Wy??czaj?cy si? tempomat |
Autor |
Wiadomość |
Wesley
Model Samochodu: Epica 2.0 + gazownia
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 29 Cze 2015 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Poziom: 6
|
Wysłany: 2015-10-12, 14:09 Wyłączający się tempomat
|
|
|
Wczoraj na trasie zauważyłem, że wyłącza mi się tempomat. Bez względu na prędkość/warunki, czasami po minucie, czasami po kilku a czasami dosłownie po 20s.
Sterowanie z kierownicy działa bez zarzutu tzn. mogę włączyć/wyłączyć tempomat, ustawić prędkość, przyspieszyć z kierownicy. Myślałem, że może jakaś czujka pod pedałami, ale kilka razy jechałem ze stopami pod pedałami, żeby wyeliminować jakieś delikatne opadanie ale to nie pomogło. Komputer nie pokazał żadnych błędów.
Jakie mogą być tego przyczyny? |
|
|
|
|
Wesley
Model Samochodu: Epica 2.0 + gazownia
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 29 Cze 2015 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Poziom: 6
|
Wysłany: 2016-01-18, 09:44
|
|
|
Nikt nic? |
|
|
|
|
ziks
Model Samochodu: Chevy Epica 2007
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Sie 2015 Posty: 46 Skąd: Szn
Poziom: 5
|
Wysłany: 2016-01-20, 17:08
|
|
|
http://www.autocats.ws/ma...7L2_9U0.pl.html
Tylko tak potrafię Ci pomóc, o ile jeszcze tego sam nie sprawdziłeś. Pewnie coś z przełącznikami nie tak.
Doprecyzuj jeszcze czy wyłącza Ci się w sensie gaśnie światełko tempomatu w desce rozdzielczej pomimo, że przycisk jest wciśnięty na ON, czy też może po prostu kasuje się zapisana prędkość i trzeba ją od nowa ustawić przyciskiem SET.
Tempomat ogólnie wyłącza się:
- gdy naciśniesz OFF (całkowicie - gaśnie lampka)
- gdy prędkość spadnie poniżej takiej, przy której działa (bodajże 60kmh)
- gdy naciśniesz cancel
- gdy naciśniesz hamulec
- gdy naciśniesz sprzęgło
Awaria może leżeć w zespole przycisków, przewodach, albo w komputerze silnika który zawiaduje tempomatem. |
|
|
|
|
Wesley
Model Samochodu: Epica 2.0 + gazownia
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 29 Cze 2015 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Poziom: 6
|
Wysłany: 2016-01-20, 17:57
|
|
|
Tempomat wyłącza się jakbym nacisnął STOP. Kontrolki nie gasną |
|
|
|
|
ziks
Model Samochodu: Chevy Epica 2007
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Sie 2015 Posty: 46 Skąd: Szn
Poziom: 5
|
Wysłany: 2016-01-20, 21:56
|
|
|
Rozumiem, ?e wtedy ci?gle jeste? powy?ej pr?dko?ci progowej od której tempomat wogóle dzia?a.
Najpierw opryska?bym zespó? przycisków elektrosolem czy innym czy?ciwem do elektroniki czy styków, pó?niej przedmucha? ?wie?ym powietrzem w sprayu. Jakby nie pomog?o to potem zabra?bym si? za rozebranie wedle ww. manuala. |
|
|
|
|
Wesley
Model Samochodu: Epica 2.0 + gazownia
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 29 Cze 2015 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Poziom: 6
|
Wysłany: 2016-01-21, 10:47
|
|
|
Oczywiście. Testowałem przy prędkościach 80 km/h i większych. Ustawiam wszystko jak trzeba, kontrolki się palą, mogę przyspieszać z kierownicy. Po jakimś czasie temp po prostu się wyłącza jak gdybym nacisną pedał hamulca. I dzieje się to przy różnych prędkościach i po bardzo zróżnicowanym czasie. Tzn może wyłączyć się po 5 s. a może po 5 minutach |
|
|
|
|
magik
MAGIK
Model Samochodu: CHEVROLET EPICA 2L 24V
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 76 Skąd: Pyzdry
Poziom: 7
|
Wysłany: 2016-01-21, 22:08
|
|
|
Wesley, Witam czy w Epice jest przepustnica elektroniczna? Kiedyś miałem Bmw E34 535 tam była przepustnica elektroniczna EML ,takie objawy miałem jak ty Wesley, przyczyną była uszkodzona przepustnica. Może warto poszukać na forum czegoś na ten temat.Pozdrawiam. |
_________________ MAGIK |
|
|
|
|
Wesley
Model Samochodu: Epica 2.0 + gazownia
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 29 Cze 2015 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Poziom: 6
|
Wysłany: 2016-01-22, 12:05
|
|
|
Z tego co wiem to jest mechaniczna. Była dokładnie czyszczona przy remoncie silnika. |
|
|
|
|
Kraviec
Epica 2.0 24V
Model Samochodu: Epica 2.0 24V
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Lip 2015 Posty: 50 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Poziom: 5
|
Wysłany: 2016-01-27, 13:24
|
|
|
Wesley napisał/a: | Z tego co wiem to jest mechaniczna. Była dokładnie czyszczona przy remoncie silnika. |
Epica ma przepustnicę sterowaną elektronicznie, rozłączanie tempomatu może powodować czujnik sprzęgła lub hamulca, wystarczy że pojawi się na nich kontakt przez ułamek sekundy i od razu tempomat się wyłączy. |
_________________ Epica 2.0 24V |
|
|
|
|
Wesley
Model Samochodu: Epica 2.0 + gazownia
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 29 Cze 2015 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Poziom: 6
|
Wysłany: 2016-01-30, 17:35
|
|
|
"...pojawi się na nich kontakt..." nie bardzo rozumiem |
|
|
|
|
Kraviec
Epica 2.0 24V
Model Samochodu: Epica 2.0 24V
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Lip 2015 Posty: 50 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Poziom: 5
|
Wysłany: 2016-01-31, 12:37
|
|
|
Wesley napisał/a: | "...pojawi się na nich kontakt..." nie bardzo rozumiem |
czujniki przy pedałach reagują na wciśnięcie, jak któryś jest uszkodzony to może rozłączać tempomat. |
_________________ Epica 2.0 24V |
|
|
|
|
GtxRad300X
Model Samochodu: Epica
Dołączył: 05 Lip 2015 Posty: 6 Skąd: kujawsko-pomorskie
Poziom: 1
|
Wysłany: 2016-02-02, 12:48
|
|
|
Prędkość minimalna tempomatu to 50km/h - może mniej - zdarzało mi się jechać z taką prędkością na tempomacie i nie protestował.
Przed remontem silnika w Epice też miałem problem z tempomatem. Polegał na tym, że od pewnego czasu nie chciał się włączać. Po remoncie działał od razu. Mechanik nic nie wspominał, aby robił cokolwiek z tempomatem - może pomogło po prostu odpięcie akumulatora ? |
|
|
|
|
Wesley
Model Samochodu: Epica 2.0 + gazownia
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 29 Cze 2015 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Poziom: 6
|
Wysłany: 2016-02-02, 13:21
|
|
|
U mnie tempomat włącza się za każdym razem. Jak zrobi się cieplej to zabiorę się za czujniki przy pedałach. Zobaczymy |
|
|
|
|
KonradMaster
Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0 VCDI
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 24 Lut 2016 Posty: 79 Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
|
Wysłany: 2016-02-25, 09:21
|
|
|
Witam,
Miałem podobny przypadek z tempomatem, z tym że wyłączał się już po jakiejś sekundzie, góra dwóch. Przeglądając zagraniczne fora, dowiedziałem się, iż częstym problemem w tym aucie (i nie tylko) są brudne styki w przycisku pod pedałem hamulca (rzadziej pod pedałem sprzęgła, w przypadku skrzyni manualnej). Można kupić nową kostkę za ok 30 zł, chociaż wg mnie lepiej jest ją rozebrać i przeczyścić. Ja tak zrobiłem i tempomat chodzi nienagannie już trzeci miesiąc.
Jeszcze wskazówka odnośnie wyjęcia tej kostki. Mianowicie, żeby to zrobić, należy przekręcić ją o 90 stopni, dzięki czemu bez problemu wyjdzie przez otwór. |
_________________ Pozdrawiam,
KonradMaster
Jest:
Chevrolet Epica 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było:
Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG
|
|
|
|
|
Wesley
Model Samochodu: Epica 2.0 + gazownia
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 29 Cze 2015 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Poziom: 6
|
Wysłany: 2016-02-25, 12:57
|
|
|
Dzięki za info Jak tylko zrobi się cieplej to zabiorę się za to |
|
|
|
|
|