Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-16, 01:19
DPF w Cruze - Problemy - Filtr cząstek stałych
Autor Wiadomość
Major 
Major

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 LS+ 125KM
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 57
Skąd: Pomorskie
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 6/14
 42%
Wysłany: 2012-03-15, 14:55   

adrian0311, ale nie rozumiem po co jeździsz samochodem na 2-gim biegu, kiedy tylko usłyszysz, że zaczęło się wypalanie. Ja to testowałem kiedyś u siebie i kiedy wjeżdżając do garażu słyszę, że zaczęło się wypalanie, po prostu zostawiam tak, jak jest, a następnego dnia w trasie wypalanie się kontynuuje. Oczywiście nie robię tak, jeśli zapali mi się kontrolka wypalania. Wtedy rzeczywiście lepiej jest chyba pojeździć autem i dać mu się wypalić.

Dotychczas działa to bez zarzutu, a przejechałem już 45K. Żadnych uszkodzeń nie ma, błędy też się nie wyświetlają, więc zakładam, że jest OK.
 
     
BAGI 
Husaria


Model Samochodu: Cruze 2.0 VCDi 16V LT+Prem.163KM,120kW,360Nm
Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 4/9
 44%
  Wysłany: 2012-03-17, 15:23   

Witam wszystkich,
jestem użytkownikiem swojego Cruza od 21.12.2011r. Autem tym zrobiłem przez te trzy miesiące czasu 1650km ( a w zasadzie przez miesiąc luty gdyż w styczniu i teraz w marcu auto nie jest użytkowane-urlop,zwolnienie lekarskie).W dniu dzisiejszym sprawdzilem poziom oleju w silniku i jak się okazało na bagnecie jest jakieś 0,5cm ponad stan.Na wyświetlaczu elektronicznym pokazuje 97%. Wiem że część z Was miała bądź ma z tym problemy.Chciałbym się dowiedzieć jak sobie z tym poradziliście.Co na to serwis? z którym ja jeszcze się nie kontaktowałem w tej sprawie-najpierw chcę zasięgnąć informacji z Waszej strony.
_________________
Cruze 4d 2.0 VCDi 16V DOHC LT+Premium,163KM,120kW,360Nm,
Czarny carbon flash.
 
 
     
adrian0311 
Adi

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 104
Skąd: Rybnik
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 4/20
 20%
Wysłany: 2012-03-17, 22:36   

Major właśnie tego nie wiedziałem ale skoro tak to zacznę tak robić wielkie dzięki za radę;D aaa jeszcze jedno ta kontrolka filtra ci się zaświeca czy miga? bo jeśli miga to trzeba jechać wtedy rzeczywiście pow 2000obr/min a jeśli zaświeci na stałe to chyba serwis.. mi się raz zaświeciła ale odrazu z check engine i serwis .. tam wyżej opisałem więc pewnie czytałeś jeśli nie to przejdź kilka stroń wcześniej heh ;D
_________________
Chevy Cruze 2.0 125KM LS+ ;)
 
 
     
Major 
Major

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 LS+ 125KM
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 57
Skąd: Pomorskie
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 6/14
 42%
Wysłany: 2012-03-19, 13:27   

adrian0311, mnie się wydaje, że miganie jest już stanem kwalifikowanym, tzn. obawiałbym się, że jeśli wyłączysz silnik przy migającej ikonce DPFa, to samochód może przejść w stan awaryjny i wówczas kaplica. Takie coś przydarzyło mi się dotychczas raz, kiedy nierozważnie użyczyłem samochód małżonce, a ona bez zwracania uwagi na to, że zaczęło się wypalanie, jeździła sobie spokojnie po mieście, czytaj: krótkie odcinki, start-stop silnika itd. Trochę się wówczas przeraziłem, ale filtr jednak się wypalił, ikonka zgasła i wszystko wróciło do normy.

Świecącą (bez migania) ikonkę DPFa miałem już ze 2-3 razy i wówczas także staram się zredukować bieg, ale bez szaleństw żeby tam od razu do dwójki :) , i nie wyłączam silnika dopóki ikonka nie zgaśnie.

Reasumując, dotychczas musiałem w sumie 3-4 razy obserwować w napięciu tę dziadowską ikonkę, ale tylko raz zdarzyło mi się, że nie mogłem się zatrzymać, tam gdzie sobie zaplanowałem (tzn. musiałem trochę pokrążyć po mieście :) Poza tym jednym przypadkiem, wszystkie inne miały miejsce w trasie i po kilku-kilkunastu minutach po prostu wypalanie się zakończyło bez żadnych przeszkód. Regularnie natomiast słyszę i czuję (zwłaszcza jak wjadę w tym momencie do garażu :) że wypalanie się zaczęło, jednak jak już pisałem Tobie wcześniej, zostawiam jak jest, a wypalanie samo się realizuje następnego dnia.

Może ktoś jeszcze ma jakieś ciekawe, praktyczne doświadczenia z DPFem ...
 
     
adrian0311 
Adi

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 104
Skąd: Rybnik
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 4/20
 20%
Wysłany: 2012-03-20, 14:51   

czyli u ciebie kontrolka świeciła a nie migała i po prostu jechałeś normalnie pow 200obr/min żeby się wypalił ? bo u mnie nie migała jeszcze nigdy a zaświeciła się tylko raz po tej trasie z Chorwacji ale wtedy od razu serwis bo nie tylko kontrolka DPF'a się zaświeciła ale i kontrolka check engine
_________________
Chevy Cruze 2.0 125KM LS+ ;)
 
 
     
Major 
Major

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 LS+ 125KM
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 57
Skąd: Pomorskie
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 6/14
 42%
Wysłany: 2012-03-21, 16:59   

adrian0311, dokładnie tak, kontrolka świeciła się bez migania (nic innego poza kontrolką wypalania się nie zaświeciło), kontynuowałem jazdę redukując z 5 na 4 bieg i po kilku kilometrach wszystko wróciło do normy.
 
     
adrian0311 
Adi

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 104
Skąd: Rybnik
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 4/20
 20%
Wysłany: 2012-03-21, 21:07   

OK dzięki za informacje Major teraz będę wiedział trochę więcej że można bez konsekwencji przerwać to samoczynne wypalanie jeśli stoi się pod garażem na przykład i że nawet jeśli kontrolka świeci a nie miga to wystarczy jechać pow 2000obr/min a nie od razu serwis. :mrgreen: chociaż w tamtym przypadku musiałem ze względu na drugą kontrolkę check engine która sama by nie zgasła chyba heh;P
_________________
Chevy Cruze 2.0 125KM LS+ ;)
 
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2012-03-22, 10:11   

BAGI napisał/a:
Na wyświetlaczu elektronicznym pokazuje 97%. Wiem że część z Was miała bądź ma z tym problemy.Chciałbym się dowiedzieć jak sobie z tym poradziliście.

Trzeba więcej jeździć ;-) obserwować poziom oleju i częściej wymieniać sam olej.
Taki life z klekotem w Cruze :twisted:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
BAGI 
Husaria


Model Samochodu: Cruze 2.0 VCDi 16V LT+Prem.163KM,120kW,360Nm
Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2012-03-22, 14:31   

Tak,wiem o tym kolego C77 ,niestety jak narazie chyba nie szybko wsiąde do swojego cruzika żeby go trochę przegonić (jestem na zwolnieniu lekarskim-zlamałem nogę) :-( . Co do sprawdzania poziomu oleju to pamiętam o tym i kontroluje go co jakiś czas a ostatniego razu zauważyłem że się rozmnożył, ale co do jego częstszej wymiany to zgodze sie ze np. co 10.000km ale nie co 1000-1500km :evil:
_________________
Cruze 4d 2.0 VCDi 16V DOHC LT+Premium,163KM,120kW,360Nm,
Czarny carbon flash.
 
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2012-03-24, 12:37   

Niestety mało kto wie i tutaj jest bolączka filtra FAP że tankując auto powinniśmy robić to zawsze do pełna.Tak jest obliczony i dawkowany płyn na pełen zbiornik.Niestety w przeciwnym razie owego płynu pozbywamy się znacznie wcześniej i tutaj zaczynają się problemy.
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-08-06, 18:16   DPF - problemy

Profil napisał/a:
Ciekawe, kiedy coś wymyślą aby poprawić technologię DPF i tym samym przywrócić zaufanie dieslom z tym ustrojstwem.


No to chyba będę pierwszy z problemem DPFa. Na przeglądzie zgłaszałem problemy z zbyt częstym wypalaniem filtra w czasie jazdy. Wymieniono olej, wykonano procedurę wypalania stacjonarnego, wymieniono czujnik różnicy ciśnień i co? i kicha. Po 180km znowu się włączyło wypalanie.
Pelna diagnostyka w sobotę, pytanie co mogło to spowodować? Samochód robi trasy po 100-120 km dziennie w dwóch etapach, tankowany jednym paliwem.

W serwisie maja zagwozdkę, bo koszt filtra to 14000 PLN i pewnie Chevrolet Polska będzie się chciał wymigać od wymiany, a przebieg dopiero 25000 km.
 
     
Profil 


Model Samochodu: Chevrolet Cruze Diesel 2.0 163KM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 47
Skąd: Mazowieckie
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 9/13
 69%
Wysłany: 2012-08-07, 06:57   

etac_owiec, daj znać jak poszło po pełnej diagnostyce. 14.000 to mówiąc szczerze okropna cena (nie wiem z czego wynika tak wysoka cena tego dziadostwa) i nawet nie myślę, że będziesz robił to poza gwarancją. Może to jednka błąd sterownika i po wymianie softu będzie ok? W innym przypadku jak nie uznają to już chyba lepiej wyciąć, wstawić katalizator i jeździć. Tyle, że gwarancja w piach.
C77 - te emulatory ratują portfel i chyba mniej zaniczyszczają jednak środowisko :-)
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2012-08-07, 09:34   

Profil napisał/a:
...C77 - te emulatory ratują portfel i chyba mniej zaniczyszczają jednak środowisko :-)


Cała produkcja jednego filtra DPF jest bardziej szkodliwa dla środowiska naturalnego od niedopalonej smoły,
którą on wyłapałby nawet w 10 Cruzach ropniakach w czasie ich "życia" :twisted:

Podobnie ta "ekologia" wygląda w temacie kosztów środowiskowych wytworzenia katalizatora do 1.8 :roll:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-08-07, 13:36   

Cała produkcja jednego filtra DPF jest bardziej szkodliwa dla środowiska naturalnego od niedopalonej smoły,
którą on wyłapałby nawet w 10 Cruzach ropniakach w czasie ich "życia" :twisted:


Jeśli powiedzą ze nie wymienia, to podjadę do siebie na zakład i poproszę o sprzedaż filtra z polki po testach szczelności. W końcu ten cały układ do Delty II czyli Astra IV i Cruze, a na pewno do Astra IV jest robiona w polskim zakładzie Tenneco w Rybniku.
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-09-10, 14:47   

Wie moze ktos z Was kto potrafi w silniku A20DMH (163 PS) wyrzucić z oprogramowania prace DPFa? Nie interesuja mnie emulatory.
Sterownik Delphi, a nie jak w Z20DMH sterownik Bosch'a. Ten silnik jest juz opanowany, a ten nowy ktos juz robi?

Serwis mnie wkurzył i powiedzial ze wypalanie co 200-300 km to normalne. Tylko w ten sposob to nigdy nie zejde z spalaniem ponizej 6,5l/100km.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: