Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-15, 20:09
Instalacja gazowa BRC w Aveo - problemy/serwis
Autor Wiadomość
DVPVLVS 
ChevyMan


Wiek: 41
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 8
Skąd: z importu
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2010-11-27, 16:35   

Panowie, autko odzyskało moc. Interwencja serwisu pomogła, choć nie wiem, co zrobili (oni pewnie też nie wiedzą). Teraz faktycznie jeżdżę normalnie, tylko przy ruszaniu muszę nieco więcej dodawać gazu i to wszystko. Problemów z przyspieszeniem nie ma. Może kiedyś pojadę do autoryzowanego gazownika jak sugerujecie, ale na razie jest ok. Najbardziej podoba mi się...
...kwota, jaką zostawiam na stacji :mrgreen: oraz także to, że wersja 2011 jest nieco poprawiona w stosunku do mojej starszej 2009: poza kosmetycznymi zmianami (USB w radiu, czarne elementy reflektorów przednich, szersze lusterka boczne) zauważam, że zawieszenie jest wyraźnie cichsze, mniej się je słyszy przy przejeżdżaniu przez poprzeczne dziury.
Czy może ktoś z Was wie, jak rozumieć te zielone diodki na wskaźniku poziomu gazu? Ile go jeszcze jest, kiedy świeci się ostatnia zielona z czterech?
 
     
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2010-11-27, 18:29   

DVPVLVS napisał/a:
Czy może ktoś z Was wie, jak rozumieć te zielone diodki na wskaźniku poziomu gazu?

Ilość gazu w zbiorniku, jak w dalszej części swego postu słusznie wnioskujesz. Podziel pojemność zbiornika w litrach przez liczbę "diod" i z przybliżeniem 1-2 litrów powinno się zgadzać
DVPVLVS napisał/a:
Ile go jeszcze jest, kiedy świeci się ostatnia zielona z czterech?

Ile by go nie było, ja bym radził zatankować niedługo po zgaśnięciu przedostatniej lampki ;-)
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2010-11-27, 19:47   

DVPVLVS napisał/a:
Czy może ktoś z Was wie, jak rozumieć te zielone diodki na wskaźniku poziomu gazu? Ile go jeszcze jest, kiedy świeci się ostatnia zielona z czterech?


http://fanklub.chevrolet....ht=brc&start=15
 
     
Maidenman

Model Samochodu: Cruze sedan 1.8 16V 141KM + BRC, MY2012
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 218
Skąd: Poznań
Poziom: 13
HP: 0/370
 0%
MP: 176/176
 100%
EXP: 24/30
 80%
Wysłany: 2010-11-27, 22:36   

miHu napisał/a:
4 full
3 po jakiś 70 km
2 świecą się najkrócej
1 najdłużej się świeci
1 mruga przejadę jeszcze ok 50 km


u mnie jest podobnie
_________________
Chevrolet Cruze 2011r. sedan 1.8 16V 141KM na LPG, MY 2012
 
     
nadamus
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2010-11-28, 13:00   

u mie jest trochę inaczej:
4- ok 50km
3- niecałe 80km
2 najdłużej - ok 100 km
1 -ok 100km
jak się zmieni na migającą to przejedziesz ok 100km w trasie ( w mieście na pewno mniej) - tak jest u mnie
Ostatnio zmieniony przez nadamus 2010-11-28, 15:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Maidenman

Model Samochodu: Cruze sedan 1.8 16V 141KM + BRC, MY2012
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 218
Skąd: Poznań
Poziom: 13
HP: 0/370
 0%
MP: 176/176
 100%
EXP: 24/30
 80%
Wysłany: 2010-11-28, 15:31   

nadamus napisał/a:
jak się zmieni na czerwoną to przejedziesz ok 100km w trasie ( w mieście na pewno mniej) - tak jest u mnie
u mnie czerwona oznacza pusty zbiornik a instalacja głośno pika, sygnalizując konieczność przełączenia się na Pb (oczywiście można nie przełączać, ale auto i tak już jedzie na Pb piszcząc przy tym niezmiernie).
_________________
Chevrolet Cruze 2011r. sedan 1.8 16V 141KM na LPG, MY 2012
 
     
nadamus
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2010-11-28, 15:55   

ups. masz rację (pomyliłem samochody) w aveo jest 4 ledy zielone i jedna czerwona. jazda na czerwonej to jazda na benzynie. już poprawialem swoj ostatni post
 
     
nubirr 

Model Samochodu: J200
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 9
Skąd: małopolska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2010-11-28, 17:31   

Maidenman napisał/a:
u mnie czerwona oznacza pusty zbiornik a instalacja głośno pika, sygnalizując konieczność przełączenia się na Pb (oczywiście można nie przełączać, ale auto i tak już jedzie na Pb piszcząc przy tym niezmiernie).


Ta czerwona sygnalizuje już pracę na noPB a sygnał jest po to by to przyjąć do wiadomości (wyciszając go)
 
     
Przeeemek 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.2 sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 176
Skąd: Polska
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 9/27
 33%
Wysłany: 2011-02-23, 11:36   

Moje problemy z instalacją gazową wróciły po ostatnich mrozach. Jest to raczej problem ze złej jakości paliwem lub skroploną wodą w zbiorniku ale do sedna.

Ostatnio kilka razy z rana miałem problemy z jazdą na benzynie, auto gasło i nie chciało jechać, po rozgrzaniu wszystko wraca do normy - możliwe, że paliwo złej jakości.

Do tego zaczął się problem z przełączaniem na gaz. Kilka razy kiedy temperatura silnika doszła do odpowiedniej i powinien przełączyć się na gaz z centralki wydobywał się jakiś dźwięk ostrzegawczy (coś jak dźwięk oznaczający brak gazu w butli), musiałem wtedy ręcznie przełączyć na benzynę i znowu na gaz, żeby załapał.

Wszystko przy temperaturze około -10 - 15 stopni na dworze.

Chciałbym jakoś przeczyścić układ paliwowy. Co myślicie o tym, żeby zatankować większą ilość paliwa i dodać jakiegoś specyfiku? Czy nie zaszkodzi to instalacji gazowej? Jeśli nie to jakiego środka użyć i jakiej benzyny zalać? PB98 chyba nie jest zalecane do mojego silnika (1,2 8V z 2006r.) nawet w instrukcji jest, żeby lać PB95 o ile dobrze pamiętam. Chyba, że zatankuje jakąś verve 98 do pełna i zobaczę co będzie po wyjechaniu zbiornika z lepszym paliwem, wolałbym jednak dodać coś co by może przeczyściło troche układ i wtryski, bo jakość paliw w Polsce jest mało zadowalająca.
_________________
Chevrolet Aveo 2006r. sedan 1.2 8V 72KM w gazie
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-02-23, 16:03   

To jeśli chodzi o ścisłość to w BRC sq24 są 4 ledy zielone od wskazania poziomu i jeden led truj kolorowy: czerwony oznacza jazdę na benzynie żółty stan przejścia z benzyny na gaz a zielony jazdę na gazie.



Przeeemek napisał/a:
Chciałbym jakoś przeczyścić układ paliwowy. Co myślicie o tym, żeby zatankować większą ilość paliwa i dodać jakiegoś specyfiku?


Polecam Ci tankować Shell V-power 95 i profilaktycznie stosować preparat np STP czerwony do benzyny lub czarny do wtryskiwaczy.

Po za tym pamiętaj aby nie trzymać tego samego paliwa za długo w zbiorniku bo traci on swoją lotność i właściwości. Paliwa powinno być tyle aby choć w połowie była zanurzona pompa po to aby miała smarowanie i się nie zatarła ale też nie można przesadzać z ilością bo z nie wykorzystanym paliwem w stosownym czasie dzieją się takie problemy o jakich piszesz.

Przeeemek napisał/a:
Czy nie zaszkodzi to instalacji gazowej?


Nie.
 
     
nadamus
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-02-23, 18:15   

zima nawet zalecana jest jazda z pelnym bakiem- chodzi o to ze mala jest powierzchnia w baku na jtorej moze sie skraplac woda. dodajac jakis preparat do baku z paliwem nie uszkodzisz inst. gazowej. wiec mozesz stosowac wspomniany stp jak rowniez V-power :-) sprawdz tez przy okazji poziom plynu chlodniczego- moze byc za maly ;-)
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-02-23, 18:26   

nadamus napisał/a:
zima nawet zalecana jest jazda z pelnym bakiem- chodzi o to ze mala jest powierzchnia w baku na jtorej moze sie skraplac woda.


To jak najbardziej ale przy poruszaniu się tylko na benzynie bo przy jeździe na gazie pełny bak nie zejdzie przez pół roku z racji samych odpałek a to już nie jest wskazane aby mieć tak długo to samo paliwo w zbiorniku.
 
     
Przeeemek 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.2 sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 176
Skąd: Polska
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 9/27
 33%
Wysłany: 2011-02-23, 18:29   

Zawsze tankuje około pół baku (im więcej tym cięższe auto) i staram się nie jeździć ze świecącym "żydem". Zimą nie ma szans, żeby przez dłuższy czas utrzymało się to samo paliwo w zbiorniku bo apetyt na benzynkę rośnie razem z mrozem :) , później przełącza się na gaz.

Spróbuję zatankować lepszego paliwa i ewentualnie dodać ten środek STP co polecacie.
_________________
Chevrolet Aveo 2006r. sedan 1.2 8V 72KM w gazie
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-02-23, 18:31   

Przeeemek napisał/a:
Spróbuję zatankować lepszego paliwa i ewentualnie dodać ten środek STB co polecacie.


To najlepsze rozwiązanie ale pamiętaj że każda zmiana nie działa od razu tak więc cierpliwości.
 
     
nadamus
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-02-23, 19:02   

w niektorych samochodach nawet latem jest zalecane aby miec co najmniej polowe zbiornika ;-) ( patrz fiat panda) bo moze dojsc do spalenia pompy paliwa ;-) z drugiej strony - zima bardzo szybko ubywa paliwa w zbiorniku ;-) sam dosc duzo jezdze i zatankowane paliwo za 50 zl (ok 10 litrow Pb) wystarcza mi na ok. miesiac ;-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: