Przesunięty przez: C77 2013-02-15, 20:09 |
Problem z sekwencj? BRC |
Autor |
Wiadomość |
nadamus [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-03-08, 16:20
|
|
|
ups. sorry. troche niedoczytałem mea culpa.
opisywany problem wskazuje na dwie rzeczy:
- uszkodzony komputer gazu (bardzo mało prawdopodobne)
- zła kalibracja komputera gazu z komputerem benzyny (najbardziej prawdopodobne)
podjedź do jakiegoś dobrego gazownika co zajmuje się instalacjami BRC i niech "rzuci" okiem na ustawienia gdyż takie wahnięcia obrotów są nawet szkodliwe dla silnika odżałuj te pare złotych i bedziesz miał spokój. nie martw się też gwarancją gdyż zmieniasz tylko ustawienia komputera na szczeście BRC jest dośc popularną marką w pl prawidłowo ustawiona instalacja obniża płynnie obroty (albo do 1000 i pozniej do 800, lub od razu płynnie do 800) |
|
|
|
 |
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-03-08, 21:00
|
|
|
nadamus napisał/a: | - uszkodzony komputer gazu (bardzo mało prawdopodobne) |
Miałem podmienianą centralkę i nic to nie dało.
Cytat: | - zła kalibracja komputera gazu z komputerem benzyny (najbardziej prawdopodobne) |
Była przeprowadzana ów kalibracja łącznie z programowaniem od zera i też nic to nie dało.
nadamus napisał/a: | podjedź do jakiegoś dobrego gazownika co zajmuje się instalacjami BRC i niech "rzuci" okiem |
Tak jak już pisałem wcześniej że prócz gwaranta byłem jeszcze w 2 innych warsztatach które mają autoryzację BRC i nadal czeski film.
Raz jednemu udało się prawie że wyeliminować ten problem po przez skręcenie ciśnienia gazu na reduktorze i już by było prawie OK tylko przy takim ustawieniu nie dało się jeździć bo co kawałek w trakcie przyspieszania następowało przełączanie się gazu na benzynę.
Czyżby to był problem w samym ciśnieniu? a może nie powinno się montować reduktora np. 120 który jest skręcony do 90 tylko zamontować 90 ? |
|
|
|
 |
nadamus [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-03-08, 21:37
|
|
|
na odległość ciężko coś powiedzieć ale jak piszesz może być to wina reduktora (może żle jest dobrany)bądz ma jakąś usterkę. jeszcze mi przychodzi na myśl jakaś nieszczelność tak że silnik lapie lewe powietrze. może zaryzykuj i sprawdz sam połączenia kup preparat do wykrywania nieszczelności (koszt ok 10zł- ale dość długo służy) i popsikaj połączenia |
|
|
|
 |
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-03-08, 21:44
|
|
|
nadamus, zestaw dobierany jest taki sam 1:1 na podstawie danych z Czakramu który zamontował tych instalacji w Aveo pod Warszawą klika tysięcy.
Kolega kriskriskris który pisał tu pare postów wcześniej też ma taki sam problem i raczej nieszczelność też można wykluczyć. |
|
|
|
 |
benny86 [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-03-08, 21:53
|
|
|
Próbowaliście szukać rozwiązania pronlemu na forach dotyczących stricte LPG? Często można tam spotkać konkretnych speców |
|
|
|
 |
nadamus [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-03-08, 22:06
|
|
|
Marco napisał/a: | nadamus, zestaw dobierany jest taki sam 1:1 na podstawie danych z Czakramu który zamontował tych instalacji w Aveo pod Warszawą klika tysięcy.
Kolega kriskriskris który pisał tu pare postów wcześniej też ma taki sam problem i raczej nieszczelność też można wykluczyć. |
chcę tylko pomóc to że zestaw jest identyczny jak w czakramie nie oznacza że podzespoły są w 100% ok może warto (jak sugeruje benny86) poszukać pomocy na innych forach sczególnie poświąconym LPG |
|
|
|
 |
miHu
odźwierny
Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 282 Skąd: EPJ
Poziom: 15
|
Wysłany: 2011-03-08, 22:17
|
|
|
Mimo, że jest zastrzeżenie jest do 16V to wypowie się 8V Mam tak samo i mnie to nie przeszkadza. Kiedyś (przed akcją naprawczą opisywaną w innym wątku) obroty spadały do momentu aż zapalały się kontrolki i auto potrafiło zgasnąć. Teraz mam jak w opisie wyżej 800-1000-800. Auto nie gaśnie, nie szarpie, nic się nie dzieje więc nie kombinuję. Zauważyłem ponadto, że opisywana wyżej sytuacja ma miejsce przy dodatkowym obciążaniu silnika np. przy skręcie lewo/prawo (opór pompy wspomagania), hamowaniu i oczywiście wciśnięciu sprzęgła w tym momencie. |
|
|
|
 |
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-03-09, 15:34
|
|
|
benny86 napisał/a: | Próbowaliście szukać rozwiązania pronlemu na forach dotyczących stricte LPG? Często można tam spotkać konkretnych speców |
Myślisz że jak sobie z tym problemem nie poradziły 3 różne serwisy BRC które miało auto u siebie w warsztacie to będzie ktoś w stanie jeszcze pomóc i to w dodatku wirtualnie tym bardziej nie widząc auta ? bo ja nie sądzę. |
|
|
|
 |
benny86 [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-03-09, 15:43
|
|
|
Powiem w ten sposób: w escorcie miałem kiedyś problem z wtryskiem paliwa, odwiedziłem niezliczoną ilość warsztatów i speców, zniechęcony napisałem wspomniałem o sprawie na CB Forum Ford Polska i odezwał się koleś, który już wielokrotnie rozpracował ten problem (kiedyś pracownik ASO, obecnie z tego co wiem rozkręca własny biznes)
okazało się, że po podpięciu pod OBD wystarczyło coś przestawić (stosunek czasu wtrysku do czegoś tam, nie pamiętam już) i nagle autko zaczęło pracować jak złotko czy to na pb czy lpg... (wcześniej na pb na zimno szarpał troche co mnie irytowało)
Przez neta nikt Ci tego nie naprawi, ale może wskaże gdzie szukać rozwiązania, da namiar na gościa który mu usunął podobny problem itp itd.. Oprócz odrobiny czasu nic przecież nie tracisz... |
|
|
|
 |
nadamus [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-03-10, 17:59
|
|
|
Marco napisał/a: | benny86 napisał/a: | Próbowaliście szukać rozwiązania pronlemu na forach dotyczących stricte LPG? Często można tam spotkać konkretnych speców |
Myślisz że jak sobie z tym problemem nie poradziły 3 różne serwisy BRC które miało auto u siebie w warsztacie to będzie ktoś w stanie jeszcze pomóc i to w dodatku wirtualnie tym bardziej nie widząc auta ? bo ja nie sądzę. |
to że byłeś w 3 różnych serwisach z autoryzacją nie oznacza że trafiłeś na dobrego fachowca tak jak pisze benny- co zaszkodzi popytać się w necie o rade- w końcu po to jest forum może ktoś miał podobny problem, może ktoś da namiary na dobrego fachowca. poświecisz najwyżej pare minut a zakładając z góry że nikt nie pomoże to.... po co się pytasz |
|
|
|
 |
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-03-10, 18:51
|
|
|
nadamus napisał/a: | zakładając z góry że nikt nie pomoże to.... po co się pytasz |
Ja się nie pytam tylko potwierdzam fakt iż mam ten sam problem co kolega kriskriskris i teraz też jak się okazuje kolega miHu.
nadamus napisał/a: | to że byłeś w 3 różnych serwisach z autoryzacją nie oznacza że trafiłeś na dobrego fachowca |
Tak się składa że w jednym z tych 3 serwisów było 2 panów fachowców który przyjechali z Tarnowa z Czakram-u na doszkolenia wdrażające nowe rozwiązania itp itd i przy okazji zajeli się moją sprawą. Powiem więcej że jeden z tych panów był oddelegowany jako montażysta na pod Warszawskie Bielany na linię montażową Aveo gdzie się montuje do tych aut BRC sq24.
Jeśli nadal się upierasz nad tym że trafiłem na złych fachowców to znajdź mi wg Ciebie prawidłowego a ja Ci nawet jestem w stanie za to zapłacić. |
|
|
|
 |
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2011-03-10, 19:07
|
|
|
Czyli wnioskując po waszych postach- "Ten typ tak ma". |
_________________ Tworzymy nową przyszłość |
|
|
|
 |
benny86 [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-03-10, 19:11
|
|
|
Ok, zrobicie jak uważacie ale ja jak mam problem z autem nie zostawiam go samemu sobie "bo i tak nic nie stwierdzą" cośmusi być nie tak - z samym autem, instalacją lpg lub jej serwisowaniem/montażem |
|
|
|
 |
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-03-10, 19:12
|
|
|
SebaSRS, być może że tak jest lub tak ma być lecz jest to denerwujące bo tak jak pisałem już wcześniej że u mnie w rodzinie są 3 różne auta na sekwencjach i tego lub takich problemów nie posiadają.
benny86 napisał/a: | cośmusi być nie tak - z samym autem, instalacją lpg lub jej serwisowaniem/montażem |
Tak masz rację i zwróć uwagę że jest nas już 3 z takim samym lub podobnym problemem. Pewnie na 10 osób 6 może też nie zwracać na to uwagi po za tym 99,9% nowych Aveo które miały zamontowaną fabrycznie instalację BRC sq24 pojechało za granicę naszego kraju. Być może jest jakiś problem lub mankament do którego gł przedstawiciel tej firmy się nie przyznaje. |
|
|
|
 |
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2011-03-10, 20:01
|
|
|
Marco napisał/a: | Tak masz rację i zwróć uwagę że jest nas już 3 z takim samym lub podobnym problemem. Pewnie na 10 osób 6 może też nie zwracać na to uwagi po za tym 99,9% nowych Aveo które miały zamontowaną fabrycznie instalację BRC sq24 pojechało za granicę naszego kraju. Być może jest jakiś problem lub mankament do którego gł przedstawiciel tej firmy się nie przyznaje. |
Więc przydałoby sie jakies pismo do Chevrolet Poland tylo czy "Chevi" usunie ustrkę jeśli nie umie ich usunąć tylu gazowników.
Dobrze jeśli Chevrolet Polska wiedziałby że takie coś się zdarza. |
|
|
|
 |
|