Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Cruze or not to Cruze? - Czy warto kupić Cruza?
Autor Wiadomość
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2010-05-12, 19:26   

Ale nie ja chcę jeździć, tylko pracownik serwisu w ramach usunięcia usterki...

Samochód ma usterkę, nie rozwija prędkości wyższej niz X hałasując przy tym niemiłosiernie.
Czy serwis nie umie sobie poradzić, tylko ja mam za własną kasę wieźć samochód na gwarancji 250 km od siebie i z powrotem?
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2010-05-12, 20:53   

Jeśli w Twoim regionie nie ma dróg gdzie można pocisnąć to co temu winien serwis? w powietrzu go mają rozpędzić czy jak? Na kompie diagnostycznym niestety nie wszystko można sprawdzić, zcasami trzeba organoleptycznie do usterki podejść...
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2010-05-12, 20:54   

Nie no wporzo, ale ścieżka diagnostyczna też od czegoś jest...

Ciekaw jestem czy chciałbyś marnować czas i kasę na benzynę i jeździć po serwisach, wizyta w ASO Gdańsk nie gwarantuje, że rozwiążą mój problem.

Zgłaszałem wcześniej, że mam piski z prawej strony na kole, to marudzili, że trzeba samochód rozebrać, a to potrwa i tyle.
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
widmod 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 53
Skąd: Kraków
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 2/14
 14%
Wysłany: 2010-05-13, 14:04   

To chyba jakiś wadliwy egzemplarz że aż tyle usterek.... :)
_________________
Cruze 1.6 Base + Pakiet bezpieczeństwo+ czujniki parkowania, Lakier Carbon
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2010-05-14, 19:24   

Heh, pocisnąłem w centrali i dziś dostałem maila, że dyrektor salonu MIBO zgodził się OSTATECZNIE aby próba prędkości odbyła się w rejonie Olsztyna :)
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2010-05-15, 11:43   

Dziś wybrałem się za miasto i rozpędzałem się nawet na 4 biegu do 120 KM/h, to i tak na 5 biegu nie mogłem wycisnąć więcej jak 160 KM/h, mimo że miałem jeszcze zapas w pedale przyśpieszenia.

Jeśli chodzi o hałas - był on nieco mniejszy niż ostatnio tylko słychać było pęd powietrza, ale ogólnie było znośnie, choć oczywiście mogłoby być nieco ciszej.

Za tydzień jadę 600 KM w trasę, także po powrocie chyba udam się do ASO na jazdę testową
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2010-05-15, 15:55   

Widze ze dalej maltretujesz brykę :mrgreen:

Nie znam dokładnie charakterystyki silnika w tym modelu, nie jechałem też nim, ale nie bardzo rozumie co masz na myśli pisząc że jeszcze miałeś zapas w pedale przyśpieszenia.
Chcesz jak najszybciej przyspieszyć , to wciskasz gaz do oporu i kręcisz silnik prawie do odcięcia.
Na 4 biegu myślę że spokojnie powinieneś dociagnąć do 160 - 170km/h jak i nie więcej i dopiero zmienić bieg na 5 i gaz do podłogi, bez zostawienia żadnego zapasu .
Bieg 5 to tak zwany nadbieg i praktycznie nie służy do przyspieszania tylko do poprawienia ekonomiki i konfortu jazdy podczas w miare stałej prędkości podróżowania.

Za nim umówisz się z serwisem , zrób mały eksperyment, zapomnij o 5 biegu i sprawdż do jakiej prędkości rozpedzisz samochód używając maksymalnie 4 biegu.
Jestem wręcz pewien że będziesz bardzo zdziwiony predkością jaką uzyskasz :thumright:
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2010-05-15, 18:57   

Tyle że jak zrobię tak jak piszesz, to znowu skatuję silnik :(

Na 4 jechałem dzisiaj 140 i już 6tyś obrotów było

Mimo że walczę z jego prędkością maksymalną, to staram się jednak na 1 biegu nie przekraczać 3 tyś obrotów, wyjątkowo jak trzeba to wchodzę na te 4 tysiące.

Jednak mam 1287 KM przebiegu i cały czas jednak boję się katować niepotrzebnie silnik :D
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2010-05-15, 19:17   

Zgadza się , nowego autka, aż szkoda tak żyłować, ale pamiętaj że zbyt niskie obroty również mogą szkodzić tak samo jak zbyt wysokie, a dodatkowo jak to niektórzy twierdzą , zamulają silnik i autko po dotarciu jest ociężałe . Nie wiem ile w tym prawdy, ale z doświadczenia wiem ze coś w tym musi być.
Ja np nie zwracałem zbytnio uwagi na delikatne traktowanie autka podczas docierania( no moze przez jakieś pierwsze 200km) potem jak trzeba było przydepnąć to to robiłem i na chwile obecną wydaje mi się że autko wchodzi o wiele chętniej na obroty niż kiedyś, a jak widziałeś na filmiku i z prędkością nie ma problemów.
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2010-05-15, 20:24   

Tak dzisiaj sobie wieczorem pomyślałem jak wracałem z uniwerku, że może ESP muszę wyłączyć i wtedy osiągnę większą prędkość max?

Jechałem sobie właśnie przed chwilą na drodze 2 pasmowej z ograniczeniem do70 KM/h, wyłączyłem ESP i jak się rozpędzałem, to miałem wrażenie, że auto szybciej i dynamiczniej się rozpędza, ale to może tylko takie wrażenie?

