chevrolecie
_________________
Części Chevrolet tel. 509 542 101
 
 
     
elkolendo

Model Samochodu: chevrolet cruze 1.8 LPG
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 66
Skąd: polska
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 1/16
 6%
Wysłany: 2013-12-05, 18:28   

jak to zobaczyłem, to się wkurzyłem, teraz kilka wniosków na spokojnie bardziej:
- jeździłem dotychczas sieną, której nie produkowano od 2002 jakoś? części (blacharka, zamienniki) są spokojnie dostępne
- wiem, to fiat, części eksploatacyjne pokrywac się mogą z innymi, produkowanymi jeszcze modelami, ale popyt rodzi podaż - chevrolety nie sprzedawały się w tak małych, nieznaczących ilościach, co oznacza popyt na zamienniki części z aso, ergo - komuś się będzie opłacało produkować/sprowadzać tańsze części
- utrata wartości - 'mój' cruze chyba i tak nigdy nie trzymał zbyt dobrze wartości, a planuję go trzymać wiele lat
- poza tym chyba niektóre części eksploatacyjne współdzieli z astrą?
 
     
milyjarek 

Model Samochodu: Chevrolet Epica 2,0 D LMV
Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 58
Skąd: Wrocław
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 7/14
 50%
Wysłany: 2013-12-05, 19:56   

Mi również forumowicze jest przykro po przeczytaniu artykułu ale poczekajmy z zamartwianiem się na zapas. Jeszcze przez 2 lata wszystko może się zdarzyć, moze zmienia decyzje bo auta dobrze się u nas sprzedają. Jeżeli nawet tak się by miało stać to i tak dostęp do częsci będzie zapewniony przez kolejne 10 lat. Ja mam obecnie drugiego juz Chevroleta i za kilka lat następnym moim autem będzie również Chevrolet a dokładniej Malibu. Co do rynku wschodniego to jest prawda. Wróciłem w pazdzierniku z Kijowa gdzie widziałem tam na drogach najwięcej i głównie właśnie Chevrolety, Kia i Hyundai.
_________________
milyjarek
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: