Spadek mocy przy zapaleniu się trzech kontrolek na desce |
Autor |
Wiadomość |
chodorules
chodorules
Model Samochodu: Captiva
Wiek: 43 Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 2 Skąd: Białystok
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-07-23, 15:20 Spadek mocy przy zapaleniu się trzech kontrolek na desce
|
|
|
Witajcie, od niedawna mam problem w swojej Captivie 2.0 VCDI z 2007 roku. Mianowicie zapalają mi się trzy kontrolki: kontrola trakcji, przekreślona kontrola trakcji i żółtego koloru zjazd ze wzniesienia. Kiedy się zapalają samochód traci moc, coś go blokuje. Rozpędza się ale nie ma tego "buta". Dodam, że w aucie usunołem DPF-a. Czy ktoś z Was miał podobną sytuację?
 |
|
|
|
 |
herman00
Model Samochodu: Captiva 2,0D 2006
Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 89 Skąd: Wawa
Poziom: 8
|
Wysłany: 2014-07-28, 12:27
|
|
|
Słusznie, że wyciąłeś, nie zniszczysz silnika, a DPF nie ma nic wspólnego z obecnymi problemami.
Twój problem to standardowa przypadłość Captivy. Ponoć u jednych to któryś z czujników ABS na którymś kole, u mnie chyba w 2009 jeszcze na gwarancji wymieniali cały elektroniczny zespół przyspieszenia (pedał gazu) i pomogło, do dziś spokój. Świeciły się dokładnie te same kontrolki i nie przyspieszał, tylko się toczył. |
|
|
|
 |
chodorules
chodorules
Model Samochodu: Captiva
Wiek: 43 Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 2 Skąd: Białystok
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-07-31, 06:35
|
|
|
Dzięki za podpowiedź.. |
|
|
|
 |
grzeg
Model Samochodu: Captiva 3.2 Benzyna 2006
Dołączył: 02 Wrz 2014 Posty: 1 Skąd: Krk
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-09-02, 18:35 u mnie to samo...
|
|
|
Witam,
Ja mam to samo - z tym że 3.2. benzyna (plus LPG), automat (2006 rocznik). Świecą te same trzy kontrolki. Spada moc silnika, a obroty wzrastają z 800 do 1200 na wolnym biegu. Po zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu samochód jedzie normalnie, a po jakimś czasie znowu to samo. Oszaleć można... a w serwisach rozkładają ręce...
Błędy z komputera z 1.09.2014. :
P0121
P0221
P0628
P0017
P0008
P0521
Prośba o pomoc i sugestię co powinienem sprawdzić. Czy powinienem zacząć od czujników ABS i elektronicznego zespołu przyspieszenia? Nie chciałbym wydawać kasy na darmo...
Chodorules - czy u ciebie jest poprawa?
Dzięki! |
|
|
|
 |
robik
Model Samochodu: Chevrolet Captiva
Dołączył: 24 Maj 2014 Posty: 5 Skąd: Radom
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-11-02, 06:47
|
|
|
witam,
czy poradziles sobie z tym problemem? mam podobne objawy a mechnaik tweirdzi ze to czujnik kierownicy? |
|
|
|
 |
ukaszek
Model Samochodu: Opel Antara
Dołączył: 18 Lis 2015 Posty: 12 Skąd: Warszawa
Poziom: 2
|
Wysłany: 2015-12-03, 08:00
|
|
|
Odgrzewam kotleta
Dopadło i mnie. 3 kontrolki + spadek mocy. Mija po ponownym odpaleniu. Pedałów gazu i czujników ABS na allegro pod dostatkiem ale szkoda tak wszystko wymieniać na oślep i jeszcze nie mając gwarancji? Może ktoś jeszcze napisze co u niego pomogło na tę przypadłość?
Pozdr |
|
|
|
 |
miks
Model Samochodu: Captiva 2.0 auto. i Cruz 1.6
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 07 Sty 2015 Posty: 65 Skąd: Katowice
Poziom: 6
|
Wysłany: 2015-12-05, 22:23
|
|
|
Podepnij pod skaner wystarczy ELM 327 koszt ok 40 zł (ja mam na BT i na telefonie aplikacje Torkque) potem sprawdź błędy po numerach : CHCSM |
_________________
 |
|
|
|
 |
ukaszek
Model Samochodu: Opel Antara
Dołączył: 18 Lis 2015 Posty: 12 Skąd: Warszawa
Poziom: 2
|
Wysłany: 2015-12-07, 07:47
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. A jaki konkretnie masz ten skaner? Możesz podać model albo wskazać aukcje na allegro? Ja sobie kupiłem jakiś taki malutki na BT ale niestety nic nie odczytuje.
Pozdr |
|
|
|
 |
bubek4070
bubek4070
Model Samochodu: CAPTIVA
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 114 Skąd: południe PL
Poziom: 9
|
|
|
|
 |
miks
Model Samochodu: Captiva 2.0 auto. i Cruz 1.6
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 07 Sty 2015 Posty: 65 Skąd: Katowice
Poziom: 6
|
Wysłany: 2015-12-08, 16:31
|
|
|
Również tego używam i działa
|
_________________
 |
|
|
|
 |
ukaszek
Model Samochodu: Opel Antara
Dołączył: 18 Lis 2015 Posty: 12 Skąd: Warszawa
Poziom: 2
|
Wysłany: 2015-12-09, 11:10
|
|
|
Kupiłem, sprawdziłem i błędów nie odczytał. Pokazuje za to poprawnie dane identyfikacyjne i podstawowe parametry pracy.
Wracając do tematu. Pojechałem na odczytanie błędów do warsztatu i w moim przypadku okazało się, że przyczyną problemu jest pedał gazu. Na razie przeczyszczone mam styki a jak sytuacja sie powtórzy to pedał zostanie wymieniony.
Pozdr |
|
|
|
 |
milyjarek
Model Samochodu: Chevrolet Epica 2,0 D LMV
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 58 Skąd: Wrocław
Poziom: 6
|
Wysłany: 2015-12-10, 12:59
|
|
|
Witam koledzy. Ja mam Epice. Czy ten interfejs jak najbardziej może mi służyć do diagnozowania usterek? W końcu to te same silniki. Czy to na dzień dzisiejszy dosyć dobry interfejs? |
_________________ milyjarek |
|
|
|
 |
dj.arti
Model Samochodu: Captiva 2.0 4x4 automat
Dołączył: 10 Gru 2015 Posty: 7 Skąd: Myszków
Poziom: 1
|
Wysłany: 2015-12-10, 13:37
|
|
|
Witam Wszystkich serdecznie - to mój pierwszy post.
Od miesiąca jestem posiadaczem Captivy 2.0 150KM automat 4x4. Dziś również zapaliły mi się magiczne 3 kontrolki + kontrolka service z kluczem.
Skrzynia przeszła chyba w tryb awaryjny bo dało się jechać na ręcznej zmianie i była tylko 2 i 4 bieg.
Zanim to jednak dziś nastąpiło to problemy zaczęły się wczoraj.
Auto po odpaleniu z dźwignią w pozycji P zaczęło szarpać na biegu jałowym i zapaliła się kontrolka silnika (check) oraz wskaźnik paliwa zamiast 1/2 zaczął pokazywać 1/4 - po przejechaniu 500m zgasło i nie chciało odpalić. postałem na poboczu z 10min i odpaliło tylko było przymulone ale dojechałem pod dom. Dziś odpaliłem i znów po 500m stało się jak wspomniałem we wstępie.
Tydzień temu też mi się zapaliła kontrolka check i szałał wskaźnik paliwa oraz szarpał na wolnym biegu. Komputer wskazał błąd wartości ciśnienia na szynie A common rail. Błąd skasowany i 300km przejechane i od wczoraj się zaczęło na ostro.
Czy możliwe jest że problemy z poziomem paliwa i wartością ciśnienia mogą mieć coś wspólnego z tymi trzema kontrolkami od trakcji i zjazdu ze wzniesienia?
Auto wstawiłem do miejscowego magika od elektromechaniki, ale mam obawy czy mi pomoże czy go to nie przerośnie bo na samą markę Chevrolet już się krzywił, że to wynalazek jest... |
|
|
|
 |
ukaszek
Model Samochodu: Opel Antara
Dołączył: 18 Lis 2015 Posty: 12 Skąd: Warszawa
Poziom: 2
|
Wysłany: 2015-12-10, 14:26
|
|
|
Poproś aby podał Ci numery błędów, które odczytał z auta. Później wejdź sobie na http://urls.pl/43 poszukaj tych błędów i zobaczysz czego możesz się spodziewać przy diagnozie
Pozdr |
|
|
|
 |
dj.arti
Model Samochodu: Captiva 2.0 4x4 automat
Dołączył: 10 Gru 2015 Posty: 7 Skąd: Myszków
Poziom: 1
|
Wysłany: 2016-02-28, 11:59
|
|
|
Minęło trochę czasu od ostatniego szaleństwa mojego auta i problem znów powrócił...
Kwestię trzech kontrolek u mnie powoduje pedał przyśpieszenia lub jego obwód... na razie dzieję się to sporadycznie i ustępuje po zgaszeniu i odpaleniu za ok 2 min.
Natomiast problem z szarpaniem i w końcu zgaśnięciem na wolnych obrotach i brakiem możliwości odpalenia przez kilka minut powrócił jak fenix z popiołów - po ok 1,5tys. km.
Tym razem miałem już mini fejsa na BT i Torque - udało mi się odczytać dwa błędy i zamrożone ramki.
Błędy to:
P0191 - ciśnie rail - sygnał poza zakresem
P0087 - zbyt niskie ciśnienie rail na szynie
Z zamrożonych ramek wyczytałem ciśnienie na szynike ok 432 bar przy 770 obr./min - wydaje mio się że za wysokie jak na bieg jałowy. Auto cały czas szarpało a obroty falowały od 750 do 850.
Proszę o sugestie... Dodam że sprawdziłem jeszcze w między czasie czy pompa niskiego podaje paliwo i po zdjęciu węża z filtra paliwa i przekręceniu kluczyka nie mogłem palcem utrzymać wypływającego paliwa...
Zastanawiam się nad regulatorem ciśnienia w pompie, czujnikiem ciśnienia ewentualnie zaworem regulacyjnym w szynie... |
|
|
|
 |
|