Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-16, 14:12
Chevroleta Aveo 1.2 8V i kilka problemów
Autor Wiadomość
SweetDreams 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 2
Skąd: Mysłowice
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2012-09-08, 15:49   Chevroleta Aveo 1.2 8V i kilka problemów

Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post na tym forum.
Dwa tygodnie temu stałem się posiadaczem Chevroleta Aveo 1.2 8V 2005 z instalacją gazu BRC. Jest to mój pierwszy samochód.
Niestety mam z nim kilka problemów:
1. Po przejechaniu około 150 km zaświeciła się kontrolka "check engine".
Sprawdziłem poziom oleju. Bagnet był całkowicie suchy (pomimo, że olej według kartki na silniku był wymieniany przy 165k kilometrów łącznie z filtrami paliwa, oleju i powietrza). Obecnie samochód ma przejechane 169250 km. Wlałem około 3 litrów Castrol 10W40. Po pół godziny poziom oleju na bagnecie sięgał górnego wskaźnika.
Kolejnego dnia znowu problem - pali się "check engine", auto kopci niesamowicie, olej na bagnecie 2 razy wyżej niż powinien być. Spuściłem około litra. Poziom spadł do "prawidłowego" poziomu a po dwóch dniach znowu "check engine" i olej poniżej dolnej kreski...
Co mam robić w takim przypadku? Powinienem sprawdzić ciśnienie sprężenia i próbę olejową?
2. Samochód czasem gaśnie podczas jazdy. Bez względu czy jest to LPG/benzyna, duże/małe obroty lub silnik jest nierozgrzany.
Po włączeniu zapłonu (bez odpalania silnika) spod maski słychać pisk w okolicach przepustnicy (zaznaczone na fotce niżej w którym miejscu).



Wąż doprowadzający powietrze musiałem pokleić ponieważ był "dziurawy" w kilku miejscach.
Zrobiłem skan ELM327. Lista błędów poniżej. W chwili obecnej nie świeci się "check engine". Silnik pracuje równo. Nie traci mocy itp.



Widać jest kilka błędów. Ktoś może powiedzieć co dokładnie znaczą i czy "problemy" są poważne?

3. Problemy z elektryką. Na przeglądzie wyszło, że nie mam świateł pozycyjnych, podświetlania tablicy rejestracyjnej i kokpitu (zegary).
Po wstawieniu bezpiecznika (w komorze silnika) palił się natychmiast - ktoś źle wpiął przekaźnik. Poza jedną wszystkie żarówki musiałem wymienić. W tablicy rejestracyjnej gniazdo było na tyle "upalone", że wymagało wymiany, ale problem jest już rozwiązany.
Oprócz tego mam jeszcze problem z klaksonem - tu myślę, że sobie poradzę, ale gorzej z sygnalizacją włączonych świateł.
Przez to czasem zostawiam je włączone. Po otwarciu drzwi nic nie słychać.
Czujnik w drzwiach jest dobry (światło w kabinie zapala się).
Co powinienem sprawdzić w takim przypadku?

Za odpowiedzi z góry dziękuję,
Krzysiek
Ostatnio zmieniony przez SweetDreams 2012-09-09, 15:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-09-08, 21:53   

Jest tu tyle złożonych i poważnych problemów jeżeli chodzi o sam silnik że wizyta u dobrego mechanika będzie potrzebna natychmiastowo. Od siebie dodam tylko że bez remontu się już nie obejdzie.
 
     
miHu 
odźwierny

Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 282
Skąd: EPJ
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 25/35
 71%
Wysłany: 2012-09-08, 22:46   

Jeśli chciałoby Ci się analizować na podstawie kodów usterek to proszę:
http://www.autocats.net/m...T2_1F04.pl.html
i kolejno strzałkami na dole w następne kody.

Tyczy się to modelu z 2006 r. ale silnik ten sam więc kody chyba też
_________________
"Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie
 
     
SweetDreams 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 2
Skąd: Mysłowice
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2012-09-09, 15:22   

Dziękuję za odpowiedzi.
Nie miałem dzisiaj zbyt wiele czasu, ale na razie skasowałem błędy i dokonałem pomiaru ciśnienia sprężenia we wszystkich cylindrach.
Świece był delikatnie mówiąc w nienajlepszym stanie (oczyściłem je, ale jutro jadę po nowe). Był problem z ich odkręceniem.
Nie odłączałem układu wtryskowego.
Wyniki poniżej:

foto2
Zwykle okolice ~14,5 (+/- 0,5) Bara :shock: głupi z tego jestem...
Przepraszam za dość spore fotki, jeśli będą "przeszkadzać" zmniejszę je lub dam tylko odnośniki.
Poziom oleju bez zmian, ale będę obserwował silnik i pojawiające się błędy. Dopiero przejechałem niespełna 30 kilometrów.
Na razie bez problemów - auto nie zgasło ani razu, nie dymi.
W linku dźwięk jaki dochodzi z okolic przepustnicy.
We wtorek mam nadzieję, że będę miał trochę więcej czasu.
Wymienię świece, przewody zapłonowe oraz przewód doprowadzający powietrze, przeczyszczę wszystkie styki oraz sprawdzę wtryskiwacze.
 
     
garmin
Szofer T200


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Polska
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 18/20
 90%
Wysłany: 2012-09-11, 22:28   

znikający olej, takie jaja na manometrze ... mi to wygląda na pierścienie ale nie chcę być złym prorokiem :roll: przez co zła mieszanka spalin, sonda świruje ... ciężko tak na odległość ocenić ale tak mi to wygląda, tak jak koledzy powyżej piszą, bez wizyty u dobrego mechanika nie obejdzie. Dźwięk chyba nie ma wiele wspólnego z tymi problemami, u mnie po włączeniu i wyłączeniu zapłonu tak piszczy przez jakiś czas i po chwili przestaje a wszystko chodzi ok. Tak na marginesie ok ponad 3 litrów oleju wchodzi do silnika nie pamiętam dokładnie ile, więc jak wlałeś nowy powinien być bursztynowy a na fotce widać czarny. Mój od wymiany do wymiany wygląda znacznie lepiej, ale to takie luźne spostrzeżenie :)
 
     
ryjek 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 723
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 25/68
 36%
Wysłany: 2012-09-12, 19:59   

Przy takim przebiegu to remont silnika to norma.
_________________
aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca

 
     
garmin
Szofer T200


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Polska
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 18/20
 90%
Wysłany: 2012-09-12, 22:16   

Jeżeli przebieg jest autentyczny to wydaje mi się, że powinien jeszcze sporo polatać, wszystko zależy od wielu czynników, sposób eksploatacji, jakość oleju ... konstrukcja silnika opiera się na matizie, a one potrafiły 300.000 wykręcać bez problemu
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-09-12, 22:40   

Jeżeli kolega po zakupie tego auta dolał aż 3 litry oleju to oznaczało by to że ten silnik chodził praktycznie na sucho i tylko teraz jest pytanie ile to auto na takim poziomie zrobiło kilometrów.
 
     
ryjek 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 723
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 25/68
 36%
Wysłany: 2012-09-13, 15:22   

coś oleju chyba miał,kolega nie pisał że lampka z oleju mu się paliła,a kiedy się tak wogóle powinna oświecić jak już nie ma ani grama oleju :?:
_________________
aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca

 
     
garmin
Szofer T200


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Polska
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 18/20
 90%
Wysłany: 2012-09-13, 21:12   

kiedyś w astrze miałem przypadek, że na bagnecie nic nie było a lampka nie świeciła... chociaż czujnik był sprawny... wg mnie jak już się kontrolka zapali to znak, że podróż dobiega końca.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: