skeev
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 2010
Dołączył: 29 Gru 2015 Posty: 4 Skąd: Szczecin
Poziom: 1
HP: 0/18
0%
MP: 8/8
100%
EXP: 3/9
33%
Wysłany: 2015-12-29, 14:19
Mam wrażenie, że mam ten sam problem. Już ASO raz sprawdziło auto i stwierdziło, że oba kluczyki są do przeprogramowania. Usługa wyniosła ponad 200 zł, problem wystąpił ponownie tego samego dnia. Auto okazjonalnie nie odpala, bez żadnej regularności, czasami trzeba przytrzymać przekręcony kluczyk, czasami trzeba spróbować kilka albo nawet kilkanaście razy, czasami przez 3 dni problem nie występuje.
Usterkę zarejestrowałem na filmie:
Czy to wygląda na tę samą usterkę DisBart? Validator?
Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia] Pomógł: 16 razy Dołączył: 17 Wrz 2013 Posty: 414 Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
1%
MP: 339/339
100%
EXP: 42/45
93%
Wysłany: 2015-12-29, 14:50
A jak auto odpali to jedzie już w porządku? Nic się nie dzieje, nie muli, skrzynia nie szarpie? Może jest walnięty jakiś czujnik w skrzyni albo hamulca i wtedy odcina zapłon. Chociaż z drugiej strony wtedy powinien wypluć komunikat o wciśnięciu hamulca lub ustawieniu skrzyni na położenie P.
skeev
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 2010
Dołączył: 29 Gru 2015 Posty: 4 Skąd: Szczecin
Poziom: 1
HP: 0/18
0%
MP: 8/8
100%
EXP: 3/9
33%
Wysłany: 2015-12-29, 14:57
Podczas jazdy jest wszystko ok, zero problematycznych symptomów.
Chociaż, o ile to może mieć jakikolwiek wpływ (problem z elektryką?), czasami na desce wyłącza się część podświetlenia (prawy brzeg lub mruga podświetlenie wskaźnika poziomu paliwa). Osobiście nie sądzę po obserwacjach aby te problemy były powiązane.
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Wiek: 42 Dołączył: 27 Kwi 2015 Posty: 2 Skąd: Poznań
Poziom: 1
HP: 0/18
0%
MP: 8/8
100%
EXP: 1/9
11%
Wysłany: 2015-12-29, 19:08
U mnie problem został rozwiązany, a przynajmniej od 2 miesięcy nie było ani razu problemu.
Historia długa, o kosztach nie wspominam bo gorąco mi się robi.
Problem wygląda na ten sam w zakresie braku zapłonu natomiast oprócz problemu z odppalaniem miałem jeszcze sporo gaśnięcia w trakcie jazdy a konkretnie na skrzyżowaniu, zakręcie, gdy z niewielkiej prędkości lub ze stopu dodawałem gazu, puszczałem sprzęgło, był przechył auta.
Elektryk sprawdził mi chyba wszystkie przewody elektryczne w aucie i wszystko OK.
Udało mu się też wykryć błąd w diagnostyce: błąd czujnika ciśnienia na listwie paliwowej czy coś takiego -> po nitce do kłębka okazało się że czujnik ciśnienia paliwa był OK... za to elektryk wymienił mi pompę paliwa, która jest w zbiorniku paliwa - i problem zniknął. Prawdopodobnie pompka była uszkodzona i nie podawała odpowiedniego ciśnienia -> jak ciśnienie spadało -> czujnik wariował i odcinał zapłon -> częściej działo się w w/w sytuacjach, może chlup w zbiorniku czy przechył powodował również problem? Nie wiem na 100% ale wymiana pompy pomogła, auto teraz idzie pewnie i odpala za każdym razem.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.
Xsardas
Model Samochodu: Cruze 1.8 LPG
Dołączył: 28 Lis 2015 Posty: 29 Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
0%
MP: 29/29
100%
EXP: 2/11
18%
Wysłany: 2015-12-29, 19:59
do skeev:
Na desce masz check engine, więc komputer na 100% zanotował jakiś błąd. Najprościej w moim przypadku było wykonanie pełnej diagnostyki w ASO za 160 zl,a winowajca był bezpiecznik(inny problem,ale prawda jest taka ze ASO ma oprogramowanie pod to auto i jest w stanie w 1-1,5 sprawdzić wszystkie bezpieczniki, czujniki itd z poziomu komputera.) Udaj się na diagnostykę i dopiero będziesz miał jakiś scenariusz awarii, a auto prowadź do serwisu ASO, który ma dobrych fachowców, bo partaczy nie brakuje nawet w autoryzowanych serwisach. Nie stawiałbym na immobilazjer, bądź problem z komunikacją kluczyka z autem, bo nawet rozładowana bateria w kluczyku pozwala uruchomić auto,a poza tym miałbyś kontrolkę immobilizera. Tutaj jest jakiś problem z elektryką,że auto nie dostaje prądu w przy przekręceniu kluczyka. Nie wiem czego komp nie chce puścić napięcia jak kręcisz. Może błąd oprogramowania, może problem z akumulatorem ze komp nie dostaje prądu. Oczyść klemy i sczytaj błędy. Pilot w samochodzie bez problemu otwiera auto, czy tylko z bardzo bliska? Pozdrawiam
skeev
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 2010
Dołączył: 29 Gru 2015 Posty: 4 Skąd: Szczecin
Poziom: 1
HP: 0/18
0%
MP: 8/8
100%
EXP: 3/9
33%
Wysłany: 2015-12-30, 00:12
Ale auto było w ASO na diagnostyce. Wskazali powtarzający się błąd, wykasowali i stwierdzili że ten kod wskazuje na kluczyk. Mam drugie ASO w mieście i pewnie się tam ostatecznie wybiorę ale wolałem zapytać tu żeby znowu nie płacić 250 zł za próbę naprawy. W idealnym świecie za próby się nie płaci tylko za efektywną pracę, w tym świecie pozostaje pomoc na forach
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
10%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2015-12-30, 00:56
skeev napisał/a:
Ale auto było w ASO na diagnostyce.
Wskazali powtarzający się błąd, wykasowali i stwierdzili że ten kod wskazuje na kluczyk...
Hej, a możesz podać ten błąd? masz go gdzieś zapisanego?
_________________
Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
skeev
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 2010
Dołączył: 29 Gru 2015 Posty: 4 Skąd: Szczecin
Poziom: 1
HP: 0/18
0%
MP: 8/8
100%
EXP: 3/9
33%
Wysłany: 2015-12-30, 23:42
C77 napisał/a:
Hej, a możesz podać ten błąd? masz go gdzieś zapisanego?
Niestety nie mam, serwisant mi to jedynie powiedział, wówczas jeszcze nie przykładałem do tego wielkiej wagi, bo myślałem, że wiedzą co robią i problem rozwiązali.
Nawiasem mówiąć kontrolka check engine pali mi się od zawsze podczas zapalania, gaśnie od razu po zapłonie, z tego co widziałem na youtube, jest to normalne i nie wskazuje na jakikolwiek problem.
Witam wszystkich. Niestety borykam się z podobnym problemem, Cruze 2.0 125KM. A więc,
Początkowe objawy:
- spadki obrotów silnika i "szarpnięcia" w momencie dodawania gazu, zwłaszcza na niskich obrotach (jednocześnie z mignięciem kontroli "check engine"),
- gaśnięcie silnika (głównie przy zwalnianiu/zatrzymywaniu auta),
- brak rozruchu za pierwszym lub kilkukrotnym razem (w ogóle nie kręci),
Co było zrobione:
- wymiana filtra paliwa,
- sprawdzenie pompy paliwa - jest OK,
- sprawdzenie przepływomierza powietrza - jest OK,
- regeneracja wtryskiwaczy - komplet,
- wymiana regulatora/zaworu ciśnienia,
- programowanie immobilizera
Aktualnie objawy występują znacznie rzadziej (głównie "szarpnięcia" powiedzmy raz na 10km drogi, zgaśnięcie raz na 30-40km lub raz na 2-3 dni). Zaznaczam, że w momencie "szarpnięcia" dodatkowo pojawia się spiralka od świec żarowych (ale też nie zawsze).
Po przeczytaniu powyższych postów wnioskuję, że problem może leżeć w elektryce - okablowaniu przy sterowniku silnika bądź samym sterowniku. Zastanawiałem się też czy DPF może nie być przyczyną (był czyszczony 30 000km temu)? Co o tym sądzicie?
to może powtórzę - elektryka - wiązka sterowania silnikiem (od typa z aso (nie oficjalnie) jest to stały i powtarzający się problem Cruzów). miałem DOKŁADNIE te same objawy co koledzy powyżej no i to właśnie ta nieszczęsna wiązka. pozdrawiam (aha - komputer nie pokazywał ŻADNYCH błędów)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach