Luzy zaworów T250 1.2 84 KM |
Autor |
Wiadomość |
janus_z
Model Samochodu: fiat
Wiek: 39 Dołączył: 03 Lip 2016 Posty: 10 Skąd: rzeszow
Poziom: 2
|
Wysłany: 2016-08-10, 08:56 Luzy zaworów T250 1.2 84 KM
|
|
|
Koledzy jak wygląda sprawa z silnikiem 1.2 84 KM w Aevo z rozcnika 2008-2010, czyli po lifcie , tzn. regulacja w nim jest juz hydrauliczna?, jest to taki sam silnik Opla jak np. w Corsie D? |
|
|
|
 |
Jacenty85
Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy Wiek: 37 Dołączył: 26 Lut 2014 Posty: 127 Skąd: Włocławek
Poziom: 10
|
Wysłany: 2016-08-10, 13:07
|
|
|
Regulacja zaworów hydrauliczna. Kontrola (bez LPG) zalecana co 100tyś km. Silnik jest na łańcuchu rozrządu (zalecana wymiana co 250 tyś km lub 10 lat). Nie ma on nic wspólnego z silnikiem corsy D. Silnik z aveo 255 - 1.2 16V występował tylko w Chevrolecie. To tylko moje zdanie ale strasznie mi się kojarzy z jednostkami suzuki. |
|
|
|
 |
C330
Model Samochodu: chevrolet Aveo
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 13 Skąd: Olsztyn
Poziom: 2
|
Wysłany: 2016-08-10, 18:38
|
|
|
a przypadkiem w tym silniku nie reguluje się szklankami? podobnie do toyoty |
|
|
|
 |
janus_z
Model Samochodu: fiat
Wiek: 39 Dołączył: 03 Lip 2016 Posty: 10 Skąd: rzeszow
Poziom: 2
|
Wysłany: 2016-08-10, 20:11
|
|
|
gdyby była hydraulika to nie trzeba nic regulować, najwyżej sie wymienia jak padnie, wiem bo zmieniałem jeden w Seicento. A jak są "szklanki" to z tego co wiem to trochę droga zabawa i czasochłonna, fajnie jest np. w Clio III 1.2 tam nie ma hydrauliki ale są do regulacji normalne śrubki - jak kiedyś w maluchu. |
|
|
|
 |
Jacenty85
Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy Wiek: 37 Dołączył: 26 Lut 2014 Posty: 127 Skąd: Włocławek
Poziom: 10
|
Wysłany: 2016-08-10, 20:36
|
|
|
Nie wiem. Poddaje się. Nie mam materiałów dotyczących tego silnika i go nie rozbierałem. Z tego co czytam - piszą że są popychacze do tego silnika. |
|
|
|
 |
mpm
Model Samochodu: aveo
Pomógł: 5 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 29 Skąd: Warszawa
Poziom: 4
|
Wysłany: 2016-08-11, 21:51
|
|
|
Witam. Zawory w tym silniku reguluje się za pomocą tzw. szklanek (popychaczy) o odpowiedniej grubości. Wymaga to 'rozpięcia' rozrządu i demontażu wałków rozrządu. Większość silników benzynowych w samochodach marki Toyota ma takie rozwiązanie. Tylko serwis wyposażony w odpowiednie szklanki (popychacze) mógłby wykonać taką operację. Sprawdzenie luzów zaworowych możesz wykonać gdziekolwiek, może będą prawidłowe.
Dolot : 0,075-0,125 mm.
Wydech : 0,245-0,305 mm.
Silnik przy sprawdzaniu luzów zaworowych powinien być zimny. |
|
|
|
 |
janus_z
Model Samochodu: fiat
Wiek: 39 Dołączył: 03 Lip 2016 Posty: 10 Skąd: rzeszow
Poziom: 2
|
Wysłany: 2016-08-12, 10:32
|
|
|
Dzieki za konkretne informacje, podbnie więc sprawa wygląda w Nissanie (rozglądam sie równiez za MIcrą) i jak tam sie dowiadywałem to koszt wysoko koło 1000zł . Nie ma to jak hydraulika i tak jak sie wczytuje to Aveo T300 1.2 juz taka ma |
|
|
|
 |
C330
Model Samochodu: chevrolet Aveo
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 13 Skąd: Olsztyn
Poziom: 2
|
Wysłany: 2016-08-12, 18:23
|
|
|
na pocieszenie dodam że naprawa głowicy i regulacja zaworów w tym silniku to ... podobny koszt. wiec lepiej jeździć aż silnik (a dokładnie głowica) bedzie do remontu - przy regeneracji glowicy masz pewność że przejeżdzi następne 100-150kkm. |
|
|
|
 |
|