Przesunięty przez: nieaktualne 2013-02-16, 09:52 |
Przybywa oleju w silniku |
Autor |
Wiadomość |
Komierowski
Chepica
Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy Wiek: 81 Dołączył: 22 Cze 2012 Posty: 389 Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
|
Wysłany: 2012-09-22, 16:49
|
|
|
Proces wypalania filtra rozumiecie w zlym znaczeniu.Nalezy powiedziec proces oczyszczania filtra.Temperatura zostaje podwyzszona ale filtr czysci wtedy kiedy temperatura rosnie i kawalki zanieczysczen pod wplyem temperatury odpadaj i uwalniaja filtr.Tam niema spalania jak wpiecu.Filtr jest wylozony specjalnym materialem ktory tak dziala.jak sie názywa nie pamietam zorganizuje troche wiedzy i przekaze.
Najklepsza metoda na utrzynmanie czystosci wyskoczyc na autstrade i dowalic wystarczy 180km/h i pojechac z 10minut albo to samo zrobic na tiptronicu na 4 biegu okolo 120km/h. W filtrze sa porzecioagi podobne jak turbinie odrzutowej i jest czysciutko i autko pieknie chodzi.Zawsze to robilem w bezyniakach aby oczysci katalizator a dieslu wymuchac caala droge wydechowa. W Camrze mojej starej wytrzymal kat i pracuje dalej 500kkm.Pelnosprawny.
Pzdr.Chepika 215
[ Dodano: |22 Wrz 2012|, o 16:57 ]
Drugi aspect;
Uzywac wlasciwe paliwo to znaczy Olej napedowy Euro Diesel EN 590.
Kazdy inny olej doprowadzi do uszkodzen silnika,zadnych eco diesli,nigdy ciezarowkowego
inna liczba cetanowa paliwa.
Tylko tankowac z stacji benzynowej w Polsce takiej ktora znacze z ucziwosci.
Nigdy nie tanowac paliwa przelewanego z niewiadomego pochodzenia pojemnika.
Niestety filtr moze nie zatrzymac pylu krzemowego.
A najwieksza smiercionosna bronia przeciwko waszemu silnikowi jest benzyna spuczana szlauchem.Powod masa zanieczysczen krzemowych dostaje sie do silnika i szlifuje wtryski.
Ten co pisze ma niesamowite doswiadczenie w tej dziedzinie.
Na krotka mete idzie ale nie na dluga.
Pzdr.Chepika 215 |
_________________ Chepica215 |
|
|
|
|
fastandfurious
Model Samochodu: chevrolet chrysler
Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 41 Skąd: Radom
Poziom: 5
|
Wysłany: 2015-08-31, 02:08
|
|
|
Marco napisał/a: | marcinkraw, jeśli obstawiasz na przedostające się paliwo to oznacza że puszcza pierścień. Przy wymianie oleju zwróć uwagę czy się rozwarstwia. |
Problem przybywającego oleju pojawia się w wielu samochodach często wyposażonych w DPF. Myślę, że można by było spróbować przejść na klasowy olej typu Shell Helix Ultra i zobaczyć jak wówczas będzie zachowywał się silnik. |
|
|
|
|
sancho
Model Samochodu: Captiva 2.0 2007 r.
Dołączył: 25 Gru 2012 Posty: 31 Skąd: zachodniopomorskie
Poziom: 4
|
Wysłany: 2015-09-03, 08:54
|
|
|
Z problemem przedostającego się nadmiaru (niespalonego) paliwa do miski olejowej zetknąłem się osobiście. Jak pisali wcześniej koledzy - konkluzja jest oczywista - jeździsz dużo w trasie - filtr DPF ulega samoczynnemu oczyszczeniu - program awaryjnego przepalania nie jest uruchamiany - paliwo nie miesza się z olejem - problemu nie ma. Jeżeli samochód jeździ po mieście, filtr DPF należy bezwzględnie usunąć. Rozrzedzony olej traci właściwości smarne i w skrajnym przypadku może doprowadzić do zatarcia silnika, groźny jest również fakt przekroczenia jego maksymalnego, dopuszczalnego poziomu. |
|
|
|
|
|