Jakie obroty sugerujesz, żeby nie było za mało ale i za dużo?
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2010-05-16, 07:21   

Nie sądze aby ESP miało jakikolwiek wpływ na predkośc max, ale za to wyłączenie klimy na pewno będzie zauważalne :-D

Co do obrotów , nie ma reguły i to wszystko zależy od samochodu, silnika, samej drogi itp.
Po prostu trzeba się starać utrzymywać obroty na takim poziomie, aby silnikowi było "jak najlżej" :mrgreen:
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2010-05-16, 07:43   

Z klimą na razie nie jeżdżę, bo głównie po mieście śmigam, więc klima nieco bez sensu :)

I tak jak pisałem wcześniej, że albo mi się wydaje, albo faktycznie tak jest, że jak wyłączyłem ESP, to samochód nieco lepiej nabierał przyśpieszenia i dynamiczniej się rozpędzał :)

No ale oglądając tamten filmik na youtube jak typ jechał Cruzem nowiutkim z przebiegiem 21 KM te 183 KM/h to nie widać było, żeby ESP było wyłączone; dotarcie też raczej odpada, bo jak on jechał świeżym autem tyle, to ja po ~1300 km tym bardziej powinienem jechać tyle samo lub nieco szybciej.

Miałeś uwagę do mojej wypowiedzi, że miałem miejsce jeszcze pod pedałem przyśpieszenia, sugerowałeś, aby "depnąć pedał do końca" i dzida :D
Na razie staram się unikać dociskania go do podłogi, bo w ASO jak odbierałem auto, to mówili, żeby na razie je oszczędzać i unikać zbyt wysokich obrotów jak i dociskania pedału maksymalnie do końca :) Pamiętam jak babka mówiła, że jak po mieście jadę te 50 - 60 to już wrzucać 5 bieg, bo spalanie znacznie spada. Tylko jak to się ma do docierania? Imo to zbyt mała prędkość na 5 bieg i obroty wtedy wykazują poziom ~ 1300 - 1500, więć IMO to trochę mało, ale ja to tam leszczyk jesteem.

Mamy teraz nowe, bardziej nowoczesne auto i przede wszystkim mocniejsze, bo jak jeździłem i jak uczyłem się w ogóle jeździć po zdaniu prawka, to korzystałem z Astry F 1,4, gdzie żeby jako tako się rozpędzać, to trzeba było żyłować silnik. Fakt, że samochód miał już z 11 lat, to mi tam było wszystko jedno :D

:twisted:
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
awe56 
AVEO II 1,2 16V

Model Samochodu: Trax 1,4
Wiek: 64
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 73
Skąd: Rudlice
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 8/16
 50%
Wysłany: 2010-05-16, 20:03   

Pamiętam jak babka mówiła, że jak po mieście jadę te 50 - 60 to już wrzucać 5 bieg, bo spalanie znacznie spada.
Prawdo-podobnie Ta Babka nie miała nic wspólnego z silnikami zero wiadomość o docieraniu
_________________
Aveo II HB 1,2 16V 2009 zastąpił Matiza
teraz Trax 1,4
 
     
sebastian264 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.6 115KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 144
Skąd: okolice Sochaczewa
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 2/25
 8%
Wysłany: 2010-05-17, 15:16   

Co do predkości maxymalnej to go nie pałuj go tak puki masz na dotarciu. Jak by nie bylo to przez tych pare tys km musi sie silnik ułozyc. Wiem jak miałem ze spalaniem w swoim 2.0 125KM. Gdy go odebraliśmy z salonu spalanie było mniej wiecej na poziomie od ok 9l do 8,2. Teraz gdy juz ma na liczniku ponad 9tys km przebiegu spalanie jest na poziomie 6,7-6,9litra. Różnica jest zasadnicza i wydaje mi sie ze docieranie ma wiekszy wplyw na silnik niz nam sie wydaje. Poczekaj az zrobisz te 6-7tys km i wtedy próbuj.
Tak nawiasem to 1.6 jest zbyt słaby do tej budy.

Swoim Cruzem 2.0 diesel 125km jak narazxie sie rozpędziłem do 180km/h, więcej już nie mogłem gdyż droga mi się konczyła. Jak tylko bede miał gdzie sprawdze Vmax ;)
_________________
Chevrolet Cruze LS plus 2.0 VCDI 125KM (rodzice)
Chevrolet Aveo LTZ 1.6 115KM (mój)
 
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2010-05-22, 19:24   

Wróciłem właśnie z trasy (przejechałem dziś 650 KM) i jak zjeżdżałem z ronda z Glinojecka na Olsztyn, jako że elegancki asfalt tam jest, to udało mi się rozpędzić do 170 KM/h, więcej już nie jechałem, bo jakiś samochód mi się napatoczył.

Także myślę, że jednak jest cacy i może to być też związane z kwestią dotarcia; może jak silnik się ułoży i dotrze, to poleci nieco więcej.

Tylko niestety, ale 1,6 to stanowczo za mała kupa do tego bydlęcia :( Baaardzo wolno się rozpędza, zanim strzałka dojdzie to 3 - 3,5 tyś obrotów to prawie cała wieczność mija.
No ale pocieszam się tym, że w Polsce, a szczególnie w moim rejonie, nie ma ekstra dróg co by można się rozpędzać i śmigać :D

Jeszcze jedna sprawka :D Byłem też dziś na wsi, gdzie żyła i mieszkała moja babcia (to jest pod Turkiem), zaparkowałem auto, odszedłem i schowałem się na chwilę aby obserwować ludzi. Każdy który przechodził, najpierw spojrzał się na samochód, następnie szybko się odwrócił, potem dyskretnie rozejrzał się, czy właściciel gdzieś nie stoi, lukał dłuższą chwilę :D

Tyle ode mnie na dzisiaj :)
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: