Przesunięty przez: C77 2013-02-15, 09:08 |
Podgrzewany filtr paliwa w Cruze diesel? |
Autor |
Wiadomość |
mario78
BLACK ROOF

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
Wysłany: 2012-12-14, 06:33 Podgrzewany filtr paliwa w Cruze diesel?
|
|
|
Panowie , wie ktoś może czy cruze diesel ma podgrzewany filtr paliwa, bo w niektórych autach innych marek jest? Czy miał ktoś kiedykolwiek problem z zamarzniętym filtrem w Cruze? |
_________________
Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie |
|
|
|
 |
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2012-12-14, 11:38
|
|
|
a paliwo dobrej jakości lałeś? cruze jest budżetowym autem i wątpię aby miał podgrzewany filtr....raczej masz problem |
|
|
|
 |
mario78
BLACK ROOF

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
Wysłany: 2012-12-14, 15:17
|
|
|
Na szczęście nie mam problemu . W cruze'ie mi paliwo nie zamarzło, ale w innym aucie kiedyś miałem taką sytuację, a o podgrzewanie filtra pytam z ciekawości. To jak, wie ktoś czy ma podgrzewany czy nie? |
_________________
Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie |
|
|
|
 |
krucyfiks
CRUZE 2.0 LS PLUS

Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 280 Skąd: śląsk
Poziom: 15
|
Wysłany: 2012-12-14, 16:41
|
|
|
Filtr paliwa w dieslu cruze'ie jest pod samochodem na zewnątrz obok zbiornika paliwa niestety nie jest podgrzewany.Dokładniej to odkręca się pokrywę ,wyjmuje i wymienia się sam wkład. Ja co drugą wymianę oleju wymieniam filtr paliwa w każdym dieslu i nigdy jeszcze nie miałem problemów nawet przy większych mrozach z odpaleniem auta.Jeśli będziesz tego przestrzegał nigdy nie będziesz miał problemów z zamarzającym rzekomo filtrem.Głównym powodem jest z reguły zapomniany i mocno zanieczyszczony filtr paliwa i nieco gęstsza zimą ropa z której wytrąca się parafina i wtedy ewentualnie dochodzi do braku przepustowości.Przy wymienianym okresowo filtrze i zimowym paliwie nie ma mowy o problemach. |
_________________
Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie |
|
|
|
 |
mario78
BLACK ROOF

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
Wysłany: 2012-12-14, 17:06
|
|
|
Dzięki. Filtr niedawno wymieniany na drugim przeglądzie więc problemów być nie powinno .
PS. Czy używacie jakichś dodatków do paliwa na zimę? |
_________________
Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie |
|
|
|
 |
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2012-12-14, 18:44
|
|
|
mario78 napisał/a: | Dzięki. Filtr niedawno wymieniany na drugim przeglądzie więc problemów być nie powinno .
PS. Czy używacie jakichś dodatków do paliwa na zimę? |
Ja tankuję Vervę na Orlen. We wcześniejszym aucie z silnikiem Diesla robiłem to samo.
Więcej płacę, jadę więcej km - cenowo wychodzi na to samo, ale jakość paliwa jest lepsza. |
_________________ KAI |
|
|
|
 |
krucyfiks
CRUZE 2.0 LS PLUS

Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 280 Skąd: śląsk
Poziom: 15
|
Wysłany: 2012-12-14, 20:01
|
|
|
Ja osobiście tankuję na sprawdzonych stacjach właśnie to paliwo wzbogacone. Jest różnica co prawda w cenie ale da się odczuć plusy .Spalanie mniejsze i osiogi lepsze.Zimowe natomiast to STATOIL ......DieselGold.....Arcktic gwarancja do -32* naprawdę wysoka jakość i żadnych problemów z mrozem. |
_________________
Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie |
|
|
|
 |
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2012-12-14, 20:30
|
|
|
krucyfiks napisał/a: | Ja osobiście tankuję na sprawdzonych stacjach właśnie to paliwo wzbogacone. Jest różnica co prawda w cenie ale da się odczuć plusy .Spalanie mniejsze i osiogi lepsze.Zimowe natomiast to STATOIL ......DieselGold.....Arcktic gwarancja do -32* naprawdę wysoka jakość i żadnych problemów z mrozem. |
Zgodnie z schematem i ukladem kabli w dieslu jest podgrzewanie paliwa w filtrze. |
|
|
|
 |
krucyfiks
CRUZE 2.0 LS PLUS

Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 280 Skąd: śląsk
Poziom: 15
|
Wysłany: 2012-12-16, 20:58
|
|
|
Hmm w takim razie ja musiałem przeoczyć coś przy wymianie wkładu.Następnym razem przyjrzę się dokładniej.A może ktoś z was ma dowód na podgrzewany filtr w cruzie dieslu.Schemat może dotyczyć bogatszej wersji.Ale może faktycznie etac_owiec ma rację. |
_________________
Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie |
|
|
|
 |
adaśko
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Wiek: 38 Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 95 Skąd: podlaskie
Poziom: 8
|
Wysłany: 2014-10-07, 15:03
|
|
|
też wymieniając filtr paliwa zauważyłem że idzie do niego kostka ale czy to jest podgrzewanie to ciężko powiedzieć bo podobną rzecz miałem w filtrze paliwa w carismie. |
|
|
|
 |
Kain_1
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LT+ MY 2014
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Gru 2012 Posty: 18 Skąd: Tychy
Poziom: 2
|
Wysłany: 2014-10-07, 23:32
|
|
|
Z tym "lepszym" paliwem Typu BP ultimate, verwa itp to różnie bywa. Paliwo jest droższe i też nie schodzi tak szybko, kiedy przychodzi zima a letnie paliwo jeszcze zalega w zbiornikach na stacji, to nikt nie wypompowuje starego paliwa, tylko dolewają do tego co jest zimowe i tak sie miesza ni to letnie ni to zimowe. Efekt w moim przypadku to uziemiona octavia TDI na tydzień, aż przyszło ocieplenie. W następnych latach już tankowałem zwykłe paliwo na stacji gdzie był duży obrót i nigdy problemu nie miałem. Mimo że mrozy były może i wieksze a filtra chyba nie zmieniałem. |
|
|
|
 |
adaśko
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Wiek: 38 Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 95 Skąd: podlaskie
Poziom: 8
|
Wysłany: 2014-10-10, 10:12
|
|
|
też kiedyś tylko pierwszą zimę tankowałem lepsze paliwo a teraz przed każdą zima wymieniam filtr paliwa i tankuję normalny olej napędowy na lotosie lub bliskiej i już 4 zimy bez problemów tak jeżdżę a w tym roku zobaczę jak cruze będzie się zimą sprawował i czy nie będzie problemów z rozruchem auta. |
|
|
|
 |
Jaculek1302
Model Samochodu: CRUZE
Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 5 Skąd: Kuj-pom
Poziom: 1
|
Wysłany: 2015-01-04, 21:32
|
|
|
Witam. Mam takie pytanie na co zwrócic uwagę przy wymianie filtra.Chodzi mi o to czy się coś odpowietrza? |
|
|
|
 |
adaśko
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Wiek: 38 Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 95 Skąd: podlaskie
Poziom: 8
|
Wysłany: 2015-01-05, 20:43
|
|
|
ja jak wymieniałem to nic nie odpowietrzałem tylko wywaliłem wkład i wylałem ropę z obudowy a następnie założyłem nowy wkład i skręciłem całość i przekręciłem kluczykiem i po kilku sekundach autko normalnie odpaliło tylko do odkręcenia obudowy potrzeba dużego rozmiaru klucza |
|
|
|
 |
Mitko
Model Samochodu: Cruze 2,0 VCDI
Dołączył: 21 Sty 2015 Posty: 15 Skąd: Wrocław
Poziom: 2
|
Wysłany: 2015-04-21, 08:31 filtr paliwa Cruze diesel
|
|
|
A jakiego producenta filtr paliwa założyłeś ? Na Allegro spotkałem się z filtrami paliwa, które różnią się o parę milimetrów wysokością. Czy to może mieć znaczenie, że nie dokręci się obudowa? Może ktoś ma wszystkie wymiary oryginalnego filtra paliwa GM do 2,0 VCDI 163 KM? |
|
|
|
 |
|