Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Zgrzyt?
Autor Wiadomość
bmarcin82 

Model Samochodu: Epica 2.0 24V
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Łódź
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 4/11
 36%
Wysłany: 2013-11-02, 21:05   Zgrzyt?

Witam!
Jestem w posiadaniu Chevroleta Epica 2.0 benz+gaz V6 24V 2006r
Auto aktualnie ma przejechane 90tys - jest to wersja z lancuchem rozrzadu.
Moj problem pojawia sie kiedy na 1biegu przekraczasm 10km/h; na 2biegu 20km/h itd
zakres obrotow to 1200do1300 - slychac zgrzyt ("ghhhh..") ;)
Serwis nie wie co to jest bo i wsluchac sie nie moga nawet jak (jadac z boku) mowilem w jakich momentach mozna wywoac to zachowanie stwierdzajac ze "ten typ tak ma" tlumaczac tez ze nigdy nie mieli problemow z benzyna.
Zachowanie to jednak nie wystepuje kiedy na 1biegu przekrocze 20km/h; na 2biegu 30km/h..
Denerwuje to (bo tez nie wiem od czego sie to bierze)kiedy rusza sie i jedzie wolno w korku i sie przyspiesza (np. 1ruszam - mam dajmy na to 17km/h, wrzucam 2bieg i przekraczam 20km/h).
Slychac to lepiej na malej ulicy gdzie sa bloki/kamienice przy otwartym oknie - i nie jest to moj jakis wymysl.. to sie poprostu dzieje.
Obstawiam na napinacza lancucha rozrzadu ktory moze nie napinac prawidlowo na wyzszym biegu przy mniejszych obrotach w tym przypadku 1,2Kdo1,3K.
"Gdzies tam" sie doczytalem ze moze to tez byc nastepstwem zlego ustawienia zaplonu.. chociaz silnik chodzi ladnie zawsze ma moc i ciagnie..
No chyba ze te silniki i te 24zawory powoduja to ze trzeba mocniej troszke cisnac ten pedal gazu..
Nie wiem co to moze byc.. pomozcie ! :/
 
     
halski103

Model Samochodu: Epica 2.0 24V
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 3
Skąd: Łódź
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2015-04-20, 08:32   

Wiem, ze post dosc stary ale pytanie moje to:
Czy kolega odkryl co to są za zgrzyty?
W moim 2.0 24v mam podobnie przy obrotach 1200 okolo na 1 i 2 a nawet 3 jak sie uda na tak niskich pojechac.
Daj znac czy sobie z tym jakos poradziles.
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 64/2142
 3%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2015-04-20, 14:18   

halski103 kolega zakładający ten temat raczej Ci nie odpowie bo ostatni raz odwiedził to forum 2013-11-08 :wink: .
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
halski103

Model Samochodu: Epica 2.0 24V
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 3
Skąd: Łódź
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2015-04-21, 08:21   

Ok, dzięki.
No cóż, niech sobie temat lezy moze ktos sie zglosi z podobnym zgrzytem :D
 
     
obloz 
OBLOZ

Model Samochodu: Chevrolet Epica - R6 LT
Wiek: 37
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 9
Skąd: DW & RJA
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2015-04-21, 13:55   

Kolego, sprawdź dokręcenie wszystkich śrub przednich wahaczy. Szczególnie zwróć uwagę na tuleje tylne przedniego wahacza.

Mi w rok po wymianie tych wahaczy, jedna śruba, właśnie tylnej tulei - poluzowała się. Nie wiem jakim cudem ( penwie za słabo dokręcone).

Po dokręceniu tej śruby moje "strzelanie" zaiweszenia podczas ruszania ustało.

Na początku jak czytałem tój post, myślałem że chodzi ci o skrzynie biegów - że dzieje się to przy zmianie biegu na wyższy ( tutaj pomaga wymaiana na olej Fuchs Sintofluid 75w80).

Pozdrawiam
 
     
west175 

Model Samochodu: epica
Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 1
Skąd: Ruda Śląska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 0/9
 0%
Wysłany: 2015-05-04, 09:54   

Witam mam ten sam problem, na bardzo wolnych obrotach dziwny zgrzyt przy ruszaniu na pierwszym biegu na drugim już krótszy zgrzyt, czy uudało się komuś rozwiązać problem
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2015-05-04, 16:03   

Czy jest wlasciwe cisnienie oleju w magistrali.Napinacz lancucha jest sterowany cisnieniem oleju z magiostrali.jezeli jest problem z olejejm ktory jest stary i zuzyty moga takie historie wystepowac,moze byc padniety zawor nadmiarowy ktory sie znajduje niedaleko pompy.Najczesciej przyczyna jest sprezyna ktora sracla swoja sprezystosc i zawor daje za male cisnienie oleju.
Najpierw zmierz cisnienie oleju,albo wymien olej na wlasciwy albo wymien pompe oleju.
Przynajmniej masz od czego zaczynac.
Pzdr.Chepica 215
_________________
Chepica215
 
     
Kraviec 
Epica 2.0 24V

Model Samochodu: Epica 2.0 24V
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 50
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 12/13
 92%
Wysłany: 2015-07-04, 23:31   

Mam ten sam problem, na pierwszych trzech biegach w okolicy 1200-1400 obrotów słychać ten zgrzyt, na kolejnych biegach podejrzewam że też to występuje ale prędkość jest większa i zagłusza ten dźwięk szum opon. Z tego co udało mi się nasłuchać to dźwięk wychodzi od strony kierowcy, tak jakby ze skrzyni biegów lub sprzęgła. Sporadycznie zdarza się, że tego nie słychać. Nie wiem czy nie zacznę od wymiany sprzęgła.
Aha po podniesieniu auta i próbie "jazdy" z kołami w powietrzu, kompletnie tego nie słychać, bo napęd nie jest dociążony.
_________________
Epica 2.0 24V
 
     
Wesley 

Model Samochodu: Epica 2.0 + gazownia
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 13/14
 92%
Wysłany: 2015-08-20, 20:13   

U mnie jest to samo. Mój mechanik stwierdził, że jest to mechanizm różnicowy skrzyni.
 
     
red_p 

Model Samochodu: Captiva AT & Insignia
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 50
Skąd: WARSZAWA
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 12/13
 92%
Wysłany: 2015-08-21, 21:32   

Wesley zmień mechanika :mrgreen:
 
     
Wesley 

Model Samochodu: Epica 2.0 + gazownia
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 13/14
 92%
Wysłany: 2015-08-23, 21:28   

W takim razie co to jest?
 
     
Kraviec 
Epica 2.0 24V

Model Samochodu: Epica 2.0 24V
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 50
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 12/13
 92%
Wysłany: 2015-09-06, 21:05   

Ja nadal tego nie sprawdziłem, nie mam czasu ale np. podczas jazdy z włączoną klimatyzacją czyli przy bardziej obciążonym silniku słychać to zdecydowanie głośniej.
_________________
Epica 2.0 24V
 
     
Wesley 

Model Samochodu: Epica 2.0 + gazownia
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 13/14
 92%
Wysłany: 2015-09-07, 16:27   

Jak się już tym uporasz to napisz co i jak ;-)
 
     
Kraviec 
Epica 2.0 24V

Model Samochodu: Epica 2.0 24V
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 50
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 12/13
 92%
Wysłany: 2015-09-19, 21:43   

Wesley napisał/a:
Jak się już tym uporasz to napisz co i jak ;-)


dzisiaj sprawdziłem auto na podnosniku, zrobione wiele prób i niestety na podniesionym aucie kompletnie nic nie słychać :/
_________________
Epica 2.0 24V
 
     
Wesley 

Model Samochodu: Epica 2.0 + gazownia
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 13/14
 92%
Wysłany: 2015-09-20, 20:53   

A możesz rozwinąć to "wiele prób" ? Co konkretnie sprawdzałeś?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: