Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Drgania wyczuwalne na kierownicy oraz pedałach na luzie
Autor Wiadomość
Moover 

Model Samochodu: CHEVROLET CAPTIVA 2.0 VCDI 2010
Dołączył: 23 Lip 2015
Posty: 14
Skąd: Łódź
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
Wysłany: 2016-05-18, 12:51   Drgania wyczuwalne na kierownicy oraz pedałach na luzie

Cześć,

czy ktoś z szanownych forumowiczów posiadających Captive w dieslu może mi powiedzieć czy ich autko jak stoi odpalone to:
- wyczuwalne są drgania na kierownicy
- wyczuwalne drgania na pedałach

wciśnięcie pedału sprzęgła niczego nie zmienia, jak minimalnie dodam gazu i obroty troszkę wskoczą (ok 1000) to drgania całkowicie ustępują.
Wcześniej jeździłem przez wiele lat benzynowcami, dieslami tylko okazjonalnie, Captive mam od marca br., mam wrażenie że początkowo tych drgań nie było albo byłem zbyt zafascynowany autem by je zauważyć.
Nie wiem czy to ma związek ale wydaje mi się że te drgania pojawiły w tym samym momencie jak autko zaczęło troszke dłużej odpalać.
Od 2 dni jak go odpalam po dłuższym postoju to dłużej muszę kręcić zanim zapali, kręci chyba normalnie, podczas kręcenia sprawia wrażenie jakby już odpalało ale jeszcze 1-2 razy zakręci i dopiero odpala, po odpaleniu obroty mam podwyższone ok 1000.
Jeżeli zrobie taki myk, że przekręce kluczyk w stacyjce żeby świece się zagrzały tak z 2x i za 3 razem próbuje odpalić to zapala od razu.

Nie wiem czy łączyć te fakty. Drgania nie są wyczuwalne na karoserii. Być może taka jest specyfika tego diesla?

Pozdrawiam
 
     
bubek4070 
bubek4070

Model Samochodu: CAPTIVA
Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 114
Skąd: południe PL
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 14/20
 70%
Wysłany: 2016-05-18, 17:42   

Wymień filtr paliwa miałem podobne efakty rano dłużej krecenie rozrusznikiem,lub palenie na dwa razy wymiana pomogła
 
     
Korneliusz 

Model Samochodu: Captiva
Pomógł: 5 razy
Wiek: 53
Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 125
Skąd: Szczecin
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 5/22
 22%
Wysłany: 2016-05-19, 00:43   

Wymiana filtra na odpalanie może pomóc ale nie na drgania.

Ja mam podobnie aczkolwiek podejrzewam ze w wiekszym natęzeniu. Po prostu na wolnych obrotach wibracja i hałas w całym wnętrzu. Jak wcisnę gaz tak do 1000 obr/min robi się cichutko.

Nie walczyłem z tym jeszcze ale stawiam na poduszki silnika. Na YT jest filmik jak gostek w Fordzie pokazywal - bodajże Mondeo - ile halasu robią w aucie wyrobione poduszki.

Tylko że je wymienić to trzeba z 1200 zł albo i więcej za same materiały.
 
     
John Wayne

Model Samochodu: Captiva LT 2.0D, 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 93
Skąd: Gdynia/Poznań
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 12/19
 63%
Wysłany: 2016-05-19, 07:45   

U mnie czasami na światłach drga tylna szyba i tak ogólnie coś z tyłu. Dokładnie, wystarczy leciutko nacisnąć pedał gazu i drgania znikają.

Co do falujących obrotów na zimnym mam to samo. Ale myślałem, że to tak ma być :) Lekkie wahnięcia w zakresie 800-1000 kilka razy i potem wskazówka stoi jak wryta.

Teraz poczytałem, to mogą być problemy z wtryskami (u mnie na 99% są sprawne) lub zapowietrzenie. Nie mam teraz za bardzo czasu z tym walczyć.


Serio takie drogie te poduszki? Nie ma zamienników?
 
     
Moover 

Model Samochodu: CHEVROLET CAPTIVA 2.0 VCDI 2010
Dołączył: 23 Lip 2015
Posty: 14
Skąd: Łódź
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
Wysłany: 2016-05-19, 15:50   

No własnie wszystkie filtry w tym również filtr paliwa wymieniałem wkrótce po zakupie jakiś miesiąc temu.
Pare dni przed wymianą filtrów pojawiła mi się kontrolka silniczka - check engine, po skasowaniu błąd się pojawiał ponownie po kilku odpaleniach sam gasł, zaraz po wymianie filtra znów się ten błąd pojawił, okazało się że dotyczy jakiegoś czujnika podgrzewacza czy samego podgrzewacza umieszczonego gdzieś na obudowie filtra. Mechanior pomacał te wtyczki znajdujące się obudowie filtra i póki co błąd się ponownie nie pojawił, nie wiem czy to może mieć związek z tym odpalaniem, niestety kodu błędu nie pamiętam.
Od wczoraj jest parę stopni cieplej i autko znów zaczęło odpalać normalnie, zobaczymy jak będzie dalej.

Co do drgań...
drgania u mnie są wyczuwalne tylko na kierownicy i na pedale sprzęgła, pedał hamulca i gazu nie drży, gałka zmiany biegów również nic nie czuć, piszecie że u was też są różne drgania, może to jednak normalne zjawisko, w końcu to diesel?

U mnie obroty nie falują, po odpaleniu czasami wchodzi na 1000 obr. i przez jakiś czas tak sobie je trzyma, jak przejadę kilkaset metrów obroty wracają do normy. Coś jak "ssanie" w silniku benzynowym
 
     
John Wayne

Model Samochodu: Captiva LT 2.0D, 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 93
Skąd: Gdynia/Poznań
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 12/19
 63%
Wysłany: 2016-05-19, 16:37   

Moover napisał/a:
U mnie obroty nie falują, po odpaleniu czasami wchodzi na 1000 obr. i przez jakiś czas tak sobie je trzyma, jak przejadę kilkaset metrów obroty wracają do normy. Coś jak "ssanie" w silniku benzynowym


U mnie wygląda tak. Film z dzisiaj rano.

https://youtu.be/_jq4rYZtAwY


Przez chwilę się pobujało, chwilę trzymał obroty 900, potem spadły normalnie do 800.
 
     
krasy191 

Model Samochodu: Captiva LTZ 2,2D 184 KM
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 24
Skąd: Warmia i Mazury
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 6/9
 66%
Wysłany: 2016-05-20, 05:34   

@Moover Ja mam identycznie jak Ty i wydaje mi się, że to normalna sprawa w naszych dieslach. Ja ogólnie mam wrażenie, że jak jest chłodniej, powiedzmy niżej niż jakiejś zaprogramowanej temperatury cieczy, to właśnie w tym momencie po uruchomieniu silnik pracuje na obrotach trochę powyżej 1000. Jak temperatura cieczy osiągnie odpowiedni poziom to obroty wracają na swoje miejsce ok. 800.
Działa to trochę jak webasto, a może to jest jakieś webasto silnika :)
Zresztą u mnie jak silnik uruchomi się na podwyższonych obrotach to zdecydowanie szybciej podnosi się wskazówka od temperatury cieczy.
Zauważyłem, że obroty maleją jak wskazówka delikatnie drgnie.
W chwili obecnej przy różnych zachwianiach temperatur auto odpala raz tak, raz tak.
Ja trzymam samochód w garażu nieogrzewanym, ale mimo to temperatura jest tam obecnie trochę wyższa od 10 i auto odpala bez tego jak to określiłeś "ssania", ale jak wyjadę do pracy i auto postoi na dworze, gdzie ostatnio było około 6 stopni, to jak je uruchomiłem to miałem obrotu przez chwilę podwyższone.
Mój brat ma Mazdę i u niego jak temperatura spadnie poniżej 8 stopni to właśnie takie coś się dzieje.
Ja po dość dłuuggiim nagrzewaniu mojej vectry C z 2,2 dti jestem w szoku, że te silniki się tak szybko nagrzewają i dla mnie jest to rzecz przyjemna. Delikatne drgania są, no ale to diesel, zresztą gdzieś w necie widziałem filmik z testu naszej Captivy i tam właśnie od samego uruchomienia NOWEGO samochodu padło stwierdzenie, że na wolnych odczuwalne są drgania, które zanikają po delikatnym dodaniu gazu. Ja mam takie zachowania od zakupu samochodu i uważam je za normalne.
Jakbyś jednak znalazł gdzieś info o pewnych anomaliach w zachowaniu, właśnie takim, naszego samochodu to z chęcią bym usłyszał inną opinie :)

PS. Dzisiaj jadę na wymianę wszystkich filtrów i oleju w silniku, więc organoleptycznie sprawdzę czy po wymianie będą jakieś różnice.
PS2. Jak wymieniałeś filtr paliwa, to czy postępowałeś jakoś specjalnie ostrożnie, nie chciałbym zapowietrzyć układu :( Czy wystarczy odkręcić te dwa wkłady, wsadzić nowe i zalać poprzez kilkukrotne przekręcenie kluczyka bez odpalania samochodu?
Pozdrawiam.
 
     
bubek4070 
bubek4070

Model Samochodu: CAPTIVA
Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 114
Skąd: południe PL
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 14/20
 70%
Wysłany: 2016-05-20, 15:55   

przekręć kluczyk ze 2 razy dobije ciśnienie i sam się odpowietrzy wymieniałem nie dawno
 
     
Moover 

Model Samochodu: CHEVROLET CAPTIVA 2.0 VCDI 2010
Dołączył: 23 Lip 2015
Posty: 14
Skąd: Łódź
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
Wysłany: 2016-05-24, 16:14   

Posprawdzałem jak to wygląda u mnie, to z tymi obrotami jest mniej więcej tak jak pokazuje filmik wrzucony przez John Wayne, obroty rosną chwile pofalują, utrzymują się na poziomie 900-1000 i wracają do normy. Auto raz odpala i podnosi obroty innym razem od razu wskakują na 800, także chyba jest to rzecz normalna.
Miałem problem z odpalaniem, zrobilem tak, że przez jeden dzień, zanim odpaliłem auto, przekręcałem kluczyk po 2-3 razy jak przy nagrzewaniu świec, następnego dnia problem z odpalaniem zniknął od tamtej pory auto odpala normalnie. Nie wiem czy coś się zapowietrzyło oraz czy to co zrobiłem pomogło ale póki co jest cacy.

@krasy191 z tą wymianą filtra jest tak jak napisał bubek4070, wystarczy po wymianiem 2-3 x przekręcić kluczyć.

Drgania, zauważyłem że jak auto się porządnie rozgrzeje to mam wrażenie że są mniejsze. Ostatnio sprawdziłem u szwagra w passacie B6 z silnikiem 2.0 TDI 170KM na pompowtryskach, mimo przebiegu ponad 230 tys km. u niego drgań na kierownicy w ogóle nie czuć, być może nasze dieselki tak mają, dobrze by było żeby jeszcze inni użytkownicy wypowiedzieli się jak jest u nich.
Jutro jadę do mechanika na wymiane tulejek wahaczy to coś pewnie jeszcze posprawadza, jak się czegoś dowiem to napisze.

Pozdrawiam
 
     
Moover 

Model Samochodu: CHEVROLET CAPTIVA 2.0 VCDI 2010
Dołączył: 23 Lip 2015
Posty: 14
Skąd: Łódź
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
Wysłany: 2016-05-27, 12:25   

Więc byłem u mechanika - wnioski:

1.
Jeździłem Chevroletem Epica z silnikiem 2.0VCDI - drgania na kierownicy są w nim nawet bardziej wyczuwalne niż w Captiva, mechanik mówi że takie drgania to nic, normalna rzecz dla tego auta z tym silnikiem i żeby się tym nie przejmować.
Dodatkowo stwierdził że jak na diesla to bardzo łagodnie drga kierownica, ledwie wyczuwalnie - autko było akurat dobrze rozgrzane w momencie sprawdzania.

2.
Falowanie obrotów po odpaleniu to w tym silniku podobno standard, jeżeli nie telepie autem to nie ma się czym przejmować, miał u siebie chevrolety z vcdi które po odpaleniu chciały wyrzucić kierowcę z auta.
U mnie oprócz falowania na wskazówkach z autkiem nic się nie dzieje.
Podobno też falowanie w vcdi pojawia się czasami podczas zwykłego postoju na światłach.

To by było na tyle.
Pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: