Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum http://forum.chevroletteampoland.com/
Przesunięty przez: C77 2015-12-02, 15:19 |
Check Engine |
Autor |
Wiadomość |
thereisnospoon
Model Samochodu: Evanda
Dołączył: 18 Kwi 2015 Posty: 4 Skąd: Dania
Poziom: 1
|
Wysłany: 2015-04-18, 11:07 Check Engine
|
|
|
Witam,
Jestem posiadaczem pięknej Evandy. Kupiłem ją trzy dni temu
Poprzedni właściciel (notabene mój kolega) tuż przed sprzedażą poinformował mnie, że po wizycie na myjni zaczęła świecić kontrolka CheckEngine. Przyznam, że wcześniej auto oglądałem i ów błędu nie było. Nie odczuwam żadnych niepokojących sygnałów podczas jazdy. Silnik pracuje równo i cicho. Żadnych wycieków, niskich poziomów płynów. Wiem, że ostatecznie i jak najprędzej powinienem udać się do serwisu. Jednak mimo to czy możecie pomóc w określeniu potencjalnych przyczyn? Pytam również w kontekście przekroczenia przebiegu. Auto przed wizytą na myjni miało 17KM do 100tyś. Czy to może być po prostu "zachęta" producenta do wizyty kontrolnej po osiągnięciu takiego przebiegu? Auto nie posiada instalacji gazowej. Dziękuję. |
|
|
|
 |
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2015-04-20, 10:40
|
|
|
zapalona na stałe kontrolka "check engine" informuje o tym, że generalnie katalizator nie radzi sobie ze spalinami tudzież jakieś czujniki np. przepływka, sonda 1 lub2 umarły i należy je wymienić w celu prawidłowej pracy "całego systemu". Migająca kontrolka "check engine" lub znikająca co jakiś czas informuje o tym, że mieszanka paliwa (najczęściej dotyczy to LPG) jest za bogata bądź za uboga. No i odnośnie tego czy to zabieg ASO -- hmm trudne pytanie bo generalnie wszystkie usterki w aucie ( jest taka teoria) są spowodowane specjalnie przez producenta danego auta ale dla zasady ta kontrolka to nie "zachęta" do wizyty w ASO tylko informacja o potencjalnej usterce - i dla zasady ja bym jednak z taką kontrolką nie jeździł (w sensie długo ...)
na chwilę obecną najlepiej podpiąć się pod OBD i podejrzeć co to za numer błędu - to rozjaśni sprawę... |
|
|
|
 |
Marlena
Marlena
Model Samochodu: Chevrolet evanda
Wiek: 42 Dołączyła: 14 Lut 2016 Posty: 1 Skąd: katowice
Poziom: 1
|
Wysłany: 2016-02-14, 20:24
|
|
|
Mam ten sam problem, byłam w kilku warsztatach i nikt nie umie naprawić, wymieniają części i kasują błąd za chwilę check zapala się z powrotem.Polećcie mi proszę jakiś dobry warsztat na śląsku. |
|
|
|
 |
MarcinekNu2
Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Lip 2015 Posty: 151 Skąd: Puławy
Poziom: 11
|
Wysłany: 2016-02-15, 12:33
|
|
|
Przede wszystkim skaner lub program i złącze do podłączenia się do OBD II. To pokaże jaki to błąd i wtedy można dalej działać.
Co do postu Marleny, to jest tak ogólnikowy, że nie wiadomo o co może chodzić. Przede wszystkim trzeba ustalić co to za błąd i wtedy podejmować akcje naprawcze. Silnik to prosta konstrukcja a dwie sondy to też nie kosmiczna technologia. Reszta jest jak w starych DU.
Cytat: | Kasowanie kodów usterek
Uwaga: Aby nie uszkodzić modułu sterującego pracą silnika (ECM), kluczyk musi znajdować się w położeniu WYŁ podczas odłączania lub podłączania zasilania elektrycznego do ECM (np. przewodu akumulatora, złącza przewodu elastycznego wielożyłowego ECM, bezpiecznika ECM, przewodów połączeniowych etc.).
W razie wywoływania przez ECM kodu usterki (DTC), lampowy wskaźnik usterki (MIL) będzie włączony tylko dla typu A, B i E, lecz DTC zostanie zapisany w pamięci ECM dla wszystkich typów DTC. Jeżeli usterka jest krótkotrwała, MIL zgaśnie po 10 sekundach, o ile usterka nie jest dłużej aktualna. Kod DTC pozostanie w pamięci ECM aż do skasowania go narzędziem skanującym. Odłączenie napięcia z akumulatora na 10 sekund spowoduje skasowanie niektórych zachowanych kodów DTC.
Kody DTC należy skasować po zakończeniu napraw. Niektóre tabele diagnostyczne polecają skasowanie kodów przed użyciem diagramu. Umożliwia to modułowi ECM ustawienie kodu DTC w czasie obsługi diagramu, co pomaga szybciej znaleźć przyczynę problemu.
Diagnostyczne kody usterek
DTC
Opis
Typ
Zapalenie MIL
P0106
Wymierność ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym
E
Tak
P0107
Ciśnienie bezwzględne w kolektorze dolotowym, niskie napięcie
A
Tak
P0108
Ciśnienie bezwzględne w kolektorze dolotowym, wysokie napięcie
A
Tak
P0112
Temperatura powietrza dolotowego, niskie napięcie
E
Tak
P0113
Temperatura powietrza dolotowego, wysokie napięcie
E
Tak
P0117
Temperatura płynu chłodzącego silnika, niskie napięcie
A
Tak
P0118
Temperatura płynu chłodzącego silnika, wysokie napięcie
A
Tak
P0122
Niskie napięcie czujnika położenia przepustnicy
A
Tak
P0123
Wysokie napięcie czujnika położenia przepustnicy
A
Tak
P0131
Przednia podgrzewana sonda lambda (HO2S1), niskie napięcie
A
Tak
P0132
Przednia podgrzewana sonda lambda (HO2S1), wysokie napięcie
A
Tak
P0133
Przednia podgrzewana sonda lambda (HO2S1), powolna reakcja
E
Tak
P0134
Przednia podgrzewana sonda lambda (HO2S1), brak aktywności lub przerwa
A
Tak
P0135
Obwód podgrzewacza przedniej podgrzewanej sondy lambda (HO2S1), nie działa
E
Tak
P0137
Tylna podgrzewana sonda lambda (HO2S2), niskie napięcie
E
Tak
P0138
Tylna podgrzewana sonda lambda (HO2S2), wysokie napięcie
E
Tak
P0140
Tylna podgrzewana sonda lambda (HO2S2), brak aktywności lub przerwa
E
Tak
P0141
Tylna podgrzewana sonda lambda (HO2S2), nie działa obwód podgrzewacza
E
Tak
P0171
Układ przygotowania mieszanki paliwa, mieszanka zbyt uboga
B
Tak
P0172
Układ przygotowania mieszanki paliwa, mieszanka zbyt bogata
B
Tak
P0201
Wtryskiwacz 1, usterka obwodu
A
Tak
P0202
Wtryskiwacz 2, usterka obwodu
A
Tak
P0203
Wtryskiwacz 3, usterka obwodu
A
Tak
P0204
Wtryskiwacz 4, usterka obwodu
A
Tak
P0300
Wykryte przerwy zapłonu w kilku cylindrach
B
Tak
P0301
Cylinder 1, przerwa zapłonu
A
Tak
P0302
Cylinder 2, przerwa zapłonu
A
Tak
P0303
Cylinder 3, przerwa zapłonu
A
Tak
P0304
Cylinder 4, przerwa zapłonu
A
Tak
P0313
Przerwa zapłonu, niski poziom paliwa
Cnl
Nie
P0317
Czujnik nierównej drogi, nie wykryte źródło
Cnl
Nie
P0325
Wewnętrzna usterka czujnika stukowego
Cnl
Nie
P0327
Usterka obwodu czujnika stukowego
Cnl
Nie
P0336
Czujnik położenia wału korbowego 58X, dodatkowe/brakujące impulsy
E
Tak
P0337
Czujnik położenia wału korbowego 58X, brak sygnału
A
Tak
P0341
Czujnik położenia wałka rozrządu, logika
E
Tak
P0342
Brak sygnału czujnika położenia wałka rozrządu
A
Tak
P0351
Usterka obwodu A sterownia zapłonem (cylinder 2 i 3)
A
Tak
P0352
Usterka obwodu B sterownia zapłonem (cylinder 1 i 4)
A
Tak
P0401
Recyrkulacja gazów spalinowych, niewystarczający przepływ
Cnl
Nie
P0402
Recyrkulacja gazów spalinowych, nadmierny przepływ
E
Tak
P0404
Recyrkulacja gazów spalinowych, błąd położenia otwarcia zaworu
E
Tak
P0405
Położenia czopika iglicy układu recyrkulacji gazów wydechowych, niskie napięcie
E
Tak
P0406
Położenia czopika iglicy układu recyrkulacji gazów spalinowych, wysokie napięcie
E
Tak
P0420
Sonda lambda katalizatora, mała skuteczność
A
Tak
P0443
Obwód sterowania zaworem elektromagnetycznym odsysania filtru pochłaniacza układu pochłaniania par paliwa
E
Tak
P0461
Zablokowanie czujnika poziomu paliwa
Cnl
Nie
P0462
Poziom paliwa, niskie napięcie
Cnl
Nie
P0463
Poziom paliwa, wysokie napięcie
Cnl
Nie
P0502
Brak sygnału czujnika prędkości pojazdu (tylko M/T - mechaniczna skrzynia biegów)
E
Tak
P0506
Prędkość obrotowa na biegu jałowym niższa niż prędkość żądana
E
Tak
P0507
Prędkość obrotowa na biegu jałowym wyższa niż prędkość żądana
E
Tak
P0532
Czujnik ciśnienia układu klimatyzacji, niskie napięcie
Cnl
Nie
P0533
Czujnik ciśnienia układu klimatyzacji, wysokie napięcie
Cnl
Nie
P0562
Napięcie układu (strona silnika) zbyt niskie
Cnl
Nie
P0563
Napięcie układu (strona silnika) zbyt wysokie
Cnl
Nie
P0601
Błąd sumy kontrolnej modułu ECM (strona silnika)
A
Tak
P0602
Błąd przeprogramowania modułu ECM
A
Tak
P0607
Błąd licznika niższej mocy
Cnl
Nie
P0700
Usterka modułu sterującego pracą skrzyni biegów (TCM)
A
Tak
P1106
Ciśnienie bezwzględne w kolektorze, wysokie napięcie (przejściowe)
Cnl
Nie
P1107
Ciśnienie bezwzględne w kolektorze, niskie napięcie (przejściowe)
Cnl
Nie
P1111
Temperatura powietrza dolotowego, wysokie napięcie (przejściowe)
Cnl
Nie
P1112
Temperatura powietrza dolotowego, niskie napięcie (przejściowe)
Cnl
Nie
P1114
Temperatura cieczy chłodzącej silnika, niskie napięcie (przejściowe)
Cnl
Nie
P1115
Temperatura cieczy chłodzącej silnika, wysokie napięcie (przejściowe)
Cnl
Nie
P1121
Czujnik położenia przepustnicy, przejściowo wysokie napięcie
Cnl
Nie
P1122
Czujnik położenia przepustnicy, niskie napięcie (przejściowe)
Cnl
Nie
P1133
Przednia podgrzewana sonda lambda (HO2S1), zbyt mała liczba przejść
E
Tak
P1134
Przednia podgrzewana sonda lambda (HO2S1, stosunek przejść
E
Tak
P1167
Przednia podgrzewana sonda lambda (HO2S1), bogata mieszanka przy odcięciu paliwa podczas zwalniania (DFCO)
A
Tak
P1171
Układ regulacji składu mieszanki paliwa, uboga mieszanka podczas zwiększania mocy
B
Tak
P1336
Położenie wału korbowego 58X, brak zaprogramowania błędu uzębienia
A
Tak
P1380
ABS czujnik nierównej drogi, dane nierównej drogi nieważne
Cnl
Nie
P1381
ABS czujnik nierównej drogi, błąd danych seryjnych
Cnl
Nie
P1391
Czujnik G nierównej drogi, użyteczność
Cnl
Nie
P1392
Czujnik G nierównej drogi, niskie napięcie
Cnl
Nie
P1393
Czujnik G nierównej drogi, wysokie napięcie
Cnl
Nie
P1404
Układ recyrkulacji gazów spalinowych - błąd czopika iglicy zamkniętego zaworu
E
Tak
P1601
Komunikacja SPI między ECM i TCM (tylko aut. skrz. bieg.)
E
Tak
P1607
Stan licznika niższej mocy skasowany
Cnl
Nie
P1626
Immobilizer, brak reakcji
Cnl
Nie
P1631
Immobilizer, niewłaściwa reakcja
Cnl
Nie
P1650
Komunikacja SPI między błędem w mikroukładzie SIDM
Cnl
Nie
P1655
Komunikacja SPI między błędem w mikroukładzie PSVI
E
Tak
|
|
|
|
|
 |
|
|