Cruze 1.4T a LPG |
Autor |
Wiadomość |
facet
Model Samochodu: Cruze sw 1.4T
Dołączył: 25 Gru 2011 Posty: 18 Skąd: warszawa
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-03-15, 21:55
|
|
|
nie wierze aby miedzy tymi silnikami była jaks róznica po prostu produkuje je inn fabryka pod innym onaczeczeniem kodowym -np. patrząc na czesci zamienne wszedzie jest dpisek A14NET(LUJ) - tym bardziej ze obie te jednostki maja dokładnie takie same parametry (pojemnosc , moment obrotowy , moc) i tak samo wygladają .
odnosnie przystosowania do gazu to dziwi mnie róznica w cenie dla silnika 1.8 -- tylk 200zł dla LPG:):):) |
|
|
|
|
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2013-03-15, 21:59
|
|
|
facet napisał/a: | nie wierze aby miedzy tymi silnikami była jaks róznica po prostu produkuje je inn fabryka pod innym onaczeczeniem kodowym |
Może nawet nie
http://astraklubpolska.pl...?f=163&t=817030 |
_________________ KAI |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2013-03-15, 23:34
|
|
|
Geez... po pierwsze nikt nie pisze, że A14NET to nie LUJ
Po drugie, info o braku dostosowania LUJ do LPG to nie kwestia wiary lecz faktów
A pierwszy fakt jest taki, że A14NET to na pewno nie jest A14NET LPG, którym się szczyci Opel jako silnikiem w pełni dostosowanym do LPG,
co oznacza, że A14NET LPG ma rzeczywiście wzmocnione zawory i gniazda zaworów.
Silnik LUJ w Cruzaku tego nie ma, dlatego Chevy jego nie gazuje
i naprawdę drugorzędnym jest to czy ten 1.4 to klon A14NET czy A14NEL.
Kolejny fakt jest taki, że dla 1,8 w Cruze są zarówno opcjonalne zawory jak i ich gniazda z adnotacją "KL7".
Takich elementów nie ma w katalogu dla 1.4T. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2013-03-17, 13:27
|
|
|
Panowie jak jest dobry gazownik to nie ma się co bać ja swojego 1.8 też zagazowałem na gwarancji w instalację Landi i co... z silnikiem nic się nie dzieje - instalacja chodzi perfekcyjnie a o problemach z lpg a cruzach dowiaduję się tylko z forum ( Ci którzyu montowali w ASO) więc najważniejsze to dobry - z praktyką gazowniak - na instalację i wiedzę nie ma co żałować kasy.... jedyne "problem" to wskaźnik paliwa ale to już taka "uroda" cruz-a..... |
|
|
|
|
facet
Model Samochodu: Cruze sw 1.4T
Dołączył: 25 Gru 2011 Posty: 18 Skąd: warszawa
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-03-20, 15:46
|
|
|
Problem z LPG przewaznie maja ci co kupili samochody po duzych przebiegach i po załozeniu instalcji dają mu mocno w ,,palnik,, - potem sie dziwia ze zawory sie wypaliły , głowica rozleciała, uszczelka puściła itd a to nawet nie koniecznie musi byc wina gazu. przy normalnym uzyktowaniu nie ma to znaczenia. jak jest dobry silnik i dobrze załozona i wyregulowana instalacja musi być ok, Jesli chodzi o Opla to sprawa jest prosta - ta marka , ma bardzo powazne kłopoty i chevi montujac LpG w tym blizniaczym modelu , robił by za duża konkurencje europejskiemu odzałowi GM . Asty 1.4T są montowane w Angli bez Lpg , montuja tam tylk włacznik na desce i blokuja soft (wyśletnianie sredniego i chwilowego spalania Pb itp.)W Gliwicach zakładane są instalacje Ladi Renzo Omegas. Silniliki z turbodoładowaniem i tak już są znacznie wysilone wiec te newralgiczne pozespoły(głowica, zawory)z natury muszą być solidne , czyli logika mówi ,ze nie ma co tu jeszcze bardziej utwardzać czy dostosowywac.Cały myk polega na tym, ze te jednoski napedowe maja hydrauliczne popychacze zaworów, odpadają wiec jakies regulacje czy kontrole silnika i własnie z tego powodu świetnie nadają sie do zagazowania. Wszelkie info Opla( w folderach reklamowych) o jakiś dostosowaniach zawieszenia( z tym tez sie spotkałem) i silnika , to tylko czysty marketing.Jedni wierza ,drudzy nie i trudno ich przekonac:):):)Chyba naistoniejsz sprawa jest to aby jeżdzić tanio i nie wydawac dużych pieniadzy na paliwo jesli mozna go kupic za pół ceny , chyba ze ktoś lubi wspierac pana Rostowskiego:) lub wstydzi sie stanąć pod takim dystybutorem - bo i tacy są. Ja wole zaoszczedzoną kase wydac na cos innego , albo wiecej jeżdzic . |
|
|
|
|
huri_khan
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 581 Skąd: Bytom
Poziom: 22
|
Wysłany: 2013-03-22, 17:40
|
|
|
Ja obecnie testuję Astrę IV 1.4T i wybieram się do Wrocławia, zobaczę jak wygląda spalanie w tym modelu. |
_________________ Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY |
|
|
|
|
bartasct
Model Samochodu: Cruze 1.4T
Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 40 Skąd: Jastrzębie
Poziom: 5
|
Wysłany: 2013-06-07, 19:53
|
|
|
Gaz do 1.4t montują bez problemu dowiadywałem się.NIe ma żadnego problemu płacisz 2900 i masz gaz. |
|
|
|
|
mati_rz
Model Samochodu: Chevrolet Cruze SW 1.4 T LT
Dołączył: 07 Maj 2013 Posty: 9 Skąd: śląsk
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-10-28, 15:55
|
|
|
Panowie, czy ktoś z was zamontował już gaz w 1.4 Turbo w salonie bez utraty gwarancji ? i jaki koszt był takiej instalacji ?
Interesuje mnie jeszcze miejsce założenia instalacji. |
_________________ Sprzedam Opony KUMHO KH17 205/60x16"
Przebieg około 4 tyś., 7 mm bieżnik, rocznik 2012, jeżdżone od kwietnia 2013. Cena 550 zł do negocjacji. |
|
|
|
|
Arek21
Arek
Model Samochodu: Cruze 1,4T LPG;Astra J 1,4T LPG
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Mar 2013 Posty: 57 Skąd: szczecin
Poziom: 6
|
Wysłany: 2013-11-23, 22:47
|
|
|
http://auto-swiat.onet.pl...cje-lpg-zdjecia
Czy 1.4T w Chevi różni od tego gazowanego w oplu?
Poniżej cytat z artykułu:
6. Opel i Chevrolet: silnik 1.4 Turbo/120 i 140 KM
Turbodoładowanie nie jest przeszkodą w zasilaniu silnika gazem, ale wymaga zastosowania odpowiednich podzespołów, m.in. szybko reagujących wtryskiwaczy i parownika o zwiększonej wydajności. W przypadku silnika Opla 1.4 T (stosowany także w Chevroletach, np. Cruze) również trzeba spełnić te wymagania – radzą sobie z nimi instalacje LPG IV generacji (sekwencyjny wtrysk gazu) i V generacji (wtrysk gazu w fazie ciekłej).
Dobrej klasy i szybkie wtryskiwacze gazu, a także parownik z zapasem wydajności są oczywiście droższe, ale też niezbędne do tego, by silnik z turbo podczas pracy na LPG nadal miał duży przyrost momentu obrotowego (charakterystyczny dla konstrukcji tego typu). Niestety, w przypadku zastosowania nieodpowiednich podzespołów (tańszych) nie będzie można w krótkim czasie odpowiednio wzbogacić mieszanki i uzyskać szybkiego przyrostu mocy. Ponadto w silnikach z turbo zwiększa się ryzyko wystąpienia płomienia wstecznego w kolektorze dolotowym, co tym bardziej nie pozwala na montaż tanich instalacji III generacji. W stosunku do wolnossącej odmiany silnika 1.4 obecność turbodoładowania podnosi koszt instalacji o ok. 500 zł.
Koszt instalacji od 2800 zł
Najniższe koszty wiążą się z montażem instalacji gazowej IV generacji, która zapewnia sekwencyjny wtrysk gazu. Warto jednak zastanowić się nad dopłatą ok. 1500 zł do wtrysku gazu w fazie ciekłej. Jedną z jego zalet są niższe koszty obsługi instalacji.
" |
|
|
|
|
snowbear
Model Samochodu: Cruze 1.4T LT+ kombi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Wrz 2013 Posty: 25 Skąd: W-wa
Poziom: 3
|
Wysłany: 2013-12-17, 23:02
|
|
|
Arek21 napisał/a: | Koszt instalacji od 2800 zł
Najniższe koszty wiążą się z montażem instalacji gazowej IV generacji, która zapewnia sekwencyjny wtrysk gazu. Warto jednak zastanowić się nad dopłatą ok. 1500 zł do wtrysku gazu w fazie ciekłej. Jedną z jego zalet są niższe koszty obsługi instalacji. |
A ja dostałem taką informację od BRC
" Zalecamy instalacje BRC wtrysk gazu sequent 24,11 z dodatkowym czujnikiem ciśnieniea paliwa koszt około 4000zł
Prosimy o kontakt telefoniczny w sprawie ustalenia szczegółów dotyczących montażu instalacji. Dopełnimy wszelkich starań by Pan/Pani był/a zadowolony/zadowolona z zamontowanej instalacji i naszych usług. "
Tak swoja drogą ... zagazował juz ktoś 1.4T ? |
|
|
|
|
JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
|
Wysłany: 2013-12-20, 23:40
|
|
|
Nie chcę się wymądrzać, ale problemem może być nie sam montaż (tutaj dobra instalacja plus doświadczony zakład powinny załatwić sprawę), ale późniejsza mechaniczna wytrzymałość silnika. Obecnie wszystko jest produkowane - z oczywistych względów podyktowanych interesem producentów - z materiałów sporo niższej jakości niż jeszcze 20 lat temu. W tym silniku problemem może być, z uwagi na brak tzw. przystosowania do LPG, wytrzymałość głowicy, a szczególnie gniazd zaworowych. Podstawowe pytanie więc to nie "czy się da?", ale "czy to będzie się opłacało?". Z tego co czytałem to do tego silnika, jak do wielu innych, nie ma jeszcze dostępnych instalacji gazu w fazie ciekłej, gdyż ten typ instalacji jest chyba zarezerwowany (przynajmniej na razie) do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa. |
_________________ JohnnyBeGood |
|
|
|
|
gamar
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.4 T kombi
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 23 Skąd: Czeladź woj. ślaskie
Poziom: 3
|
Wysłany: 2014-03-21, 16:42
|
|
|
Za parę dni się przekonam jak działa gaz w 1.4 T.
Jestem umówiony na montaż w najbliższą środę. Koszt ok 2800 zł. Gazownik sprawdzony i zaufany więc powinno być dobrze |
|
|
|
|
snowbear
Model Samochodu: Cruze 1.4T LT+ kombi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Wrz 2013 Posty: 25 Skąd: W-wa
Poziom: 3
|
Wysłany: 2014-03-21, 17:01
|
|
|
Ja to w końcu zgłupiałem jak to jest z tym gazem do 1.4T.
Dzwoniłem do Czakramu ( BRC ) i tam chcą za instalacje 4000 pln ponieważ przy tym silniku wymagany jest dodatkowy czujnik ciśnienia paliwa.
W warszawie w firmie EPG chcą za tą sama instalacje coś około 3000 pln i według nich żaden czujnik nie jest wymagany.
Może któryś z kolegów oświeci mnie kto ma racje ?
Chętnie założę tą instalację tylko nie chcę trafić na minę |
|
|
|
|
gamar
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.4 T kombi
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 23 Skąd: Czeladź woj. ślaskie
Poziom: 3
|
Wysłany: 2014-03-21, 17:20
|
|
|
Pytałem o ten dodatkowy czujnik w moim warsztacie. Ponoć nie jest zupełnie do niczego potrzebny. |
|
|
|
|
snowbear
Model Samochodu: Cruze 1.4T LT+ kombi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Wrz 2013 Posty: 25 Skąd: W-wa
Poziom: 3
|
Wysłany: 2014-03-27, 15:15
|
|
|
gamar napisał/a: | Za parę dni się przekonam jak działa gaz w 1.4 T.
Jestem umówiony na montaż w najbliższą środę. Koszt ok 2800 zł. Gazownik sprawdzony i zaufany więc powinno być dobrze |
Instalacja już założona ? Jakie wrażenia ? Jakiej firmy osprzęt gazowy ? |
|
|
|
|
|