Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2015-12-17, 18:55
Brzeczenie podczas jazdy w Captiva
Autor Wiadomość
Cymr 
Cymru

Model Samochodu: Mondeo ale zamieniam na Captivę
Wiek: 47
Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 6
Skąd: Opole
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2015-04-28, 21:53   

chev
przepraszam jeśli moje pytania są niemądre, nie jestem fachowcem:
1/ Czy można wymienić tylko sprężyny tłumiące drgania na tarczy sprzęgła, czy konieczna jest wymiana całego sprzęgła?
2/ Czy jazda ze spękanymi sprężynami tłumiącymi czymś grozi, czy pozostaje tylko sam dyskomfort brzęczenia?
 
 
     
Korneliusz 

Model Samochodu: Captiva
Pomógł: 5 razy
Wiek: 52
Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 125
Skąd: Szczecin
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 5/22
 22%
Wysłany: 2015-04-29, 08:08   

Nie - ne mozna wymienić samych spręzyn. Trzeba kompletne sprzęgło lub sama tarczę.
Jak auto ma duży przebieg to wymiana i tak Cię czeka. Więc jak dokucza to brzęczenie to moze lepiej wcześniej to zrobić.

Wydaje się że tamat jest o Cptivie automat. Tam nie ma sprzęgła więc proszę dobrze rozważyć czy tak mamy w swoim aucie.
 
     
kris8787 

Model Samochodu: captiva
Dołączył: 14 Lis 2014
Posty: 14
Skąd: tomaszow
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
Wysłany: 2015-05-19, 21:24   

kolego ms147 zdiagnozowales problem? bo mam identycznie to samo
 
     
miks 

Model Samochodu: Captiva 2.0 auto. i Cruz 1.6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 65
Skąd: Katowice
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 14/14
 100%
Wysłany: 2015-05-21, 20:55   

witajcie, ja również mam podobny problem, tylko na biegu i tylko w tym zakresie obrotów
czy macie podobny dźwięk? https://www.youtube.com/watch?v=MTw7yUAfxZ0
i co pomogło?
_________________
 
     
kris8787 

Model Samochodu: captiva
Dołączył: 14 Lis 2014
Posty: 14
Skąd: tomaszow
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
Wysłany: 2015-05-23, 16:07   TO samo

Mam identycznie ten sam problem i nikt nie wie co to jest .....
 
     
miks 

Model Samochodu: Captiva 2.0 auto. i Cruz 1.6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 65
Skąd: Katowice
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 14/14
 100%
Wysłany: 2015-05-24, 12:52   

Mnie pomogło wypicie egr. Narazie prowizoryczne ze zbiornika podciśnienia wypiłem wężyk który idzie do egr. I dźwięk ustąpił lecz chce ratować egr wiec dam na przeczyszczenie.
Zbiorniczek masz z lewej strony tuż przy bloku silnika taki walec z 2 kruccami.
Wypisz wężyk z tego zagietego krucca i zatykasz czymś np śrubka żeby nie uszkodzić pompy podciśnienia. U mnie dźwięk znikł
_________________
 
     
kris8787 

Model Samochodu: captiva
Dołączył: 14 Lis 2014
Posty: 14
Skąd: tomaszow
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
Wysłany: 2015-05-24, 15:12   

a Czy mozna tak jeździc z tym zaślepionym wężykiem ? Tobie kolego tez to sie dzialo tylko pod czas jazdy ?
 
     
kris8787 

Model Samochodu: captiva
Dołączył: 14 Lis 2014
Posty: 14
Skąd: tomaszow
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
Wysłany: 2015-05-24, 17:54   

A nie dałoby rady zrobic zdjecia tego wezyka ,zeby wiedziec dokladnie o ktorych chodzi a przy okazji czegos nie uszkodzić . Pozdrawiam
 
     
miks 

Model Samochodu: Captiva 2.0 auto. i Cruz 1.6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 65
Skąd: Katowice
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 14/14
 100%
Wysłany: 2015-05-24, 18:12   

Nie powinno mieć to wpływu ponieważ jest to prawie taki zabieg jak zaślepienie EGR a dużo ludzi to robi.
Ja jednak wychodzę z założenia że skoro mam jeszcze sprawnego DPF to niech będzie ten egr sprawny.
Jedyne co będziesz mieć to błąd EGR ale tylko po podpięciu do komputera np w serwisie, dlatego uważam że jest to bezpieczne skoro nawet nie ma żadnej kontrolki na desce o "awarii" tego układu.
schemat z moimi propozycjami zaślepienia z czego ta opcja 1 jest najszybsza nie trzeba nic rozkręcać poza wyjęciem wężyka i zaślepieniem
a tu przy dole silnika szukaj walcowatego elementu ze schematu jest to zbiornik podciśnienia
i tak jak na schemacie zakrzywiona końcówka idzie do egr tak więc wypinamy ten wężyk i zatykamy w miejscu oznaczonym strzałką na schemacie ZAŚLEPIAMY KRÓCIEC OD ZBIORNICZKA PODCIŚNIENIA
_________________
 
     
kris8787 

Model Samochodu: captiva
Dołączył: 14 Lis 2014
Posty: 14
Skąd: tomaszow
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
Wysłany: 2015-05-25, 21:22   pytanie

Czyli zaslepic to kolanko ktore wychodzi ze zbiorniczka czy wezyk ktory idzie do egr ?
 
     
miks 

Model Samochodu: Captiva 2.0 auto. i Cruz 1.6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 65
Skąd: Katowice
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 14/14
 100%
Wysłany: 2015-05-25, 21:40   

kolanko :)
_________________
 
     
miks 

Model Samochodu: Captiva 2.0 auto. i Cruz 1.6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 65
Skąd: Katowice
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 14/14
 100%
Wysłany: 2015-05-30, 18:35   

@kris8787 i co ustało?
ja mam pytanie do ogółu osób którym pomogło zaślepienie egr a wzasadzie do tych którzy nie zaślepili egr.
Czy udało się komuś zlokalizować co w układzie z egr tak hałasowało ? bo docelowo puki mam DPF chcę to naprawić u siebie
_________________
 
     
Angel72 

Model Samochodu: Captiva 2,0 CDTI (2007r.)
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 27
Skąd: Łęczyca
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 9/9
 100%
Wysłany: 2016-04-06, 22:30   

Witajcie uzależnieni od Capci :)

Nie chciałem zakładać nowego tematu bo mój problem ma dużo wspólnego z tym tematem. To bzyczenie to EGR...sprawdzałem osobiście bo po zaślepieniu ustawało...lecz u mnie niestety wyskakiwał błąd kluczyka i auto przechodziło w tryb awaryjny tracąc moc.
Sprawa zaczęła się od wycięcia DPF-a i wtedy Capcia zaczęła kopcić. Wtryski, turbo, czyszczenie dolotu...wszystko przerabiałem i nic....pomogło zaślepienie EGR-a, bo kopcenie nie ustawało ale było znacząco mniejsze...dało się jeździć i bzyczenia brak. Lecz po ostrym bucie kontrolka service i ponowne uruchamianie silnika. Zima całkiem nieźle i z kopceniem i bzyczeniem, ale jak się ciepło zrobiło to powrót bzyczenia i kopcenia. Ma może ktoś jakiś pomysł albo mieszka w Centralnej Polsce aby pomógł w prawidłowym zaślepieniu EGR-a lub najlepiej całkowitym ominięciu tego eco-gówna, bo irytuje mnie to bardzo.
Czekam na jakieś info i pozdrawiam
 
     
John Wayne

Model Samochodu: Captiva LT 2.0D, 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 93
Skąd: Gdynia/Poznań
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 12/19
 63%
Wysłany: 2016-04-07, 09:53   

A nie jest to kwestia nieumiejętnego przeprogramowania po wycięciu DPFa?

Rozmawiałem z wieloma osobami (nie tylko tu), które wycinały i znakomita większość zarzekała się, że nic nie kopci.
 
     
Angel72 

Model Samochodu: Captiva 2,0 CDTI (2007r.)
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 27
Skąd: Łęczyca
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 9/9
 100%
Wysłany: 2016-04-07, 17:08   

Więc nie mam pojęcia co jest....auto pali jeździ nie szarpie...ogólnie nie ma żadnego problemu oprócz ....wciśnięcia pedału w podłogę i chmura za mną (....odpuściłem sobie przez zimę bo kopcenie mniejsze....ale ciepło się robi i rura czarna jak jasna ch.....
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: