Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2015-03-15, 11:45
Olej silnikowy w Cruze
Autor Wiadomość
Major 
Major

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 LS+ 125KM
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 57
Skąd: Pomorskie
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 6/14
 42%
Wysłany: 2011-03-31, 23:06   

Kubusiek, dzięki za radę. Sądzisz, że ten olej GM jest lepszy od Castrola? Wydawało mi się, że jest na odwrót, ale może to tylko siła reklamy :-)
 
     
Major 
Major

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 LS+ 125KM
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 57
Skąd: Pomorskie
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 6/14
 42%
Wysłany: 2011-04-01, 10:29   

Dzięki Marco.

A jak reszta kolegów. Sądzicie, że lepszy do naszego diesla będzie 0w-40 czy 5w-40. Porównywałem ceny na allegro i w zasadzie nie ma różnicy (dosłownie kilka złotych), więc to nie wpłynie na moją decyzję. Po prostu chciałbym wybrać lepszy olej.

Mam jeszcze jedno pytanko do właścicieli diesli: czy czekacie po uruchomieniu silnika zanim ruszycie i z drugiej strony - po powrocie z trasy zanim go wyłączycie? Słyszałem już tyle opinii na ten temat, że sam nie wiem jak się powinno robić. Gość z ASO powiedział mi nawet ostatnio, że jadąc autostradą i chcąc zjechać zatankować paliwo, trzeba poczekać ok. 4 minut zanim wyłączy się silnik! Nie miałem wcześniej diesla, więc i doświadczeń w tym względzie mi brakuje. Z góry dzięki za pomoc.
 
     
Nostromo 
Nostromo

Model Samochodu: Chevrolet Cruze LS+ 2.0 VCDI
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 61
Skąd: Dolnyśląsk
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 10/14
 71%
Wysłany: 2011-04-01, 11:30   

Kolego co do jazdy dieslem to też jestem świeży w tej kwestii. Pytałem się paru kolegów - przedstawiciele jeżdżący dieslami- powiedzieli to :
1.Ruszanie - odpalasz i oczywiście parę km jedziesz spokojnie
2. Zatrzymywanie - (pomijam że w instrukcji do auta jest to opisane ) - jeżeli końcówkę trasy jedziesz spokojnie np.po drogach osiedla itp. wystarczy zatrzymać odpiąć pasy, schować telefon itp. (daje to parę sekund dla turbo sprężarki) . Co innego jak po dość dynamicznej jeździe chcesz nagle się zatrzymać - tutaj polecam instrukcję (jak dobrze pamiętam strona 18) - należy po zatrzymaniu odczekać 1-2 minuty na wolnych obrotach

Strona 18 instrukcji :

Po jeździe z wysokimi
prędkościami obrotowymi lub
z dużym obciążeniem silnika
należy przed wyłączeniem silnika
przez pewien czas jechać bez jego
nadmiernego obciążania lub na ok.
1–2 minuty pozostawić go na biegu
jałowym. W przeciwnym razie
może dojść do uszkodzenia
turbosprężarki.
 
     
Kubusiek 

Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 244
Skąd: Krak
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 20/33
 60%
Wysłany: 2011-04-01, 16:29   

jak dla mnie olej to olej ten 0w40 to jak juz pisalem b. dobry do niskich temperatur testowali go -40,-30 i faktycznie lepszy od konkurencji :) a gdy zaczyna sie lato .... :)
_________________
 
     
nadamus
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-04-02, 22:09   

...to nie ma różnicy ;-) olej 0w40 ma szerokie spektrum działania: od -50 do +60 (choć niektórzy twierdza że od -35 do +35) a co tego przecieku po zalaniu tego rodzaju oleju. jak ma pociec pod deklem to niewazny jaki olej by był ;-) specjalisci twierdza że po dużym przebiegu nie wolno tylko przechodzić z oleju mineralnego (15w40) na syntetyk (5w40 lub 0w30, 5w30) bo to zle się skończy dla silnika. jesli masz nowy silnik to możesz spokojnie zalac olej 0w40. sam jezdze na takim (ale aveo) i nic niedobrego sie nie dzieje.
 
     
Major 
Major

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 LS+ 125KM
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 57
Skąd: Pomorskie
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 6/14
 42%
Wysłany: 2011-04-03, 10:27   

Dzięki nadamus, tak zrobię. Wczoraj zresztą poczytałem o tym trochę na jakimś międzynarodowym forum użytkowników Cruza i okazało się, że większość z nich zalewa właśnie Castrolem 0w40.
BTW, Cruze jest chyba najpopularniejszy w Australii :lol:
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-04-03, 11:00   

nadamus napisał/a:
specjalisci twierdza że po dużym przebiegu nie wolno tylko przechodzić z oleju mineralnego (15w40) na syntetyk (5w40 lub 0w30, 5w30)


Olej 15W nie oznacza mineralny a 5W nie oznacza syntetyczny.

Podam Ci przykłady:

Midland XHD SAE 5W-20 to olej mineralny

MOTUL 4100 Power SAE 15w-40 to olej syntetyczny
 
     
nadamus
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-04-03, 11:07   

zgadza się ;-) nie tylko ten co podales jest olejem mineralnym ;-) podalem to dla uproszczenia ;-) akurat castrol egde 0w40 jest olejem syntetycznym ;-)
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2011-05-04, 13:30   

Marco napisał/a:
Major, zdecydowanie Castrol jest lepszy od GM tym bardziej że olej GM jest tylko produkowany dla GM i tak naprawdę pochodzenie tego oleju to czeski film.



Tak do końca to nie zgodziłbym się z wypowiedzią Marko. Zazwyczaj chwali się renomowane marki te z górnej wydawało by się półki a sami tak naprawdę do końca nie wiemy co zawiera produkt.Często gęsto przepłacamy za markę a jakość pozostawia i tak wiele do życzenia w przypadku oleju szczególnie. Ja stanę w obronie GM przynajmniej oleju GM 5W30 dexos 2 LONGLIFE jego parametry,specyfikacja oraz zastosowanie są sprawdzone ,niewydaje mi się by były to tylko puste słowa,oczym świadczą opinie użytkowników chodźby tego półsyntetycznego.Olej GM10W40 OPINIE
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
kiniu
Cruze 1.6 Base+

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 240
Skąd: Tarnów
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 16/33
 48%
Wysłany: 2011-05-04, 18:34   

Olej GM 5w30 to zwykły olej silnikowy. Ani bardzo dobry ani zły. Przeciętna cena i przeciętny produkt, co nie znaczy że trzeba go skreślać. Do normalnej jazdy i wymiany co 8-10 tyś może być.
_________________
==
Pozdrawiam
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2011-05-08, 19:31   

Przed zbliżającą się wymianą oleju zacząłem się ineresować bardziej tym co wlać do cruza i stawiałem w tym przypadku cały czas na castrol. Ale miałem okazję w zakładach chemicznych w Oświęcimiu w dużym profesjonalnym nowoczesnym laboratorium sprawdzić i porównać skład i parametry czterech wybranych prze zemnie marek olejów(Castrol EDGE 5W-30) ,(Mobil 1 ESP Formula 5W-30), (ELF Solaris RNX 5W30), (GM DEXOS 2 5W30) (oleje były pobierane z beczek tylko GM był z opakowania z Niemiec).Wszystko to za sprawą mojej szwagierki która po tygodniu przyniosła mi całą charakterystykę którą w tym zakładzie można było uzyskać. Ten niby olej do kosiarek wcale nie odstaje . Minimalnie ustępuje tylko ELF-owi i Castrol-owi w żywotności ze względu na przebieg ponad 30 000 km tutaj zdecydowanie elf góruje,natomiast na końcu znalazł się o dziwo znany wszystkim mobil.Badano owe oleje na wiele czynników i GM w tej analizie uplasował się w środku tabeli.O wyborze tego oleju zaważył stosunek ceny do jakości.DEXOS2 to olej silnikowy wyprodukowany w oparciu o syntezę HC Technology zawiera oleje bazowe, które są bardziej dopracowane w porównaniu z tymi stosowanymi w konwencjonalnych olejach mineralnych. To zapewnia optymalną ochronę silnika ale bez oczywiście jakiś fajerwerków i przeginania z przebiegiem .Natomiast tezy typu "różnica między HC a pełnym syntetykiem..."... to można sobie wsadzić głęboko w kąt. Gdybania nad zawartością procentu cukru w cukrze albo co jest cięższe : kilo ołowiu czy kilo pierza... to bez sensu.Mobil zmienia wszystkie formuły olejowe . większość ich produktów teraz to HC czyli grupa 3 , to samo zrobił Castrol ... z tym że zapomnieli powiadomić polskich użytkowników , natomiast na niemieckiej stronie Mobil oczywiście wszystko koryguje ... to się nazywa , "" mieć szacunek do klienta "" a w polskim wydaniu .. a po co , ludzie i tak nie rozumieją róznicy miedzy Technologia HC a Full Syntety.Panowie w dalszym ciągu Polski rynek jest dyskryminowany jeśli chodzi o jakość tego samego produktu.Dowodem jest chodź by pierwszy przykład tego samego proszku do prania znanej marki w Niemczech a w Polsce,różnica jest kolosalna,a przykłady można mnożyć. Oleje silnikowe to efekt "blendowania" (od angielskiego blending - mieszanie), w którym oleje bazowe łączy się z dodatkami uszlachetniającymi, dobieranymi indywidualnie dla każdego oleju. Pewnie wiecie albo i nie że w Polskich blendowniach są robione oleje znanych koncernów.... były robione, i będą robione.Teraz przykład z życia wzięty. Trzy lata temu podczas srogiego mrozu gdzie temp. spadła do około -30 stopni miałem w garażu(nieogrzewany blaszak) Mobil 5w30 który ściął się jak galareta, w ogóle nie był płynny a obok stał Motul semisynt 10w40 do skutera który zachował swą płynność, ot Polska jakość i zaufanie do produktu.
Oleje Castrola i Mobila nie przychodzą do nas w beczkach, ani nawet w IBC (opakowania 1000l) tylko są produkowane w Polsce. Każdy przedstwiciel Platinum powie....co widział na wycieczce po zakładzie" Castrol to biuro handlowe - ogłaszają przetarg na wyprodukowanie ilości tam milionów litrów oleju o specyfikacji takiej i takiej i kto da najlepszą cenę - wygrywa i produkuje Castrola lub Mobila To tylko biznes." GM produkuje niemiecka firma RHEINOL GMBH która jest także producentem słynnych olejów ATF DEXTRON.Jest to znana dobrze w Niemczech marka proszę poczytać RHEINOL
A frajerzy w Polsce niech dalej leją oleje z niby z górnych półek polepszając sobie jedynie samopoczucie dlaczego nie można i tak.Za niewiedzę się płaci.........Życzę powodzenia!!!
WYKONANO BADANIA
gęstość w tem.od -25 do 30° C, g/cm3 PN-EN ISO 3675
lepkość kinematyczna w 40-100° C, mm2/s PN-EN ISO 3104
wskaźnik lepkości PN-79/C-04013
temperatura płynięcia, ° C PN-ISO 3016
temperatura zapłonu, ° C PN-82/C-04008
liczba kwasowa, mg KOH/g PN-85/ C-04066
liczba zasadowa, mg KOH/g PN-76/C-04163
zawartość wody, % - metoda Karla-Fischera PN-81/C-04959
zawartość popiołów
zawartość siarki i fosfor
odporność na pienienie:
- skłonność do pienienia
- trwałość piany PN-85/ C-04055
korozja na miedzi 120° C/3h
korozja na stali, 120° C/3h
korozja na aluminium, 120° C/3h PN-85/C-04093
- pH r-ru
PN-EN 1262:2004
wł. deemulgujące w 54° C, min
czas rozdziału emulsji z wodą do uzyskania:
-40-43 ml oleju
-37-40 ml wody
-0-3 ml emulsji PN-86/C-04065
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
nadamus
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-05-08, 20:04   

krucyfiks napisał/a:

A frajerzy w Polsce niech dalej leją oleje z niby z górnych półek polepszając sobie jedynie samopoczucie dlaczego nie można i tak.Za niewiedzę się płaci.........Życzę powodzenia!!!

sorry ale chyba troche przesadziłeś z tymi "frajerami". jeżeli uważasz że ludzie którzy chcą dbać do swoje samochody i kupują oleje do których mają zaufanie to frajerzy to ... po kiego czorta namawiasz do oleju marki GM - może i są dobre ale nie mam zamiaru serwisować samochodu w ASO przez cały czas, do zakupów na allegro nie mam zaufania a oleje castrola, mobila czy elfa są bardziej dostępne od GM (dostępne w ASO, allegro).
 
     
kiniu
Cruze 1.6 Base+

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 240
Skąd: Tarnów
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 16/33
 48%
Wysłany: 2011-05-08, 20:06   

krucyfiks popieram w 100%. Ja o oleju GM mam od początku wyrobione zdanie tak jak pisałem wcześniej. Olej ze średniej półki, ale biorąc pod uwagę cenę to jest naprawdę ok.

Zaoszczędzone pieniądze lepiej wydać na kolację z żoną lub piwo z kolegami (ew. piwo z żoną :))
_________________
==
Pozdrawiam
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2011-05-08, 21:22   

Cytat:
sorry ale chyba troche przesadziłeś z tymi "frajerami". jeżeli uważasz że ludzie którzy chcą dbać do swoje samochody i kupują oleje do których mają zaufanie to frajerzy to ... po kiego czorta namawiasz do oleju marki GM - może i są dobre ale nie mam zamiaru serwisować samochodu w ASO przez cały czas, do zakupów na allegro nie mam zaufania a oleje castrola, mobila czy elfa są bardziej dostępne od GM (dostępne w ASO, allegro)


nadamus.......Ja nie miałem zamiaru nikogo w moim poście poniżać ani obrażać , poprostu wyciąłeś zdanie z kontekstu.Jeśli poczułeś się urażony to przepraszam!!! ;-)
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
Major 
Major

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 LS+ 125KM
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 57
Skąd: Pomorskie
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 6/14
 42%
Wysłany: 2011-05-09, 12:09   

Krucyfiks, a ile jeśli można wiedzieć, zapłaciłeś za 6L tego oleju GM?

[ Dodano: 2011-05-09, 12:23 ]
Krucyfiks, przeczytałem Twój inny post i już nam odpowiedź :-)
Ja za 6L Castrola Edge Sport 0W40 dałem 180 zł., więc na pewno ten GM wychodzi nieco taniej.

BTW, mam jedną nieciekawą obserwację po wymianie oleju: otóż spalanie podskoczyło mi o ok.pół litra, a czytając wcześniej inne posty spodziewałem się raczej spadku konsumpcji paliwa. No, chyba że na tym sportowym Castrolu zacząłem bardziej dynamicznie jeździć ;-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: