DominiqeS
DominiqeS
Model Samochodu: Lacetti HTB
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 12 Skąd: WR / TK
Poziom: 2
|
Wysłany: 2015-04-24, 09:20
|
|
|
TAD napisał/a: | A bym takiego silnika nie truł gazem ... |
Akurat ten silnik (T18SED) kompletnie nie boi się gazu. Razem z T20SED są to bliźniaki silników X20SED daewoo nubiry i leganzy oraz X18XE i X20XEV opla. Trudno znaleźć lepsze silniki do gazu.
A jeżdżąc na benzynie jeździ się de facto na oparach (czyli na gazie) a nie na benzynie płynnej. Po to musiano wymyślić gaźnik, a potem kolejne generacje wtrysku rozpylające dokładnie benzynę by momentalnie odparowała. Pierwsze silniki spalinowe w XIX w. były zasilane gazem. Dopiero wynalezienie gaźnika pozwoliło zastosować paliwa płynne. Dokonał tego pan Karl Benz i dopiero wtedy rozpoczęła się spalinowa motoryzacja. Dobra sekwencyjna instalacja dopilnowana i przy najmniej raz w roku kalibrowana to moim zdaniem mnóstwo zalet i następujące wady: (szybsza korozja wydechu, koło zapasowe w bagażniku, +60zł na przeglądzie, otwór na dodatkowy wlew w zderzaku i .... więcej grzechów nie pamiętam) A zużyciem silnika można by się przejmować, jeśli zechcesz tym autem zrobić jeszcze 300 000km. Ale zanim to nastąpi zaoszczędzisz na 3 nowe silniki |
_________________ Osoba bez samochodu
(łac) Persona non grata |
|