Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Kierownica multimedialna
Autor Wiadomość
p8080 

Model Samochodu: Orlando
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 4
Skąd: Kraków
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2013-09-02, 12:53   Kierownica multimedialna

Witam.
Mam Chevy Orlando LS 2013

Nie wiecie czy jak kupie kierownice skórzaną z alledrogo z przełącznikami do radia i ewentualnie tempomatu to po zamontowaniu będzie działac? Trzeba jeszcze kable dokupić i programować radio? Jeśli bym montował w salonie to utracę gwarancje? Tempomat to raczej nie bo to pewnie jeszcze dochodzi do tego programowanie komputera. Ogólnie bardziej zależy mi na sterowaniu radiem.

Dzięki z góry za pomoc ;)
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2013-09-03, 09:39   

Po podłączeniu sterowania radiem z kierownicy również najprawdopodobniej będziesz musiał przeprogramować radio aby sterowanie działało,
chociaż w kilku wypadkach udało się bez tego, ale to rzadkość.

Co do samego podłączenia to musisz tylko zobaczyć czy masz w ślimaku airbagu wejście na łącze od tempomatu i sterowania radiem.
Jeśli jest to podłączysz i zaprogramujesz oba akcesoria, bo nic więcej nie trzeba jeśli kupisz całą kierownicę.
Żeby się o tym przekonać trzeba zdjąć airbag, innego wyjścia nie ma.
Chyba że ktoś w Orlando już to sprawdzał i może to potwierdzić? :twisted:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
rk_1980 


Model Samochodu: Chevrolet Orlando LS1.8
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 13
Skąd: śląsk
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2013-09-03, 14:01   

Witam!
Mam podobny dylemat - tzn. wersję LS i możliwość dokupienia kierownicy na allegro ze sterowaniem radia z kier. Powiem szczerze, że miałem coś takiego w poprzednim aucie a na dodatek w orlando radio jest tak wysoko, że wręcz dla mnie niewygodne do obsługi. Tak więc, jeżeli ktoś już przeszedł ten proces adaptacji kierownicy z wyższych modeli do LS i mam jakieś ciekawe spostrzeżenia, proszę o jakieś info.
Dodatkowo zastanawiam się nad instalacją klimatyzacji w moim aucie. Czy może ktoś coś może poradzić?
Pozdrowienia - rk.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2013-09-09, 12:39   

rk_1980 napisał/a:
Tak więc, jeżeli ktoś już przeszedł ten proces adaptacji kierownicy z wyższych modeli do LS i mam jakieś ciekawe spostrzeżenia, proszę o jakieś info.


Panowie! Ile razy można pisać to samo? :twisted:

proces adaptacji kierownicy? Przecież zostało napisane, że jeśli jest taśma airbagu z wyjściem na złącza multimediów to da się to podłączyć plug and play.
Jeśli go nie ma to trzeba będzie jeszcze dokupić to:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
rk_1980 


Model Samochodu: Chevrolet Orlando LS1.8
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 13
Skąd: śląsk
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2013-09-09, 13:42   

Witam!
Rozumiem, że nie można tego (tzn. faktu bytności takiej rozszerzonej taśmy, obsługującej np. radio, pod poduszką powietrzną) ustalić na podstawie oznaczenia modelu auta? Myślałem, że po podaniu wersji wyposażenia (typu LS lub LS+ itd.) będzie wiadomo, czy okablowanie - tj. taśma, zostało poprowadzone w kolumnie kierowniczej.
Chciałem zlecić przełożenie kierownicy w warsztacie sam., gdyż nie mam o tym pojęcia. Musiałbym jednak najpierw mieć pewność, że gdy już kupię kierownicę z przyciskami sterowania, to mechanik, po zdjęciu poduszki, będzie miał w co ją nową wpiąć. Ja sam obawiam się grzebać przy kierownicy w jakikolwiek sposób, boję się uszkodzić poduszkę, lub doprowadzić jakimś zwarciem do jej wystrzelenia. Skoro jednak nie ma innego sposobu, no to najpierw udam się do warsztatu w celu sprawdzenia okablowania a później ew. zakupię kierownicę.
Dzięki za pomoc.
_________________
...bo życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem!
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2013-09-13, 18:24   

rk_1980, na Twoim miejscu kupiłbym kierownicę i już z nią pojechał na jej montaż, bo na 95% masz to wejście dla multimediów (ale ręki sobie nie dam obciąć),
i od razu lepiej z tym jechać do ASO żeby Tobie zaprogramowali aby wszystko grało.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
elgato 

Model Samochodu: ORLANDO 1.8 LPG
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 16
Skąd: OSWIECIM
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 6/8
 75%
Wysłany: 2016-07-25, 15:55   

Witam !
Może to lamerskie pytanie ale czy ktoś posiada jakieś zdjęcia jak ma wyglądać ten ślimak pod poduszką ? Posiadam Orlando LS+ 2011 i chciałbym to sprawdzić.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-07-25, 16:18   

Gdzieś już kiedyś o niej było - chyba w dziale Cruze

http://allegro.pl/tasma-a...6096367646.html


_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
elgato 

Model Samochodu: ORLANDO 1.8 LPG
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 16
Skąd: OSWIECIM
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 6/8
 75%
Wysłany: 2016-07-25, 16:22   

Właśnie znalazłem coś takiego na allegro. Czy dobrze rozumie ze jak zdejmę poduszkę to powinienem w górnym otworze kierownicy znaleźć te wtyczkę która widać na zdjeciu(czyli powinien tam być slimak). Jeśli go nie ma to pewnie nie ma instalacji. A mogli instalować ślimaki bez kierownicy z tempomatem i multimediami?

Edit


Znalazłem takie coś pod poduszka jak myślicie czy warto próbować kupić kierownicę multimedialna z tempomatem? Tzn czy to coś da?
http://zapisz.net/view.ph..._1469463582.jpg
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-07-26, 11:09   

W Orlando mogli bo Orlandery wychodziły dopiero od MY2011,
tymczasem w Cruzakach było różnie i jeśli najniższa wersja bez kierownicy multimedialnej to bywało że bez
albowiem GM zawsze robiło wszystko żeby utrudnić wszelkie indywidualne przeróbki posprzedażne,
czyniło to nawet nie z oszczędności
[bo przecież zaprojektowanie i zamawianie dwóch różnych ślimaków (produktów/części) jest droższe niż jednego)
ale zwyczajnie złośliwie i dość mściwie za to że nie wybrałeś u nich droższej wersji wyposażenia :evil:

BTW. Nasze Forum częstokroć w swej długoletniej historii dawało na to dowód i działając przeciw dziwnej
(de facto prostackiej bo podszytej jedynie prymitywną chęcią zysków) "polityce" tej korporacji oraz podważało tezy z ASO "że się nie da" albo że da się za walizkę pieniędzy,
udowadniając że można i że da się wszystko lub prawie wszystko jeśli tylko Know How.

Oczywiście nie umknęło to centrali Chevroleta w PL
(ale najważniejsze czyli to że GM ich skasuje już im umknęło ;) ).
Z tego też powodu GM kazało nam w przeszłości usunąć logo Naszego Forum
czyli ich znaczek Chevroleta (po donosie przez jednego zawistnego czubka - byłego użytkownika forum),
bo jako niezależne Forum nie chcemy promować a wręcz podważamy i wyśmiewamy przyjęte przez nich założenia eksploatacyjne - typu skrzynia biegów zalana dożywotnio, wytykamy błędy i wady konstrukcyjne itd. czym wg ich opinii mielibyśmy odstraszać im potencjalnych nowych klientów
(w sumie mieli racje bo tak wielokrotnie bywało vide np. "stukające zawieszenie w Cruze")

Reasumując, w Twoim wypadku by mieć 100% pewności co do ślimaka
trzeba zdjąć poduszkę i sprawdzić,
bo raz że nikt z nas nie jest prorokiem a dwa że do przewidzenia tego co potrafiło zrobić GM akurat w LS Orlando brak mi już wyobraźni
vide fizyczne usunięcie czujnika oleju z miski w MY2011 bo.... dawał błędy :-)

1. Sprawdź ślimaka,
2. wymień kierownicę,
3. Jedź do ASO na programowanie radia + tempomat
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
elgato 

Model Samochodu: ORLANDO 1.8 LPG
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 16
Skąd: OSWIECIM
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 6/8
 75%
Wysłany: 2016-07-26, 11:56   

Dziękuję Ci za poświęcony czas dla mnie! Wróciłem teraz z ASO w moim mieście i umówiłem się na wtorek że mechanik rzuci okiem. Powiedzieli mi tylko bym spojrzał czy mam np. czujnik sprzęgła bo to że jest slimak to jeszcze nie wszystko znaczy. Powiedział też o jakimś problemie z dostaniem kodów Vci bo oni to podobno robili na razie że 3 razy. Dał mi przykład swojej zafiry że też dołożył manetke i czujnik a jednak komputer nie skomunikował tempomatu. Dziś jeszcze zaglądne czy mam coś w okolicach sprzęgła chyba że jeszcze na coś zwrócić uwagę?
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-07-26, 13:33   

Masz wszystkie pozostałe czujniki :)
http://forum.chevrolet.or...er=asc&start=15

elgato napisał/a:
Powiedział też o jakimś problemie z dostaniem kodów Vci bo oni to podobno robili na razie że 3 razy.
Dał mi przykład swojej zafiry że też dołożył manetke i czujnik a jednak komputer nie skomunikował tempomatu.


A właściwie to robili? :-)

Bez urazy do nikogo ale ogólnie ASO ma blade o tym pojęcie, nieważne czy u nas w PL
czy w UK czy choćby w CZ :-)

http://www.chevroletcruze...cruise-control/
http://forum.cars.cz/chev...hp?f=98&t=23596

W ogóle nie wiedzą czy można, a co dopiero jak :-)

Trochę o zaprogramowaniu BCM pod tempomat jest też tutaj http://forum.chevrolet.or...er=asc&start=15

Reasumując powiedz mechanikowi że bez zmiany kodu VCI (programowanie z opcją VCI) dla BCM nic nie da założenie manetki i zaznaczanie funkcji K34 (Cruise Control),
żeby komp się skomunikował potrzebny jest nowy kod za który może pozyskać z jego VCAP i wydać tylko GM.
Wiedząc o tym ta pazerna korporacja wprowadziła ostatnio dość wysokie stawki za wydanie kodów.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
Ostatnio zmieniony przez C77 2016-07-26, 18:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
elgato 

Model Samochodu: ORLANDO 1.8 LPG
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 16
Skąd: OSWIECIM
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 6/8
 75%
Wysłany: 2016-07-26, 15:25   

To jeszcze przy okazji czekając na bieg wydarzeń. Jeśli już uda się ich namówić aby zamówili kody VCI to płacić też za kod od sterowania radiem jeśli posiadam najprostsze radio (dwu linijkowe).

P.s. W którymś poście ktoś pisał że Kanclerz mu powiedział że się nie da zamontować tempomatu więc myślę sobie (pytanie retoryczne) po co Kanclerz chce się ze mną umawiać ;)

Edit
Sprawdziłem co u mnie jest przy pedale sprzęgła i znalazłem więc podejrzewam że to jest właśnie ten magiczny czujnik. Czyli mam ślimaka, mam czujnik więc kupię te kierownicę i zobaczę co wyniknie. Proszę tylko zerknijcie na te dwie fotki czy to jest to.

http://zapisz.net/view.ph..._1469553915.jpg

To zdjęcie jest do góry nogami :)
http://zapisz.net/view.ph..._1469553886.jpg
 
     
elgato 

Model Samochodu: ORLANDO 1.8 LPG
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 16
Skąd: OSWIECIM
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 6/8
 75%
Wysłany: 2016-07-28, 16:07   

Teraz kiedy to rozebrałem przeczytałem jeszcze raz wątek to dopiero zrozumiałem na czym to polega i gdzie zrobiłem błąd. Reasumując w mojej taśmie są tylko dwa piny więc nici z tempomatu i multimediów.
1.Czy sama wymiana taśmy coś da?
2.Czy ktoś widział jakieś zaślepki na kierownicę by zaslepic miejsce po przełącznikach bo wtedy bym sobie zostawił skórzaną kierownicę?

Edit:
Więc sprawa się skomplikowała. Jeśli bym chciał kupić taśmę na aukcji to podobno trzeba kupić część z odpowiednim numerem katalogowym. Taśma taka może nie być ustawiona w odpowiedniej pozycji przez co trzeba ją ustawić także elektronicznie z uwagi na czujnik położenia kierownicy. Obawiam się całej tej usługi w ASO bo mogą się w to nie bawić tym bardziej przy używanej taśmie. Więc w grę prawdopodobnie wchodzi tylko oryginalna taśma ale tutaj obawiam się ceny której jeszcze nie znam. No cóż chyba póki co nie dane mi będzie się cieszyć takimi wynalazkami. Ale miło było porozmawiać bo człowiek mądrzejszy już jest.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-07-29, 16:54   

elgato napisał/a:
to płacić też za kod od sterowania radiem jeśli posiadam najprostsze radio (dwu linijkowe).


Z tego co pamiętam do aktywacji sterowania dla CD300 z kierownicy nie trzeba kodu VCI

elgato napisał/a:
P.s. W którymś poście ktoś pisał że Kanclerz mu powiedział że się nie da zamontować tempomatu więc myślę sobie (pytanie retoryczne) po co Kanclerz chce się ze mną umawiać ;)


Może się wreszcie nauczyli :) Mieli czas, 7 lat.


Cytat:
Sprawdziłem co u mnie jest przy pedale sprzęgła i znalazłem więc podejrzewam że to jest właśnie ten magiczny czujnik.


Muszisz mieć, gdybyś nie miał to byś mógł odpalić auto bez wciśniętego sprzęgła.

BTW. takie rzeczy najwygodniej sprawdzać na schematach

Ukryta Wiadomość:
Jeśli jesteś *zarejestrowanym użytkownikiem* musisz odpowiedzieć w tym temacie żeby zobaczyć tą wiadomość
--- If you are a *registered user* : you need to post in this topic to see the message ---
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: