2.0 VCDI - piski spod maski przy redukcji biegów |
Autor |
Wiadomość |
krzysztofsz
Model Samochodu: Cruze
Wiek: 29 Dołączył: 05 Paź 2014 Posty: 2 Skąd: Gliwice
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-10-05, 12:17 2.0 VCDI - piski spod maski przy redukcji biegów
|
|
|
Cześć wszystkim!
Szukałem rozwiązania swojego problemu chyba wszędzie, również na zagranicznych stronach - bez skutku.
Podczas redukcji biegów spod maski dochodzą dziwne piski, takie jednorazowe. Efekt nasila się, kiedy silnik jest zimny. Najwyraźniej je słychać po nocnym postoju samochodu, w szczególności po opadach deszczu (wilgoć). Piski słychać także przy ciepłym silniku, ale rzadziej. W zasadzie to taka ruletka - raz piśnie, raz nie piśnie. Czasami nawet przy jeździe na półsprzęgle słychać te piski, wtedy są one bardzo wyraźne i ciągłe (aż do wciśniecią sprzęgła do podłogi lub odpuszczenia).
Dodam, że samochód jest na gwarancji (rocznik 2013). W serwisie oczywiście nie potrafią znaleźć przyczyny. Chciałbym jednak wykorzystać fakt, że mam tę gwarancję i zmusić tych bęcwałów do roboty.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam, Krzysztof |
|
|
|
 |
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2014-10-06, 12:54
|
|
|
a jaki przelot jest tego cruza? wiesz jak ktoś tego nie słyszy top takie wróżenie z fusów... generlanie w tych rocznikach coś tam się działo ze skrzyniami więc może zmień ASO skoro jest na gwarancji można by jeszcze wymienić olej w skrzyni biegów - to potrafi czynić cuda a nie jest aż takie drogie... |
|
|
|
 |
krzysztofsz
Model Samochodu: Cruze
Wiek: 29 Dołączył: 05 Paź 2014 Posty: 2 Skąd: Gliwice
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-10-07, 11:13
|
|
|
niecałe 20 000 km. no, to jasne, ale ciężko to zarejestrować zwykłym mikrofonem z telefonu.
też myślałem o skrzyni biegów... problem w tym, że w ASO na moje życzenie nie będą sprawdzać, czy skrzynia jest w porządku, czy nie. musiałaby eksplodować, żeby się tym zajęli. durnie!
może rzeczywiście ten olej w skrzyni biegów. będę informował, jakie działania wyeliminowały problem.
pozdrawiam! |
|
|
|
 |
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2014-10-07, 15:16
|
|
|
po pierwsze to zmień ASO .... to skandaliczne, że olewają ten temat. miejmy nadzieję, że inne działają jeszcze rzetelnie - ja taki mam ale w Wawie....chociaż korzystałem z niego tylko w okresie gwarancji.... no nic powodzenia w walce z tymi dźwiękami życzę! |
|
|
|
 |
Robert_20R
Model Samochodu: Chevrolet Cruze Kombi 2.0 VCDI
Dołączył: 01 Mar 2014 Posty: 1 Skąd: Kraków
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-10-07, 18:20
|
|
|
Witam,
U mnie jest podobny objaw ale bardziej buczenie (bzyknięcie) niż pisk i tylko na zimnym silniku. Najbardziej słychać przy ruszaniu i redukcji z 4 na 3 (chwilowe). Przy częściowym wciśnięciu sprzęgła można go słyszeć dłużej. Po rozgrzaniu napędu objaw znika.
Wstępna diagnoza serwisu - coś z dociskiem sprzęgła. Mają jutro rano sprawdzać na zimnym silniku. Przebieg - 15500km. Objaw występuje co najmniej od 10000km.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
DAREX
DAREX
Model Samochodu: CRUZE LS+Premium 2.0 VCDi 163KM
Dołączył: 09 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Śląsk
Poziom: 4
|
Wysłany: 2015-01-17, 17:23
|
|
|
Ja też miałem taki objaw do ok.150 tyś km, potem ustało, po czym przy 185 tyś.km i małym korku na A4 od Gliwic do K-c , padł docisk.
Po wymianie kompletu sprzęgła z wysprzęglikiem i regeneracją dwumasy, ponownie pojawił się pisk na zimnym silniku. Brzmi on trochę inaczej niż poprzednio, tzn. ciszej.
Reasumując jak piszczy to dobrze bo jak przestanie to 2,8 tyś zł nie twoje. |
|
|
|
 |
byq84
Model Samochodu: Cruze 2.0 VCDI 163 KM
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 70 Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 7
|
Wysłany: 2015-01-19, 16:05
|
|
|
A jak po tej regeneracji dwumasy? Odczuwasz jakieś różnice w stosunku do oryginalnego koła? |
|
|
|
 |
DAREX
DAREX
Model Samochodu: CRUZE LS+Premium 2.0 VCDi 163KM
Dołączył: 09 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Śląsk
Poziom: 4
|
Wysłany: 2015-01-21, 14:22
|
|
|
Jedyną oznaką że coś jest nie tak był stukot jakby "luzu na przegubie" tzn. przy spokojnej jeździe po odjęciu gazu i lekkim dodaniu gazu powodowało słyszalne "puknięcie". Było to wyraźne już od ok. 100 tyś.km. Przy demontażu sprzęgła wyszło jaki był tego powód.
Teraz jest ok. tzn brak stuku, żadnych wibracji.
Na dwumasa mam gwarancję 12 miesięcy bez limitu więc jest ok. |
|
|
|
 |
byq84
Model Samochodu: Cruze 2.0 VCDI 163 KM
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 70 Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 7
|
Wysłany: 2015-03-03, 07:32
|
|
|
Niestety dziś straciłem możliwość zmiany biegów, nie jestem w stanie wbić jedynki i wstecznego. Pedał sprzęgła jest bardzo twardy. Samochód czeka na diagnozę u mechanika. Jakieś sugestie co padło wysprzęglik czy całe sprzęgło?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2015-03-03, 08:24
|
|
|
podejrzewam, że machanik i tak całe sprzęgło Tobie zmieni z dociskiem... swoją drogą przy jakim przelocie Tobie się to stało? |
|
|
|
 |
byq84
Model Samochodu: Cruze 2.0 VCDI 163 KM
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 70 Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 7
|
Wysłany: 2015-03-03, 08:28
|
|
|
Myślę że ma około 200 tyś, na liczniku 70 tyś. Auto z Włoch. |
|
|
|
 |
byq84
Model Samochodu: Cruze 2.0 VCDI 163 KM
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 70 Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 7
|
Wysłany: 2015-03-03, 08:30
|
|
|
Główny problem z tego co widzę to kompletny brak zamienników |
|
|
|
 |
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2015-03-03, 09:08
|
|
|
zamienniki chyba są ( przecież to jednostka opla tak naprawdę)....aczkolwiek ja i tak wybrałbym oryginał...
no nic oby jak najmniej Cię kosztowała ta "impreza" |
|
|
|
 |
byq84
Model Samochodu: Cruze 2.0 VCDI 163 KM
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 70 Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 7
|
Wysłany: 2015-03-03, 09:24
|
|
|
Niestety silnik jest produkowany przez VMmotori, nie jest to dokładnie ta sama jednostka znana z Insigni. Zobaczymy co mechanicy znajdą. Kupiło się wynalazek to trzeba teraz płacić. Dam znać co wynajdzie mechanik. |
|
|
|
 |
DAREX
DAREX
Model Samochodu: CRUZE LS+Premium 2.0 VCDi 163KM
Dołączył: 09 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Śląsk
Poziom: 4
|
Wysłany: 2015-03-03, 09:35
|
|
|
byq84 napisał/a: | Niestety dziś straciłem możliwość zmiany biegów, nie jestem w stanie wbić jedynki i wstecznego. Pedał sprzęgła jest bardzo twardy. Samochód czeka na diagnozę u mechanika. Jakieś sugestie co padło wysprzęglik czy całe sprzęgło? |
Moje objawy. Jako że mechanik u którego wykonuję naprawy jest solidny i pozwala mi być przy diagnozie to widziałem jak rozbierał autko. U mnie padł ci docisk.
Zamienniki są dostępne bez problemu, jedynie dwumas jest w oryginale z GM a to boli nawet po max zniżkach poza siecią. Tylko nie sugeruj się ceną a marką.
Jeżeli mogę coś doradzić wymień komplet z łożyskiem i dwumasem (ew. renegeracja) bo zobaczysz co znaczy dostać się do sprzęgła w tym modelu = cena robocizny. |
|
|
|
 |
|