Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2015-03-14, 08:34
Zmienne fazy rozrzadu Z16XER Z18XER - Jak nie miec problemow
Autor Wiadomość
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2015-04-17, 17:45   

hennd napisał/a:

zacznijcie myśleć
??????
Tu chyba nie ma nad czym myśleć - "planned obsolescence" było jeszcze do niedawna mitem, a dzisiaj jest już faktem, do którego przyznaje się coraz więcej koncernów.
Tworzenie długowiecznych pojazdów, mogących bezawaryjnie przebyć setki tysięcy, czy miliony kilometrów jest bezsensowne z p. widzenia producenta. Optymalnym byłoby wyprodukowanie samochodu, który w dniu następnym po upływie terminu gwarancji ulegnie całkowitej dezintegracji, uniemożliwiającej dalsze użytkowanie i skutkującej koniecznością zakupu nowego pojazdu.
Koncerny używając rzeszy lobbystów starają się wpływać na prawodawstwo (zarówno lokalne, jak i globalne np. w UE), tak aby przyspieszyć ten swoisty "recycling". Obecnie forsuje się zakazy wjazdu do miast (centr miast) pojazdami starszymi niż ..., a za chwilę będzie się wprowadzać zakaz posiadania pojazdów starszych niż .... . Stąd te wszystkie niby "ekonormy" itd., itp. - wszystko przecież dla naszego dobra.
Wracając do tematu:
GM zastąpił długowieczny i bezawaryjny 1.8 XE jego odmianą "specjalnej troski" - 1.8 XER. Przeciętny konsument nie ma prawa wiedzieć o niuansach związanych z obsługą tego silnika, ba, to producent wprowadza i każe stosować zgubną w skutkach (oczywiście odpowiednio odsuniętych w czasie) procedurę. Kupując samochód myślałem, że to dokładnie ten sam silnik, a tu ...... :evil:
Natomiast powszechne w motoryzacji zjawisko wydłużania interwałów między wymianami oleju (cruza to akurat nie dotyczy, ale występuje powszechnie wśród innych, bardziej zaawansowanych technologicznie marek, szczególnie zaś w silnikach diesla i w benzyniakach z wtryskiem bezpośrednim) może służyć tylko jednemu: kosztownej awarii zaraz po ustaniu ochrony gwarancyjnej.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
Krzysiek_81 


Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 436
Skąd: Legionowo
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 19/49
 38%
Wysłany: 2015-04-18, 22:03   

JohnnyBeGood napisał/a:
GM zastąpił długowieczny i bezawaryjny 1.8 XE jego odmianą "specjalnej troski" - 1.8 XER


Aha! "R" w XER jest od "retarded" (ang. niedorozwinięty)! :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2015-06-01, 22:45   

takie cos znalazłem na temat:
http://klubzafira.pl/foru...d-filtra-oleju/
 
     
jaco33 

Model Samochodu: ORLANDO 1.8 LS+ LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 30
Skąd: Podbeskidzie :-)
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 3/11
 27%
Wysłany: 2015-07-08, 23:06   

W moim Olku prawdopodobnie również awaria wariatora - pół roku po gwarancji, przebieg 50-tys. z hakiem... Wyskakuje błąd silnika, chrobot przy zapalaniu, dławienie silnika przy przyspieszaniu, po dłuższym postoju problemy z uruchomieniem silnika...
Podczas przeglądów gwarancyjnych w ASO zgłaszałem problem z dziwnym hałasem przy uruchamianiu silnika, jednak otrzymałem wyjaśnienie, że "ten typ tak ma", tak funkcjonują zmienne fazy rozrządu. Jak widać, nie była to prawda - po analizie forum jak i zasięgnięciu informacji z kilku ASO wiem, że kółka wymieniane były na gwarancji. Naprawa nie jest tania, dlatego proszę Was o opinię, czy jest sens próbować "docisnąć" ASO lub/i centralę w GM w W-ie, aby wymiana - ze względu na zgłaszane problemy w okresie gwarancyjnym - była wykonana na koszt producenta ? Przeglądy gwarancyjne wykonywałem oczywiście w ASO, kolejny przegląd już po gwarancji zrobiłem jednak w zwykłym, aczkolwiek renomowanym i bardzo solidnym, nie "garażowym" warsztacie.
Zgodnie z sugestiami na forum olej i filtr wymieniłem na lepsze, problem jednak zamiast zniknąć, objawił się jeszcze mocniej. Generalnie to jest skandal, żeby w prawie nowym aucie ze stosunkowo niewielkim przebiegiem wystąpiła taka awaria...
Będę wdzięczny za Wasze opinie :-)
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2015-07-10, 07:52   

Masz to w jakiś sposób udowodnione że problem zgłaszałeś?
_________________
Pozdrawiam
 
     
jaco33 

Model Samochodu: ORLANDO 1.8 LS+ LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 30
Skąd: Podbeskidzie :-)
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 3/11
 27%
Wysłany: 2015-07-10, 14:42   

Przynajmniej raz (podczas przeglądu) zgłaszałem i sygnalizowałem ten problem. Nie mam tego na papierze, bo pracownik ASO "wklepuje" informacje do komputera i tyle. Nigdy nie otrzymywałem - co mnie dziwiło - wydruku zlecenia. Fakt, że nie prosiłem o to... Ciekaw jestem, czy jest to normalna praktyka w każdym ASO i czy można teraz żądać wydruku historii serwisowania pojazdu w ASO.
 
     
zdzis.michal 
Zdzis

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 19/41
 46%
Wysłany: 2015-07-18, 08:08   

Witam

Całkowicie zgadzam się ze zdaniem Hennda:

Cytat:
Awarie w naszych autach są zaplanowane



Niestety to dotyczy nie tylko samochodów, ale całego sprzętu z niewielką nawet domieszką elektroniki. Np. nawet akumulatorki powszechnego użytku i baterie w telefonach mają sztucznie zaprogramowaną ilość cykli, o której sprawny sprzęt sygnalizuje awarię. Podobnie aktualizacja oprogramowania np. telewizorów przez Internet.

Ale odbiegłem od tematu.

Czy ktoś ma dostęp może do zestawienia olejów, które spełniają normę Dexos 2 wymaganą przez GM? Wtedy zastosowania takiego oleju i współpracującego filtru wytrąci argumenty ASO.

Jakie oleje są stosowane w 1.6 poza GM, których chyba nie dotknęło pogorszenie silnika przez GM?

Coś takiego proponuję opublikować jako wskazówkę dla użytkowników Cruza.
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-07-18, 09:38   

zdzis.michal napisał/a:
zestawienia olejów, które spełniają normę Dexos 2 wymaganą przez GM
To chyba byłaby bardzo długa lista. Poza tym oprócz normy Dexos 2, sam musisz zdecydować o preferowanych parametrach np. czy wolisz olej bardziej na warunki zimowe czy letnie, do pracy wysilonej czy do niskiego obciążenia, itd. Np. Liqui Molly ma chyba ponad 4 oleje spełniające normy Dexos 2. Najprościej wejść na stronę wybranego producenta oleju i po modelu silnika wybrać z tego co polecają.
 
     
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 4/426
 1%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2015-07-18, 11:35   

zdzis.michal napisał/a:


Czy ktoś ma dostęp może do zestawienia olejów, które spełniają normę Dexos 2 wymaganą przez GM?


C77 zrobił taką listę TUTAJ. Co prawda sprzed 3 lat, ale zawsze daje jakiś pogląd.
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2015-07-18, 12:43   

jaco33 napisał/a:
W moim Olku prawdopodobnie również awaria wariatora - pół roku po gwarancji, przebieg 50-tys. z hakiem... Wyskakuje błąd silnika, chrobot przy zapalaniu, dławienie silnika przy przyspieszaniu, po dłuższym postoju problemy z uruchomieniem silnika...
Podczas przeglądów gwarancyjnych w ASO zgłaszałem problem z dziwnym hałasem przy uruchamianiu silnika, jednak otrzymałem wyjaśnienie, że "ten typ tak ma", tak funkcjonują zmienne fazy rozrządu. Jak widać, nie była to prawda - po analizie forum jak i zasięgnięciu informacji z kilku ASO wiem, że kółka wymieniane były na gwarancji. Naprawa nie jest tania, dlatego proszę Was o opinię, czy jest sens próbować "docisnąć" ASO lub/i centralę w GM w W-ie, aby wymiana - ze względu na zgłaszane problemy w okresie gwarancyjnym - była wykonana na koszt producenta ? Przeglądy gwarancyjne wykonywałem oczywiście w ASO, kolejny przegląd już po gwarancji zrobiłem jednak w zwykłym, aczkolwiek renomowanym i bardzo solidnym, nie "garażowym" warsztacie.
Zgodnie z sugestiami na forum olej i filtr wymieniłem na lepsze, problem jednak zamiast zniknąć, objawił się jeszcze mocniej. Generalnie to jest skandal, żeby w prawie nowym aucie ze stosunkowo niewielkim przebiegiem wystąpiła taka awaria...
Będę wdzięczny za Wasze opinie :-)


Dla GM nie jest to prawie nowe auto, tylko odpad, który powinieneś wymienić na nowy egzemplarz. Skoro skończyła się gwarancja, to samochód do kasacji, a Ty do salonu po nowy. :sad: Niestety takie czasy.....
50 tys. i padły? Cholera, myślałem, że dopiero po stówie. No cóż będę musiał się pozbyć strucla od razu po gwarancji, jak już wcześniej pisałem. Mój na zimno chodzi jak diesel (37 tys. przebiegu - dwukrotnie zmieniany olej na dexos z filtrem GM), więc to chyba początki problemu.
Szanse wywalczenia czegoś od GM są wręcz iluzoryczne, tak jak udowodnienie, że problem był zgłaszany. Koszt finansowy i zdrowotny ewentualnego procesu znacznie przewyższy 2 tys. zł, które kosztuje naprawa.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
wojteks9 
wojtek

Model Samochodu: chevrolet cruze
Dołączył: 19 Lip 2015
Posty: 2
Skąd: podlaskie
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2015-07-19, 14:41   Re: Cruze 1.8 jak diesel

C77 napisał/a:
Krzysiek_81 napisał/a:
Kurka, tylko że sam kupiłem ten GMowski syf na pierwszy przegląd i cieszyłem się, że zaleję tym co najlepsze, z logiem GM, hologramami i w ogóle. Ale zmieniać to co 5000?


Możesz niby spróbować jeździć dłużej na nim, dopóki przy pierwszym uruchomieniu
nie usłyszysz czegoś takiego:



Dlatego lepiej wymienić od razu na lepszy olej i zmieniać go corocznie.


Witam,co mam robic gdy juz słyszę cos takiego jak na filmiku?Pozdrawiam.
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-07-19, 19:39   

wojteks9 napisał/a:
Witam,co mam robic gdy juz słyszę cos takiego jak na filmiku?

Chyba cie czeka droga wizyta w ASO.
PS
Jaki masz przebieg?
 
     
paszczakus 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 99
Skąd: Polska
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 18/19
 94%
Wysłany: 2015-07-20, 16:24   

u mnie również jest tak jak na filmiku ,
kiedyś zostawiłem w aso na noc samochód bo zawsze przy 1 odpaleniu to słychać ale oczywiście nic nie znaleźli,
przebieg 42 tys , trzeba chyba czekać aż się rozsypie
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-07-20, 18:32   

Panowie próbujcie ratować ASAP to co się jeszcze da!

Spuszczajcie to badziewie olejopodobne by GM,
róbcie płukankę silnika,
zmieńcie filtr i zalewajcie normalnym olejem.

Może nie jest jeszcze zbyt późno

(np. jeśli nie słychać podobnych dźwięków na wolnych obrotach)


i obędzie się bez kosztownego remontu.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
wojteks9 
wojtek

Model Samochodu: chevrolet cruze
Dołączył: 19 Lip 2015
Posty: 2
Skąd: podlaskie
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2015-07-25, 18:45   

paszczakus napisał/a:
u mnie również jest tak jak na filmiku , kiedyś zostawiłem w aso na noc samochód bo zawsze przy 1 odpaleniu to słychać ale oczywiście nic nie znaleźli, przebieg 42 tys , trzeba chyba czekać aż się rozsypie


Witam,mam doslownie identyczny problem tylko przebieg 45 000.Zostalo mi jeszcze co prawda 5 mies. gwarancji ale jak bym wiedzial ze wymiana oleju i filtra cos pomoze to bym to olal i sam wymienil.Czy moze komus zniknelo to stukanie po zmianie filtra i oleju?Poradzcie jaki olej zalac i jaki filtr zalozyc.Pozdrawiam wszystkich.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: