Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Lacetti 1.4 16V Przymulanie
Autor Wiadomość
czp

Model Samochodu: laciek
Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 15
Skąd: polska
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2014-08-12, 13:03   Lacetti 1.4 16V Przymulanie

Bry wszystkim. Od pol roku mamy lacetti 1.4 16V. Po zakupie jakis czas bylo ok i nagle sie wys....ał. Co jakiś czas podczas normalnej jazdy (a czasami z rana zaraz po ruszeniu) byly problemy, ze nagle zamulił. Brak reakcji na gaz, nagły brak mocy, po chwili go odmulało i znow jechał + spalanie w okolicach 10-11L w miescie - skoda z tym samym silnikiem pali mi 6.5L. Co zostało zrobione ?:

- czyszczenie i adaptacja przepustnicy (byl maly problem przepustnica nie chiala jej przyjac ale za 3cia proba łykła nowe nastawy - nie wiem czy to problem przepustnicy czy oprogramowania w serwisie, sam szef mowil ze z chevroletami czasami maja problemy).
- wymienione swiece przewody WN, oleje filtry przy okazji rozrząd.

Działo sie tak do dnia w którym nagle autem praktycznie nie dało sie jechać 0 mocy i czek endżajn :D (wkoncu bo bym pol auta wymienil na slepo).

Dom od razu podpialem kabla i wyskoczyl bledzik P0xxx (cos tam juz nie pamietam) Sonda lambda 1 za wysokie napiecie, wiec pojechalem na dest drive z podpietem laptopem (pozdro inzynierow opla za umiescowienie gniazda diagnostycznego) i faktycznie sonda 3x wskoczyla na ponad 1000mV (1200+). Bingo mowie - mechanik i wymiana sondy na uniwersalna Bosh. Wszystko mialoby happy end ale obecnie rzadko bo rzadko czasami autko znow przymuli (sonda?) - ostatnio jak spod domu wyjezdzalem na to nagle brak neakcji na gaz obroty spadly do okolo 500 i tak chwile sie trzymaly po jakichs 5 sek wszystko wrocilo do normy. Wraz z sonda zalozony zostal gaz. Po wymianie sondy spalanie gazu w okolicach 10L paliwa w okolicach 8L.

Przed chwila wrocilem z garazu bo bylem podpiac kompa. 1sza sonda zachwouje sie w sumie wporzadku ma wykres sinusoidy trzyma napiecie od 80-900 mV, natomiast 2ga sonda na paliwie praktycznie stoi w miejscu, natomiast po przelaczeniu na gaz tak samo ma wykres sinusoidy (testy na wolnych obrotach).

Czy ktos mial pobne "rzeczy" z autkiem ? Czy poprostu sonda uniwersalna slabo sobie radzi, i trzabedzie zainwestowac w oryginalna ? (bosh kosztowal 200zl :S).

2ga rzecz to po przekreceniu stacyjki buczy mi przepustnica pod maska a jak sie jej dotknie to czuc delikatne drgania. Czy to normalne, maksymalny % otwarcia przepustnicy to 70% (pedalem i recznie obkrecajac sama przepustnice) - w skodzie przepustnica dziala od 0-100%

Reasumując:

Czy dziwne buczenie przepustnicy, jej nie "pelne" otwieranie sie jest problemem do zmartwien?

Czy jednak te przymulanie to nadal moze byc problem z sonda (lub przepustnica)?.


aaa i jeszcze jedno czy ktos rozwiazal problem podbijania obrotow przez autko przy zmianie biegow bo strasznie mnie to wkur...za ?
_________________
loloolololol
 
     
irvingmorg 

Model Samochodu: Cruze 5D 1.8 LT + LPG Satin Steel
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 59
Skąd: Jaworzno
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 8/14
 57%
Wysłany: 2014-08-12, 17:19   

Trochę się pogubiłem.... więc parę pytań...
czp napisał/a:
Wraz z sonda zalozony zostal gaz.

Rozumiem że przy okazji wymiany sondy założyłeś instalację LPG?
Problemy z "zamuleniem" były już wcześniej kiedy użytkowałeś samochód tylko na PB?
2 sonda jest założona za katalizatorem?
Jaki przebieg pojazdu?
Masz możliwość podmienić przepustnicę z innego Lacetti?
Adaptacja przepustnicy była robiona przez komputer czy auto-adaptacje?
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2014-08-12, 20:11   

czp - co to za instalacja i czy zakładana była przed problemem z sondą?
_________________
Pozdrawiam
 
     
czp

Model Samochodu: laciek
Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 15
Skąd: polska
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2014-08-13, 11:21   

dobra bo troche zamieszalem...

problemy z przymulaniem byly przed zalozeniem LPG (ktorego nie zakladalem z racji tego zamulania, bo nie bylo sensu zakladac LPG skoro auto niedomaga).

Kiedy wyskoczyl blad P0132 to kazalem wymienic sonde i od razu zalozyc LPG (ten sam warszat). Instalacja to STAG Q-Box najnowsze wtryskiwacze (bardzo szybkie). W sumie to zamulanie, braki mocy to byla wina uszkodzonej sondy do tego juz doszedlem.

Pytanie w sumie jeszcze o przepustnice, cz ktos moze podpiac swoje auto do chevi explorera i zoabczyc jakie ma wskazania w % otwarcia przepustnicy (pedal puszczony i max nacisniety).

Przepustnica byla adaptowana programowo. Moze nagram w najblizszym czasie dzieki jakie wydaje przepustnica. Ma ona tez tendencje to jakiejs "kalibracji" po wygaszeniu auta i po przekreceniu stacyjki (slychac jak buczy pod maska przez chwile).
_________________
loloolololol
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 27/1353
 2%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2014-08-13, 14:14   

czp napisał/a:

Przepustnica byla adaptowana programowo. Moze nagram w najblizszym czasie dzieki jakie wydaje przepustnica. Ma ona tez tendencje to jakiejs "kalibracji" po wygaszeniu auta i po przekreceniu stacyjki (slychac jak buczy pod maska przez chwile).


To nie kalibracja. U mnie też tak buczy i to chyba jest albo pompa albo alternator.
 
     
BioZ 

Model Samochodu: Lacetti 1.4
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 4
Skąd: Poznań
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2014-08-25, 22:07   

Witajcie,

mam chyba podobny problem i kilka innych obserwacji które być może są powiązane...
Mój Laczek (1.4, benzyna) ma momenty (losowo, nie potrafię tego wywołać; raczej w mieście czyli przy spokojnej jeździe, raz delikatnie w trasie) gdy nagle właśnie „przymula”: mimo trzymania ~2000 obrotów jak gdyby zachodziło hamowanie silnikiem (choć tego nie słychać), wciskam pedał gazu i nic, nie rośnie prędkość ani nie słyszę wzrostu obrotów, jak gdyby silnik nie dostawał paliwa/coś nie reagowało na pedał gazu (sorry, jeszcze słabo się orientuję w budowie i działaniu silnika). W sumie cztery razy w miesiącu to mi się zdarzyło. Raz pomogła zmiana biegu, raz gaz do dechy jak tylko lekko zaczynał mulić, natomiast dzisiaj w pewnym momencie praktycznie nic nie pomagało: wierzgałem gazem i biegami ale tak wątle się toczyłem a silnik prawie się udławił, że musiałem zjechać z jezdni by nie wstrzymywać ruchu; restart silnika pomógł na kilkaset metrów, po chwili znowu to samo. Ruszyłem ponownie i dojechałem do celu już bez problemu, a po ok. 2 godzinach auto jak gdyby nigdy nic.

Nie wiem czy to może być jakoś powiązane z sugerowaną przez jednego mechanika uszczelką pokrywy zaworów do wymiany (może coś czasem zalewa?) albo tym, że 2-3 tygodnie temu podczas jazdy w mieście zapaliła mi się kontrolka „check engine” (następnego dnia wszystko w normie; ponoć to nierzadkie w Lacetti). Raz też stojąc z zapalonym silnikiem przez ~5 minut (szykowałem się do jazdy i z ciekawości patrzyłem ile czasu trwa rozgrzanie silnika na postoju) po paru minutach zaczęły się dziwne wahania obrotów na biegu jałowym, +/- 100 i zauważyłem wahania napięcia na oświetleniu deski rozdzielczej.

Pozdrawiam.
 
     
czp

Model Samochodu: laciek
Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 15
Skąd: polska
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2014-08-29, 10:40   

przymulanie to 100% 1sza sonda lambda do wymiany... niedawno to przerabialem - uniwersalna z bosha radzi sobie srendio dobrze tzn czasami jeszcze przymuli zobaczymy jak NTK sobie poradzi.
Skoro miales czeka to musisz podpiac kompa i zobaczyc jaki blad.
_________________
loloolololol
 
     
czp

Model Samochodu: laciek
Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 15
Skąd: polska
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2014-09-01, 09:53   

zracji, iz nie moge juz edytowac postu:

Sonda BOSH wymieniona na NTK, dzis zrobilem pierwsze 50 KM na nowej i szok... auto o wiele lepiej sie zbiera, szybciej reaguje na gaz, brak "dziury" po zmianie biegu (czasami po zmianie przez ulamek sekundy bylo czuc ze nie reaguje na gaz). Auto zbiera sie jak ta lala :D praktycznie brak roznicy na gazie i na benzynie. Zobaczymy jak dlugo tak bedzie i czy ta sonda nie kleknie za jakis czas (odpukac). Za NTK dalem 160 zl (mam nadzieje ze to nie jest chinski zamiennik aczkolwiek cena by to sugerowala). 50 km to za malo zeby stwierdzic czy przymulanie bedzie czy nie... czas pokaze. A co do spalania to tez zobaczymy jak wyjezdze caly bak gazu (przed wymiana zatankowany do pelna).
_________________
loloolololol
 
     
BioZ 

Model Samochodu: Lacetti 1.4
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 4
Skąd: Poznań
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2014-09-01, 13:32   

Za tydzień będę miał okazję się tym zająć, to co piszesz brzmi obiecująco. :)

Mam nadzieję że i u mnie Laczek przy okazji zacznie lepiej się zbierać, bo nie sądzę żeby 5KM różnicy między Laczkiem a Golfem III ojca było aż tak wyraźne przy ruszaniu, rozpędzaniu się, wyprzedzaniu...

Spalania większego nie zauważyłem odkąd czasem przymuli (od ostatniego mojego posta ani razu nie przymulił), po 4000 przejechanych km mam średnio 9,17l/100km (pół na pół trasa i miasto na oko), głównie podbiło 1000km zrobione niemal w całości z gazem do dechy (13,5l/100km).
 
     
czp

Model Samochodu: laciek
Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 15
Skąd: polska
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2014-09-01, 15:40   

u mnie 9,5-10 pali gazu (paliwka kolo 8-8,5L) - na BOSZu :> (miasto)
na oryginalnej (zwalonej) palil mi 10-11L Pb (miasto)

Zeby nie bylo ze wszystko poszlo cacy. Bosha wymieniali mi w serwisie i wczoraj po zdjeciu oslony termincznej widac na kolektorze ze oryginalna sonda byla zapieczona bo grzali palnikiem :D to samo sie tyczy srub na oslonie termicznej - wiec zycze szczescia lub dostepu do palnikow celem wykrecenia obu rzeczy :P

obecnie mam 75 km przejechane na nowej sondzie i jeszcze wszystkie kropki gazu... wyglada bardzo obiecujaco jak bedzie zobaczymy w srode bo luba jedzie do pracy i bankowo strzeli 100km i zaraz ma jechac tankowac...
_________________
loloolololol
 
     
czp

Model Samochodu: laciek
Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 15
Skąd: polska
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2014-09-07, 08:56   

No wiec panowie i panie... po zatankowaniu szok... 7,5L gazu wyszlo ;0 70% trasa 30% miasto... mysle ze w samym miescie zmieszcze sie w 8.5L max 9L co jest zajebistym wynikiem... narazie autko chodzi jak z fabryki wiec to tyle z mojej strony mozna zamknac :D
_________________
loloolololol
 
     
iskat1973 

Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1,8
Wiek: 48
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 180
Skąd: Wawa
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 13/27
 48%
Wysłany: 2014-09-08, 03:07   

A która to jest "pierwsza sonda lambda" i ile ich jest ?? ??
_________________
Taksówkarz z Warszawy
 
     
czp

Model Samochodu: laciek
Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 15
Skąd: polska
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2014-09-09, 21:53   

sa 2 (przynajmniej u mnie)

1sza to za wkrecona w kolektor wydechowy (jak otworzysz maske widac ja na srodku od przodu miedzy chlodnica a oslona termiczna wystaje) - trzeba zdemontowac oslone termiczna zeby cokolwiek przy niej robic :>
_________________
loloolololol
 
     
ZYBI 

Model Samochodu: Lacetti
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 16
Skąd: 3-City
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 6/8
 75%
Wysłany: 2014-11-10, 10:52   

Panowie czy może być uwalona sonda a komp nic nie wykazuje. Od początku pali dużo gazu i paliwa coś ok 12-13 lpg w mieście, był podpięty i nic nie wykazało, gazownik też nie widzi żadnego błędu.
Mam silnik 1.6 16V instalacja na gwarancji STAG. Dodam, iż wydaje się ciut przymulony ale nie mam porównania i ciężko mi coś powiedzieć.
 
     
czp

Model Samochodu: laciek
Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 15
Skąd: polska
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2015-01-03, 21:16   

ZYBI napisał/a:
Panowie czy może być uwalona sonda a komp nic nie wykazuje. Od początku pali dużo gazu i paliwa coś ok 12-13 lpg w mieście, był podpięty i nic nie wykazało, gazownik też nie widzi żadnego błędu.
oczywiscie ze moze - w chevroletach wszystko jest mozliwe i ja tak mialem przez dlugi czas (pol auta wymienielem), az pewnego pieknego dnia porzadnie szarplo autem i wyskoczyl czek i juz wiedzalem co jest nie tak :> Spalanie LPG wskazuje prawdopodbnie na to ze sonda do wymiany u mnie palil tez cos kolo 12 LPG ~10 Pb A z tego co czytalem w internetach to sondy w laczkach padaja jak muchy...

Od siebie dodam ze juz ladnych pare tysiaczkow zrobione na nowej sondzie i jest odpukac spokoj wszystko smiga spalanie gazu w okolicy 8-10L przy mrozach wiec nie ma zle.
_________________
loloolololol
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: