Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-15, 20:09
Sekwencyjna instalacja gazowa we wspó?czesnych silnikach
Autor Wiadomość
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-03-21, 15:28   

Cytat:
Wszystkim dziękuję za podpowiedzi, zdecyduję się najpewniej na BRC bo mam najbliżej (nawet pieszo dojdę) do serwisu firmowego.


To akurat żaden argument w doborze instalacji do swojego auta.

Jeśli zaś pytasz o zasłanianie chłodnicy w zimę to nie polecam. Układ chłodzenia i silnik jest tak skonstruowany aby dawał sobie radę z temperaturą w największe upały i najcięższe mrozy. Problem o którym pisałeś leży w termostacie który akurat wtedy się nie domknął i albo to był jednorazowy przypadek albo możesz już zacząć myśleć nad wymianą na nowy.
 
     
x666 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo/Toyota Avensis
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 51
Skąd: Białystok
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 13/13
 100%
Wysłany: 2011-03-22, 14:25   

Zdecydowałem się, termin to początek kwietnia. Pozostałem przy BRC SQ 24. O wyborze zdecydowały:
-montowanie w FSO i ASO tych instalacji, nie sądze żeby wybrali bez żadnej analizy.
-położenie serwis
-duża ilośc serwisów w okolicy
-dobra opinia o wybranym serwisie.
Nie jest to jednak tak, że były tylko plusy, martwią mnie opisane na forum problemy niektórych użytkowników z tą instalacją. Czas pokaże czy był to dobry wybór.

A tak z ciekawości to po założeniu gazu muszę jeszcze jakieś koszty ponieść? Czy już wszystko robi warsztat? Kiedy muszę zrobić badanie techniczne, normalnie wypadało mi we wrześniu, czy w związku z instalacją muszę zrobić teraz. W wydziale komunikacji coś zgłaszać trzeba?
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-03-22, 15:24   

x666 napisał/a:
Zdecydowałem się, termin to początek kwietnia. Pozostałem przy BRC SQ 24. O wyborze zdecydowały:
-montowanie w FSO i ASO tych instalacji, nie sądze żeby wybrali bez żadnej analizy.


Nigdy FSO nie montowało instalacji gazowej fabrycznie do aut. Robi to lub robiła firma Czakram w pod Warszawskich Bielanach a głównym powodem dla którego zdecydowano się na BRC jest tylko i wyłącznie to że ów instalacja składa się w 100% z części BRC (nawet opaski i śrubki są brc) a nie tak jak inne są składakami tzw reduktor inny listwa inna wtryskiwacze inne itp. Chodzi tu głównie o to aby nie było potem problemów z rozdziałem części na różnych producentów ze względu na to że 99,9% tych aut które mają lub miały zamontowaną instalację ww firmie zostały wyprodukowane za granicę i nie było potem problemów z gwarancją.

x666 napisał/a:
W wydziale komunikacji coś zgłaszać trzeba?


Masz 30 dni od daty zamontowana na dokonanie wpisu w DR że auto posiada instalację LPG.

x666 napisał/a:
Nie jest to jednak tak, że były tylko plusy, martwią mnie opisane na forum problemy niektórych użytkowników z tą instalacją. Czas pokaże czy był to dobry wybór.


Na szczęście problemy o których żeśmy wspominali to tylko i wyłącznie kosmetyczne sprawy. Ja osobiście na dynamikę spalanie i samo działanie instalacji nie narzekam.
 
     
nadamus
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-03-22, 17:45   

oficjalnie jest tak jak napisal Marco- w praktyce jednak troche inaczej to wyglada: po zamontowaniu gazu warsztat wysyła dokumenty homologacyjne do producenta instalacji (w tej wersji do czakramu) i oni wystawiają homologacje na dany samochód. i przesyłają ją do warsztatu gdzi musisz ją odebrać. to wszystko trwa ok 2-3 tygodni (czasami mniej) z tym idziesz do wydziału komunikacji (plus oczywiście dowód rejestracyjny, karta pojazdu i faktura za instalacje) gdzie wpisują instalacje ;-) o ile sobie przypominam to wpis jest za darmo. dodatkowe koszty to wieksza oplata za badanie techniczne (162zł) ;-)
 
     
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-03-22, 18:44   

Tak, wpis instalacji jest za darmo. Często natomiast ludzie zapomnają karty pojazdu, a jest ona niezbędna do załątwienia sprawy

[ Dodano: 2011-04-02, 10:36 ]
Czy ktoś ma zbiornik lpg w bagażniku (w sensie żeby nie w miejscu koła zapasowego, a po prostu w bagażniku)? W sumie to jeśli jest w miejscu kołą to i tak zapas wozimy w bagażniku, więc tak czy siak zmniejsza się jego pojemność... Duża byłaby różnica w cenie instalacji gdyby chciało się taki zbiornik?
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-04-02, 10:18   

benny86 napisał/a:
Czy ktoś ma zbiornik lpg w bagażniku (w sensie żeby nie w miejscu koła zapasowego, a po prostu w bagażniku)? W sumie to jeśli jest w miejscu kołą to i tak zapas wozimy w bagażniku, więc tak czy siak zmniejsza się jego pojemność... Duża byłaby różnica w cenie instalacji gdyby chciało się taki zbiornik?


Jeśli pytasz o montaż zbiornika tradycyjnego (walcowego) w swoim aucie to od razu Ci napiszę że jesteś skazany na nie powodzenie ponieważ w momencie kiedy zostanie zamontowany ów zbiornik stracisz dostęp do komory koła zapasowego bo po prostu się do niego nie dostaniesz z racji tego że jest mały bagażnik.

Zbiornik walcowy zajmie Ci tyle miejsca że nie uchylisz podłogi a tym samym nie dostaniesz się do komory koła zapasowego.

Dodatkowym minusem jest to że przy zbiorniku tradycyjnym nie ma wentylacji bagażnika. Przy zbiorniku toroidalnym jest wentylacja z racji wyciętego otworu na dnie komory koła zapasowego prze który to przechodzą przewody.

Po zamontowaniu zbiornika toroidalnego nasza dojazdówka świetnie się mieści leżąc z boku bagażnika a zawsze kiedy jest potrzeba załadowania większej ilość rzeczy można ją przełożyć chwilowo np za siedzenie kierowcy.
 
     
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-04-02, 10:40   

Czyli tak jak myślałem, zbiornik tylko w miejscu koła zapasowego. Póki co odpuszczam temat lpg bo bagażnik jak dla mnie i tak mały, a wożenie dojazdówki w kabinie średnio mnie interesuje. Ekonomicznie też nie wychodzę na PB jakoś tragicznie, poniżej 6 litrów bierze a jeżdżę +/- 1 tys. km. miesięcznie. Genrealnie LPG owszem, ale w następnym (większym) samochodzie.

O co chodzi z tą wentylacją? Przecież butla jak i cała instalacja MUSI być w stu% szczelna - więc jeśli lpg się nie ulatnia to w jakim celu jest potrzebna ta wentylacja? Poza tym bagażnik też nie jest pomieszczeniem próżniowym, dopływ powietrza choć ogarniczony ale na pewno jakiś jest.
 
     
nadamus
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-04-02, 12:10   

benny86 napisał/a:
Czyli tak jak myślałem, zbiornik tylko w miejscu koła zapasowego. Póki co odpuszczam temat lpg bo bagażnik jak dla mnie i tak mały, a wożenie dojazdówki w kabinie średnio mnie interesuje.

co do dojazdówki to można ją włożyć do bagażnika (w przypadku zbiornika w miejsce koła zapasowego) i się przyzwyczaić ;-) do mniejszego bagaznika lub też kupić zestaw naprawczy (tzw pianke) - zajmuje mało miejsca i masz cały bagażnik ;-)
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-04-02, 13:32   

Cytat:
Czyli tak jak myślałem, zbiornik tylko w miejscu koła zapasowego.


Przy tak mały bagażniku narobił byś sobie więcej bigosu mając butlę walcową niż toroidalną bo koło zawsze możesz wyciągnąć i przełożyć np za siedzenie kierowcy a butli nie ruszysz.

benny86 napisał/a:
O co chodzi z tą wentylacją? Przecież butla jak i cała instalacja MUSI być w stu% szczelna - więc jeśli lpg się nie ulatnia to w jakim celu jest potrzebna ta wentylacja?


To napisałem na zaś w razie czego choć nie raz czułem gaz w Polonezie przy butli tradycyjnej.
 
     
miHu 
odźwierny

Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 282
Skąd: EPJ
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 25/35
 71%
Wysłany: 2011-04-02, 21:44   

Marco napisał/a:
Cytat:
Czyli tak jak myślałem, zbiornik tylko w miejscu koła zapasowego.


Przy tak mały bagażniku narobił byś sobie więcej bigosu mając butlę walcową niż toroidalną bo koło zawsze możesz wyciągnąć i przełożyć np za siedzenie kierowcy a butli nie ruszysz.

benny86 napisał/a:
O co chodzi z tą wentylacją? Przecież butla jak i cała instalacja MUSI być w stu% szczelna - więc jeśli lpg się nie ulatnia to w jakim celu jest potrzebna ta wentylacja?


To napisałem na zaś w razie czego choć nie raz czułem gaz w Polonezie przy butli tradycyjnej.


Ja ową wentylację ... zapiankowałem. Otwór był na tyle duży, że dostawała się tam wilgoć i butla wewnątrz zaczęła korodować. Nie wiem jak jest w nowym aucie, bo dostałem z instalacją, ale chyba takiej wentylacji nie ma. Wygląda mi to na otwór montażowy LPG i jego "przewiewność" jest niepotrzebna.
_________________
"Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-04-03, 06:48   

Cytat:
Ja ową wentylację ... zapiankowałem. Otwór był na tyle duży, że dostawała się tam wilgoć i butla wewnątrz zaczęła korodować. Nie wiem jak jest w nowym aucie, bo dostałem z instalacją, ale chyba takiej wentylacji nie ma. Wygląda mi to na otwór montażowy LPG i jego "przewiewność" jest niepotrzebna.


Ten otwór jest potrzebny bo przez niego wydostaje się gaz z odbicia wielozaworu oraz z zaworu bezpieczeństwa > >KLIK< trzeba było sobie to zabezpieczyć antykorozyjnie a nie zalewać to pianką.

miHu napisał/a:
Wygląda mi to na otwór montażowy LPG i jego "przewiewność" jest niepotrzebna.


Wytłumacz sobie sens wiercenia otworu o średnicy 60-80mm na to aby przeprowadzić przez niego 3 cienkie przewody ;-)
 
     
x666 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo/Toyota Avensis
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 51
Skąd: Białystok
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 13/13
 100%
Wysłany: 2011-04-05, 20:17   

Instalacja założona, pierwsze wrażenie bardzo pozytywne tzn. nic się nie zmieniło, auto jedzie identycznie jak na benzynie. Być może jest nieco bardziej elastyczny, z uwagi na większą liczbę oktanów gazu, ale może być tak, że sobie to próbuję wmówić.

Mam jeszcze jedno pytanie, już dotyczące nieco innego tematu. Robiłem dotychczas przeglądy w ASO na gwarancji co roku, teraz co 15 tys. (u mnie to jakieś 15 miesięcy). Czy naprawdę warto zrezygnować z ASO i szukać tańszego warsztatu? Sam przegląd to 440 zł (dużypo 30 tys. ostatnio zapłaciłem 530 zł). Nie jest to jakoś strasznie drogo, za te czynności w małym warsztacie załaciłbym 100-150 zł mniej. Ciekaw jestem czy ewentualne naprawy w ASO kosztują dużo drożej, warsztaty mogą mieć problemy z częściami, poza tym ASO choćby już z uwagi na częstotliwość napraw danego modelu zna już charakterystyczne usterki. Jeżeli naprawy w ASO miałyby kosztować 20-30 % drożej to pozostałbym u nich, ale jak przeczytałem na forum, że szyba w ASO kosztuje 1500 zł to byłem w szoku. Kupowałem u nich szybkę lusterka, kosztowała 27 zł (na allegro 25 zł plus przesyłka), co sugerowałoby całkiem rozsądne ceny. Czytałem kiedyś, że części do Chevroleta są sporo tańsze niż do Opla.
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-04-05, 20:24   

x666 napisał/a:
Być może jest nieco bardziej elastyczny, z uwagi na większą liczbę oktanów gazu, ale może być tak, że sobie to próbuję wmówić.


Raczej to ostanie.

x666 napisał/a:
Czy naprawdę warto zrezygnować z ASO i szukać tańszego warsztatu?


Zdecydowanie warto tym bardziej że zamontowałeś instalację po za ASO więc gwarancji już nie masz bo ją straciłeś więc nie ma już sensu przepłacać za coś co gdzie indziej można zrobić dużo taniej a o części się nie martw bo są dostępne.
 
     
miHu 
odźwierny

Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 282
Skąd: EPJ
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 25/35
 71%
Wysłany: 2011-04-05, 20:32   

Marco napisał/a:
Ten otwór jest potrzebny bo przez niego wydostaje się gaz z odbicia wielozaworu oraz z zaworu bezpieczeństwa > >KLIK<

Dokładnie taka sama korozja pojawiła się u mnie. Zapiankowałem sam otwór nie komorę. A sens takiej średnicy otworu może być również taki, że łatwiej jest poprowadzić w nim przewody miedziane których nie można "za ostro" wyginać.
_________________
"Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-04-05, 20:36   

miHu, powtarzam Ci jeszcze raz że jest to otwór wentylacyjny i nie wolno go zalewać pianką bo tamtędy wydostaje się gaz z zaworu bezpieczeństwa. Jak będzie upierdliwy diagnosta to Ci za to nie podbije przeglądu w DR.

Górna pokrywa zbiornika jest przykręcona i szczelna więc nie muszę Ci pisać co się stanie jak nie daj Bóg rozszczelni się wielozawór i gaz nie będzie miał się gdzie wydostać a tam jest elektrozawór który ma cewkę elektryczną.

Po czytaj sobie przepisy dotyczące montowania zbiorników toroidalnych to będzie wiedział co jak i do czego i wszystkie sprawy związane z przeróbkami ulepszeniami odnośnie instalacji LPG konsultuj z zakładem do tego przeznaczonym i nic nie rób na własną rękę :!:

miHu napisał/a:
A sens takiej średnicy otworu może być również taki, że łatwiej jest poprowadzić w nim przewody miedziane których nie można "za ostro" wyginać.


Kolego przewody miedziane po pod grzaniu są bardzo plastyczne i ładnie się je wygina i układa.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: