Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Stukanie w silniku diesel
Autor Wiadomość
roman102

Model Samochodu: Captiva 2.0 diesel
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 5
Skąd: Glogow
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
  Wysłany: 2014-06-22, 19:31   Stukanie w silniku diesel

Witam wszytskich forumowiczow. Ostatnio moje auto dziwnie sie zachowuje. Po minucie od startu zaczyna stukac w silniku. Co to moze byc?Popychacze zawory? Spotkaliscie sie z podobnym problemem? Prosze o pomoc. Przesylam link do nagrania

https://www.youtube.com/watch?v=bNtN2CBFm4I

Z gory dzieki za pomoc
 
     
lamer 

Model Samochodu: CAPTIVA 2013LTZ, 2.2D, automat
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Zachód
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 12/20
 60%
Wysłany: 2014-06-23, 12:47   

Dla mnie brzmi jak popychacz hydrauliczny.
Dawno zmieniałeś olej? Może trzeba zacząć od wymiany filtra i oleju?
 
     
roman102

Model Samochodu: Captiva 2.0 diesel
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 5
Skąd: Glogow
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2014-06-23, 14:58   

olej wymienialem 4tys km temu tzn 2mc temu.Wczesniej mialem prawdopodobnie zalany 5W40 a mechanik mi zalal 0W30 bo jego zdaniem przeczysci silnik. No i przeczyscil tylko nie w ta strone :P . Wczesniej na starym oleju auto tez tak cykalo ale nie tak czesto i o wiele slabiej. Teraz nie zawsze stuka tak samo czasem jak sie nagrzeje to prawie wogole nie slychac po dluzszej jezdzie. W sumie podejrzewam popychacz, panewka lub luz na tloku tlok.

Popychacze powinno byc slychac odrazu a ich nie slychac. Panewka nawala odrazu po zalaczeniu silnika. Z tlokiem bywa roznie. Niestety nie mam pewnosci. Moze ktos mial juz taki problem dlatego podpytuje przed wizyta u mechanika. Moze mu zaleje spowrotem olej 5W40- tylko w tej sytuacji nie wiem czy cokolwiek da. Nagle nie przestanie stukac tak poprostu.
 
     
roman102

Model Samochodu: Captiva 2.0 diesel
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 5
Skąd: Glogow
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2014-06-23, 18:44   

Dzis odpalilem auto po minucie zaczelo stukac ok. Przejechalem 500m i stukanie pojawialo sie a raz cichlo na przemian. Pojechalem kolejne 3km do rozgrzania silika. Stukanie ucichlo nawet przy gazowaniu co chwile sie nie pojawialo. Moze problem lezy tak naprawde gdzie indziej. Moze to kolektor wydechowy ma urwana szpile lub jest nie wiem pekniety. Byc moze w tym kierunku isc. Byc moze mam problem z EGR bo jak dluzej pojezdze to w okolicy obrotow 1800-2000 przez chwile jesz takie krotkie bzyczenie na 2 i na 3 czasami na 4 biegu. Ciekawa sprawa. Macie jakies pomysly?
 
     
lamer 

Model Samochodu: CAPTIVA 2013LTZ, 2.2D, automat
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Zachód
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 12/20
 60%
Wysłany: 2014-06-24, 19:13   

Zacznij od zalania olejem wg specyfikacji producenta.
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-06-24, 19:28   

Dokładnie tak jak kolega lamer pisze.
Sprawdź w instrukcji, bo chyba zalecany olej to właśnie 5W40. Twój może być zbyt "rzadki"
 
     
roman102

Model Samochodu: Captiva 2.0 diesel
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 5
Skąd: Glogow
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2014-06-25, 12:14   

Olej jest zalecany 5W40 lub 0W40 ja mam teraz 0W30. Niedlugo zmienie olej znow na 5W40. Jednak nic to nie da bo na oleju wczesniejszym tez mi stukal. Wykluczam raczej panewki i stukanie tloka bo gdyby tak bylo to by od odpalenia silnika stukal a tak nie jest. Stuka po pewnym czasie a jak sie nagrzeje lub przejade kilka km to jest ciesza. Auto ma najechane 200tys i nic nie bylo w tym aucie robione w silniku poza zwyklym serwisowaniem do 190 tys km. Cos zaczyna powoli siadac. Najpierw wymienie EGR ocenie stan rur interkolektora itp czy tam nie ma pekniec. Trzeba tez niedlugo turbine przeczyscic albo zregenerowac bo regeneracja mnie bedzie kosztowac 700zl a jak padnie mi to wydam kilka tysi. jak po tym wszystkim dalej bedzie stukac niestety bede musial otworzyc pokrywe zaworow i ocenic czy moze napinacz lancucha jest dobry i czy elementy walka rozrzadu nie sa czasem do wymiany. Taki mam plan gorzej jest z czasem bo moze w PL jestem kilka tygodni w roku. Jak sie dowiem co bylo to dam znac. Pozdro
 
     
jacek1978 

Model Samochodu: captiva
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 1
Skąd: rzeszow
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 0/9
 0%
Wysłany: 2015-04-01, 14:48   

ja myślę że to wtryski
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: