Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Ogrzewanie - s?abe
Autor Wiadomość
szczepanm

Model Samochodu: LACETTI
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd: KRAKOW
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2014-04-16, 18:25   Ogrzewanie - słabe

Lacetti 1,6. Na nogi to jeszcze w miarę, od połowy skali zaczyna dmuchać letnie, a na końcu ciepłe powietrze, ale nawiewy przednie to jakaś masakra. Dopiero 4 'ząbki' przed końcem skali na pokrętle zaczyna dmuchać ciepłe powietrze.

Czy tak ma być? Auto ma manualną klimatyzację i regulację ogrzewania pokrętłem. Pokrętło poprawnie przesuwa dźwignię na nagrzewnicy, a auto utrzymuje temp 90*C na termostacie. Płynu jest ok.
 
     
draco40 

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 11/11
 100%
Wysłany: 2014-04-19, 20:19   Re: Ogrzewanie - słabe

szczepanm napisał/a:
Lacetti 1,6. Na nogi to jeszcze w miarę, od połowy skali zaczyna dmuchać letnie, a na końcu ciepłe powietrze, ale nawiewy przednie to jakaś masakra. Dopiero 4 'ząbki' przed końcem skali na pokrętle zaczyna dmuchać ciepłe powietrze.

Czy tak ma być? Auto ma manualną klimatyzację i regulację ogrzewania pokrętłem. Pokrętło poprawnie przesuwa dźwignię na nagrzewnicy, a auto utrzymuje temp 90*C na termostacie. Płynu jest ok.


powiem tylko tyle, ze po przesiadce z fabii 1.4 do lacetti 1.4 tez widze ze roznica jest kolosalna.
lacetti ma słaba wydajnosc ogrzewania i basta
 
     
Lacetti2005 

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 7/19
 36%
Wysłany: 2014-04-19, 21:01   

Lacetti 1,8 Platinum

Mam całkowicie odmienne zdanie. Przy mrozie np. - 10 ustawiam 20 stopni na wyświetlaczu klimatronika i po ok 15 min jest OK. Nawiew zmienia się automatycznie oczywiście najpierw na szyby potem na korpus i nogi. Czyli nie mogę narzekać na ogrzewanie. Posiadam jeszcze Renault Thalia tam ogrzewanie jest faktycznie kiepskie.
_________________
Lacetti 1,8
 
     
draco40 

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 11/11
 100%
Wysłany: 2014-04-29, 14:28   

Lacetti2005 napisał/a:
Lacetti 1,8 Platinum

Mam całkowicie odmienne zdanie. Przy mrozie np. - 10 ustawiam 20 stopni na wyświetlaczu klimatronika i po ok 15 min jest OK. Nawiew zmienia się automatycznie oczywiście najpierw na szyby potem na korpus i nogi. Czyli nie mogę narzekać na ogrzewanie. Posiadam jeszcze Renault Thalia tam ogrzewanie jest faktycznie kiepskie.


może climatronic ma wydajniejsze, ale w zwykłym 1.4 z manualna klima ogrzewanie jest słabe, w połaczeniu z długim grzaniem się auta jest słabo
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2014-04-29, 15:10   Re: Ogrzewanie - słabe

szczepanm napisał/a:
Lacetti 1,6. Na nogi to jeszcze w miarę, od połowy skali zaczyna dmuchać letnie, a na końcu ciepłe powietrze, ale nawiewy przednie to jakaś masakra. Dopiero 4 'ząbki' przed końcem skali na pokrętle zaczyna dmuchać ciepłe powietrze.

Czy tak ma być? Auto ma manualną klimatyzację i regulację ogrzewania pokrętłem. Pokrętło poprawnie przesuwa dźwignię na nagrzewnicy, a auto utrzymuje temp 90*C na termostacie. Płynu jest ok.


Może być coś z przelotem ciepłego powietrza, to jest kwestia mechaniczna albo może być także któryś bezpiecznik trzaśnięty. Miałem tak w starym Mondeo z '94 - silnik nagrzany, pokrętło na max temp. a z wylotów mróz leciał... Okazało się, że bezpiecznik było wymienić.
A jeśli masz słaby nawiew na 4 biegu to może być zapchany filtr kabinowy. Koło mojej pracy w zeszłym roku robili elewacje i przy wymianie filtra okazało się, że zapchał się... kulkami styropianu...
 
     
Zjak 

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 35
Skąd: Lublin
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 8/11
 72%
Wysłany: 2014-05-27, 18:13   

W ogóle 1,4 HB słabo grzeje, długo się nagrzewa silnik, a teraz słabo chłodzi. Wg mnie układ dmuchawy jest słabo wydajny, a może przewody - rury są zbyt wąskie i to jest efekt.
:-D
 
     
jacekm1966 

Model Samochodu: Lacetti 1.8 CDX 2005r
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 29
Skąd: Łódź
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 2/11
 18%
Wysłany: 2014-05-28, 23:24   

Miałem ten sam problem rozwiązaniem było płukanie nagrzewnicy przed zimą i wymiana płynu ( stary był jak zupa) dla pewności wymieniłem termostat i całą zimę miałem ciepełko w samochodzie
 
     
draco40 

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 11/11
 100%
Wysłany: 2014-06-02, 20:40   

jacekm1966 napisał/a:
Miałem ten sam problem rozwiązaniem było płukanie nagrzewnicy przed zimą i wymiana płynu ( stary był jak zupa) dla pewności wymieniłem termostat i całą zimę miałem ciepełko w samochodzie


jak czysciłes układ??
w skodzie miałem kurek w dolnej czesci chłodnicy do spuszczania płynu, tu jest podobnie??
układ sam sie odpowietrza czy trzeba odpowietrzac??
jaki plyn lałes?
 
     
draco40 

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 11/11
 100%
Wysłany: 2014-06-02, 20:40   

Zjak napisał/a:
W ogóle 1,4 HB słabo grzeje, długo się nagrzewa silnik, a teraz słabo chłodzi. Wg mnie układ dmuchawy jest słabo wydajny, a może przewody - rury są zbyt wąskie i to jest efekt.
:-D


dokładnie :-?
 
     
jacekm1966 

Model Samochodu: Lacetti 1.8 CDX 2005r
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 29
Skąd: Łódź
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 2/11
 18%
Wysłany: 2014-06-03, 21:58   

w warsztacie podpinają jakąś maszynę w układ i płuczą jakimś specjalnym płynem cały zabieg trwał 2 godziny ale podobno nagrzewnica nie była jeszcze strasznie zawalona koszt z płynem 230 zł plus termostat (vernet) 96 zeta. Samochód szybciej się rozgrzewa i ciepło w zimie bezcenne. Z tyłu silnika ( nisko ) do kabiny wchodzą dwie gumowe rury średnicy około 3 cm obie powinny być gorące choć jedna wyczuwalnie chłodniejsza u mnie jedna była gorąca druga letnia na wysokich obrotach było trochę lepiej, ale jazda zimą po mieście masakra.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: