Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Spadek mocy przy zapaleniu się trzech kontrolek na desce
Autor Wiadomość
chodorules 
chodorules

Model Samochodu: Captiva
Wiek: 39
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 2
Skąd: Białystok
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 1/9
 11%
  Wysłany: 2014-07-23, 14:20   Spadek mocy przy zapaleniu się trzech kontrolek na desce

Witajcie, od niedawna mam problem w swojej Captivie 2.0 VCDI z 2007 roku. Mianowicie zapalają mi się trzy kontrolki: kontrola trakcji, przekreślona kontrola trakcji i żółtego koloru zjazd ze wzniesienia. Kiedy się zapalają samochód traci moc, coś go blokuje. Rozpędza się ale nie ma tego "buta". Dodam, że w aucie usunołem DPF-a. Czy ktoś z Was miał podobną sytuację?
 
     
herman00 

Model Samochodu: Captiva 2,0D 2006
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 89
Skąd: Wawa
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 8/19
 42%
Wysłany: 2014-07-28, 11:27   

Słusznie, że wyciąłeś, nie zniszczysz silnika, a DPF nie ma nic wspólnego z obecnymi problemami.
Twój problem to standardowa przypadłość Captivy. Ponoć u jednych to któryś z czujników ABS na którymś kole, u mnie chyba w 2009 jeszcze na gwarancji wymieniali cały elektroniczny zespół przyspieszenia (pedał gazu) i pomogło, do dziś spokój. Świeciły się dokładnie te same kontrolki i nie przyspieszał, tylko się toczył.
 
     
chodorules 
chodorules

Model Samochodu: Captiva
Wiek: 39
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 2
Skąd: Białystok
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2014-07-31, 05:35   

Dzięki za podpowiedź..
 
     
grzeg 

Model Samochodu: Captiva 3.2 Benzyna 2006
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 1
Skąd: Krk
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 0/9
 0%
Wysłany: 2014-09-02, 17:35   u mnie to samo...

Witam,

Ja mam to samo - z tym że 3.2. benzyna (plus LPG), automat (2006 rocznik). Świecą te same trzy kontrolki. Spada moc silnika, a obroty wzrastają z 800 do 1200 na wolnym biegu. Po zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu samochód jedzie normalnie, a po jakimś czasie znowu to samo. Oszaleć można... a w serwisach rozkładają ręce...

Błędy z komputera z 1.09.2014. :
P0121
P0221
P0628
P0017
P0008
P0521

Prośba o pomoc i sugestię co powinienem sprawdzić. Czy powinienem zacząć od czujników ABS i elektronicznego zespołu przyspieszenia? Nie chciałbym wydawać kasy na darmo...

Chodorules - czy u ciebie jest poprawa?

Dzięki!
 
     
robik

Model Samochodu: Chevrolet Captiva
Dołączył: 24 Maj 2014
Posty: 5
Skąd: Radom
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2014-11-02, 06:47   

witam,
czy poradziles sobie z tym problemem? mam podobne objawy a mechnaik tweirdzi ze to czujnik kierownicy?
 
     
ukaszek

Model Samochodu: Opel Antara
Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 2/8
 25%
Wysłany: 2015-12-03, 08:00   

Odgrzewam kotleta :)

Dopadło i mnie. 3 kontrolki + spadek mocy. Mija po ponownym odpaleniu. Pedałów gazu i czujników ABS na allegro pod dostatkiem ale szkoda tak wszystko wymieniać na oślep i jeszcze nie mając gwarancji? Może ktoś jeszcze napisze co u niego pomogło na tę przypadłość?

Pozdr
 
     
miks 

Model Samochodu: Captiva 2.0 auto. i Cruz 1.6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 65
Skąd: Katowice
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 14/14
 100%
Wysłany: 2015-12-05, 22:23   

Podepnij pod skaner wystarczy ELM 327 koszt ok 40 zł (ja mam na BT i na telefonie aplikacje Torkque) potem sprawdź błędy po numerach : CHCSM
_________________
 
     
ukaszek

Model Samochodu: Opel Antara
Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 2/8
 25%
Wysłany: 2015-12-07, 07:47   

Dzięki za odpowiedź. A jaki konkretnie masz ten skaner? Możesz podać model albo wskazać aukcje na allegro? Ja sobie kupiłem jakiś taki malutki na BT ale niestety nic nie odczytuje.

Pozdr
 
     
bubek4070 
bubek4070

Model Samochodu: CAPTIVA
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 114
Skąd: południe PL
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 14/20
 70%
Wysłany: 2015-12-07, 15:46   

Tu masz co działa sprawdzone
http://allegro.pl/i01-int...5780103138.html
 
     
miks 

Model Samochodu: Captiva 2.0 auto. i Cruz 1.6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 65
Skąd: Katowice
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 14/14
 100%
Wysłany: 2015-12-08, 16:31   

Również tego używam i działa :)

bubek4070 napisał/a:
Tu masz co działa sprawdzone
http://allegro.pl/i01-int...5780103138.html
_________________
 
     
ukaszek

Model Samochodu: Opel Antara
Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 2/8
 25%
Wysłany: 2015-12-09, 11:10   

Kupiłem, sprawdziłem i błędów nie odczytał. Pokazuje za to poprawnie dane identyfikacyjne i podstawowe parametry pracy.

Wracając do tematu. Pojechałem na odczytanie błędów do warsztatu i w moim przypadku okazało się, że przyczyną problemu jest pedał gazu. Na razie przeczyszczone mam styki a jak sytuacja sie powtórzy to pedał zostanie wymieniony.

Pozdr
 
     
milyjarek 

Model Samochodu: Chevrolet Epica 2,0 D LMV
Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 58
Skąd: Wrocław
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 7/14
 50%
Wysłany: 2015-12-10, 12:59   

Witam koledzy. Ja mam Epice. Czy ten interfejs jak najbardziej może mi służyć do diagnozowania usterek? W końcu to te same silniki. Czy to na dzień dzisiejszy dosyć dobry interfejs?
_________________
milyjarek
 
 
     
dj.arti 

Model Samochodu: Captiva 2.0 4x4 automat
Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 7
Skąd: Myszków
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 6/9
 66%
Wysłany: 2015-12-10, 13:37   

Witam Wszystkich serdecznie - to mój pierwszy post.
Od miesiąca jestem posiadaczem Captivy 2.0 150KM automat 4x4. Dziś również zapaliły mi się magiczne 3 kontrolki + kontrolka service z kluczem.
Skrzynia przeszła chyba w tryb awaryjny bo dało się jechać na ręcznej zmianie i była tylko 2 i 4 bieg.
Zanim to jednak dziś nastąpiło to problemy zaczęły się wczoraj.
Auto po odpaleniu z dźwignią w pozycji P zaczęło szarpać na biegu jałowym i zapaliła się kontrolka silnika (check) oraz wskaźnik paliwa zamiast 1/2 zaczął pokazywać 1/4 - po przejechaniu 500m zgasło i nie chciało odpalić. postałem na poboczu z 10min i odpaliło tylko było przymulone ale dojechałem pod dom. Dziś odpaliłem i znów po 500m stało się jak wspomniałem we wstępie.

Tydzień temu też mi się zapaliła kontrolka check i szałał wskaźnik paliwa oraz szarpał na wolnym biegu. Komputer wskazał błąd wartości ciśnienia na szynie A common rail. Błąd skasowany i 300km przejechane i od wczoraj się zaczęło na ostro.

Czy możliwe jest że problemy z poziomem paliwa i wartością ciśnienia mogą mieć coś wspólnego z tymi trzema kontrolkami od trakcji i zjazdu ze wzniesienia?
Auto wstawiłem do miejscowego magika od elektromechaniki, ale mam obawy czy mi pomoże czy go to nie przerośnie bo na samą markę Chevrolet już się krzywił, że to wynalazek jest...
 
     
ukaszek

Model Samochodu: Opel Antara
Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 2/8
 25%
Wysłany: 2015-12-10, 14:26   

Poproś aby podał Ci numery błędów, które odczytał z auta. Później wejdź sobie na http://urls.pl/43 poszukaj tych błędów i zobaczysz czego możesz się spodziewać przy diagnozie :)

Pozdr
 
     
dj.arti 

Model Samochodu: Captiva 2.0 4x4 automat
Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 7
Skąd: Myszków
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 6/9
 66%
Wysłany: 2016-02-28, 11:59   

Minęło trochę czasu od ostatniego szaleństwa mojego auta i problem znów powrócił...
Kwestię trzech kontrolek u mnie powoduje pedał przyśpieszenia lub jego obwód... na razie dzieję się to sporadycznie i ustępuje po zgaszeniu i odpaleniu za ok 2 min.

Natomiast problem z szarpaniem i w końcu zgaśnięciem na wolnych obrotach i brakiem możliwości odpalenia przez kilka minut powrócił jak fenix z popiołów - po ok 1,5tys. km.

Tym razem miałem już mini fejsa na BT i Torque - udało mi się odczytać dwa błędy i zamrożone ramki.
Błędy to:
P0191 - ciśnie rail - sygnał poza zakresem
P0087 - zbyt niskie ciśnienie rail na szynie
Z zamrożonych ramek wyczytałem ciśnienie na szynike ok 432 bar przy 770 obr./min - wydaje mio się że za wysokie jak na bieg jałowy. Auto cały czas szarpało a obroty falowały od 750 do 850.







Proszę o sugestie... Dodam że sprawdziłem jeszcze w między czasie czy pompa niskiego podaje paliwo i po zdjęciu węża z filtra paliwa i przekręceniu kluczyka nie mogłem palcem utrzymać wypływającego paliwa...
Zastanawiam się nad regulatorem ciśnienia w pompie, czujnikiem ciśnienia ewentualnie zaworem regulacyjnym w szynie...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: