Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Zuzycie paliwa w mojej EPICE na dlugiej trasie.
Autor Wiadomość
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-11-04, 22:28   Zuzycie paliwa w mojej EPICE na dlugiej trasie.

Witajcie ,
Bylem na Wszystkich Swietych w kraju. Przejechalem 2600km.Dokonaklem paru ciekawych doswiadczen z iloscia zuzytego paliwa na 100km.
Na poczatek na A2 byl ruch maly zaczely mnie dwa auta podjezdzac niebezpiecznie blisko.
Mimo ze przed emna byl tir w trakcie wyprzedzania kolegi,tym dwom sie bardzo spieszyloale raczej byli ogarnieci amiokiem predkosci.Trabili swiatlami poganiali. A4 z malutkim silniczkiem okolo 1.8l i duza Honda.
Gdy sie zrobila wolna droga dalem lewy migacz i na full do przodu odrazu kolo dwoch paczekj tamci znikneli widziale wdali dwa swiatelka ,mysle trzeba potrzymac i sie oddalic od wariatow. Obserwowale caly czas zuzycie paliwa na poczatku mialem zuzycie okolo 7.0l na 100km. W trackcie tego przyspieszania skoczylo zuzycie do 10.3l na 100km ale ja odpuscilem itrzym,ale rowne dwie paczki i zuzycie zaczelo spadac az do 9.0 l.Nasteopnie zjechalem na lewy pas i spokojnie 140km posuwalem na przod.Po okolo 10 minutach zuzycie spadlo do 6.6l na 100km.POo chwili minelo mnie tych dwoch opetanych. Za jakies godzine zjezdzalem juz do lodzi po czesci do EPICI.Mialem zamowione przez internet.Patrze i przy zjezdzie po lewej stronie sstoi Audi smierdzi spalenioznma niemilosiernie.Podejrzewam ze wykonczy sprzeglo. Moral z tej histori,iedntycnzie bylo w latacj 1963 w Angli kiedy otwarto pierwszy odcinek autostrady M-1. Na poboczch stgalo dizesiatki straszych aut ktore padly podczas pierwszego w swym zyciu po oddaniu maksymalnego wysilku.Podobie zaczyna byc na A2 w kraju.Moredrcza jazde wytrzymaja na duzej odleglosci tylko nowsze silniki lub strsze w2 bardzo dobryum stanie technicznymZaniedbane na starym oleju musza wysiasc.
W drodze powrotnej za Lubeck mialem czas do promu i zaczelelm marnowac czas jadac noca 70km na godzine na tempomacie.Zuzycie spadlo do 4.7l na 100km.Wogole cala trasa 1300km kosztowala mnie jeden tank i 30 litrow ekstra i zostalo jeszcze okolo 15l paliwa.
Epica z silnikiem 150 HP i turbo z e zmiennym platami turbiny daje rewelacyjne wyniki.
Warunek silnik super nagrzany i silnik w super stanie. Auto obenie ma przebieg 92500km.
Pozdrawiam Chepika 215.
_________________
Chepica215
 
     
skull 
murgrabia


Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 192
Skąd: Ostrołęka
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 25/27
 92%
Wysłany: 2012-11-05, 15:18   

urzekła mnie twoja historia.
_________________
a kuku
 
     
herman00 

Model Samochodu: Captiva 2,0D 2006
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 89
Skąd: Wawa
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 8/19
 42%
Wysłany: 2012-11-15, 15:17   

No historia jest urzekająca, tym bardziej, że ja głupi też się cieszyłem jak tego lata miałem przejechać całą autostradę słońca we Włoszech jednym ciągiem. Paliwo po 1,8 Euro, to mówię pojadę autostradą tak do 110km/h, bo mam czas, na tempomacie (Captiva 2,0) i będzie oszczędnościowo. Zatankowałem do drugiego odbicia pistoletu i nie wierzyłem kompowi, bo spalanie w końcu spadło do 6,7L/100km. Zbiornik 65L myślę pociągnę z 850km i będzie tankowanie. Ale przejechałem tak spokojnie z 1 postojem 700km i zonk - rezerwa. Wyszło po tankowaniu 8,8L. Jazda na autostradzie 130km/h to 9,5-10L. Nie da sie inaczej, przynajmniej w Captivie.
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-11-16, 08:34   

Herman00,
uzyskalbys te niskie spalanie ale po wyczyszczeniu PDF-a.Najpierw trzeba sie przejechac maksymalna predkoscia okolo 205km/h okolo 10-15km wystapi totalne oczyszczenie filtra.Sam nie wiedzialem ale po tej probie predkosciowej zobaczylem ze zaczelo opada zuzycie paliwa i dlatego dokonalem tego na tempomacie. Kazde wcisniecie gazu noga powaduje juz wieksze zuzycie ale delikatne przyspieszanie temomatem nie wykazuje tego zjawiska.
Nie wiem jaki masz silnik.Moj jest w wersji samochod (Vip,Policyjne auto,Ochrona rzadu) te auta byly sprowadzane do Polski w bardzo znikomej ilosci.
Pzdr.Chepika 215
_________________
Chepica215
 
     
herman00 

Model Samochodu: Captiva 2,0D 2006
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 89
Skąd: Wawa
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 8/19
 42%
Wysłany: 2012-11-16, 11:00   

Kolego, jaki DPF, juz dawno o nim zapomniałem. Jak miałem DPF to spalanie było jeszcze o około 1 litr większe. Silnik Z20S czyli 2,0 diesel styczeń 2007 i 107.000km.
 
     
skull 
murgrabia


Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 192
Skąd: Ostrołęka
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 25/27
 92%
Wysłany: 2012-11-16, 11:36   

herman00, nie doczytałeś - chodziło o PDF-a - taki plik, otwierany acrobat readerem - trzeba go otworzyć i wyczyścić (już daruj sobie aby po nim przejechać z maksymalną prędkością), wtedy spalanie spadnie do zera. Podejrzewam że Komierowski, nie tylko to, sobie tak wyczyścił - i ma wersje
Komierowski napisał/a:
Vip,Policyjne auto,Ochrona rzadu
_________________
a kuku
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-11-16, 13:55   

Przepraszam pomylilo sie w ilosci zajec.Chodzilo o czyszczenie "partikel filter"
czyli filtr czastek stalych.
Samochod odkupilem od instytutcji panstwowej.Tak bylo w papierach.To nie jest wazne wazne ze jest silnik canon i sprawia ciagle nowA RADOSC SWOIMI OSIAGAMI
Najlepsze to ma kopyto.Jak sie przylozy niewazne czy to jest 130 czy 160 odrazu ma dwie paczki
PEWNE CZESCI SA NIEDOSTEPNE NA RYNKU ALE SPROWADZAM BEZPOSREDNIO Z KOREI.
Kosztuje ale to zaden problem da sie zalatwic ,ale tyle frajdy?
Pzdr.Chepika 215

[ Dodano: |16 Lis 2012|, o 14:09 ]
Ciekawostka,
Obecnie jezdze na krotkich trasach,glownie autostrada,dziennie od 200km do max 500km
samochod srednio spala 6.5l, ranki zimne .Zanim sie nagrzeje do pelni to uplywa 40km przejechanych .Pomagam zonie w pracy.Ona moze w tym czasie prowadzic rozmowy telefoniczne sluzbowe.Od momentu jak wrocilem z Polski czyli 1listopada caly czas mam to nisklie zuzycie paliwa,czyli przedmuchnaie filtra dalo efekt gwarantowany ciekawe na jak dlugo.Wczoraj zmnienilem kolo dwumasowe na orginal GM bylo pirackie ktos musial podmnienic jeszcze w Polsce.Nowy pasek wieloklinowy silniczek tylko szumi.Opony Nokian wszystkie cztery zimnowki nowe.Pompowac na 2.8bar.Mialem mniej grzaly sie.
Pzdr.Chepika 215.
P.S szwecja autostrada max 120km/h lub 110km/h.
_________________
Chepica215
 
     
herman00 

Model Samochodu: Captiva 2,0D 2006
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 89
Skąd: Wawa
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 8/19
 42%
  Wysłany: 2012-11-16, 15:06   

No widzisz, ja jechałem przepisowo 110km/h, ale Captiva z tym silnikiem i ciężarem w postaci bebechów od 4x4 nie da rady. Ale z tym kołem dwumasowym i ciśnieniem to jakiś pojechałeś po bandzie. To ile ma przejechane ta Epica ? 200-300.000km. U mnie odpukać dwumas jeszcze nie lata po przejechaniu 107.000km, wymiana dwumasy przy manualnej skrzyni biegów odbywa się w komplecie z elementami sprzęgła, bo to w tych samochodach skomplikowana czynność, czasochłonna i kosztowna. Komplet sprzęgła coś koło 1000-1200zł i drugie tyle wymiana, więc rozsądek podpowiada żeby wymieniać komplet. Co do ciśnienia w oponach to masz pewnie tabliczke na drzwiach z maksymalnym ciśnieniem i pewnie nie powinno przekraczać 2,3 no max 2,4 bara. Ale skoro lepiej ci sie jeździ. A ile zapłaciłeś za dwumasa ?
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-11-16, 16:11   

Witaj herman00,
Wymiana dwumasa trwa oczywiscie wykonalem sam okolo 45minut.Zaden problem.Zdejmujesz pokrywe plastikowa silnika,lepszy dostep od gory i wiecej swiatla.
Nastepnie lewa przednia strone na lewarku i kobylce.Lewar warsztatowy,kobylka wystarczy do 1,5tony.Zdejmujesz kolo i plastikowa oslone od spodu.Luzujesz cztery sruby mocujace dwumassowe kolo,poznieje wkladasz do otworu pod napinaczem paska wieloklinowego klucz torx o numerze 60 i ramie dlugosci jednego metra wlozone od gory i do klucza masz swóbodny dostep do zwolnienia naciagu paska wileoklinowego.To dlugie ramie unieruchamiasz i pasek jest luzny.zdejmujesz go.nasteopnie odkreczas cztery sruby na kole dwumasowym i kolo masz w reku.Identycznie montujesz tak jak byklo zalozone.Orginal GM ma napis w odlewie GM. Inne nie posiadaja.Moje bylo podmienione jeszcze gdzies na terenie polski.Pasek pracowal pol centymetra obok rolki.Przyjechalem tak do szwecji i jeszcze raz pojechalem do polski i sie wyklarowal.ale wczoraj czulem zapach spalonej gumy i natychmiast wymienilem. Przebieg mojegop auta byl 92850km.
Montaz dokonujesz w odwrotnej kolejnosci.Najpierw kolo na swoje miejsce zakrecasz na krzyz sila tak do oporu z czuciem albo przykladsz klucz i uderzyc w ramie.Jest to bardzo skuteczne zakrecenie odpowiadajce narzedziom pneumatycznym Nastepnie pasek na swoje miejsce,wykonaj rysunek jak on biegnie i wedlug tego zakladaj.bedzie troche za ciasno nie przejmuj sie tylko kluczem 22mm wal korbowy krecisz w prawo i pasek wskakuje na rolke napinajca. zwalniasz klucz od gory i wszystrko na swoim miejscu.Probny strat apotem skrecnie palstiku od dolu pokrywa silnikaa i kolo.No jazda probna.
Moje auto ma opony letnie 215x50x17 93XL V opony wzmocnione i do 230km/h
cisnienie robocze przy tym aucie jest 2.8bar.
Zimowki takie same tylko do 205x60x15 na stalowych felgach do 190km/h
Oba komplety to NOKIAN polecam swietne.
Dwumasowe kolo kosztowalo okolo 190zl na internecie orginal. Cala europa kupuje z tego samego miejsca na internecie nawet wszystkie europejskie ASO oprocz Toyoty.
Toyota nie wierzy nikomu i ma swoich sprawdzonych dostawcow.
Pzdr.Chepika 215.
P.S w szwecji za samo kolo chcieli okolo 1000zl, niech sie wypchaja z swoimi cenami.

[ Dodano: |16 Lis 2012|, o 20:50 ]
herman00 napisał/a:
No widzisz, ja jechałem przepisowo 110km/h, ale Captiva z tym silnikiem i ciężarem w postaci bebechów od 4x4 nie da rady. Ale z tym kołem dwumasowym i ciśnieniem to jakiś pojechałeś po bandzie. To ile ma przejechane ta Epica ? 200-300.000km. U mnie odpukać dwumas jeszcze nie lata po przejechaniu 107.000km, wymiana dwumasy przy manualnej skrzyni biegów odbywa się w komplecie z elementami sprzęgła, bo to w tych samochodach skomplikowana czynność, czasochłonna i kosztowna. Komplet sprzęgła coś koło 1000-1200zł i drugie tyle wymiana, więc rozsądek podpowiada żeby wymieniać komplet. Co do ciśnienia w oponach to masz pewnie tabliczke na drzwiach z maksymalnym ciśnieniem i pewnie nie powinno przekraczać 2,3 no max 2,4 bara. Ale skoro lepiej ci sie jeździ. A ile zapłaciłeś za dwumasa ?

Witaj,
W mojej Camrze tez przyszedl czas na wymiane sprzegla regularnie co 150kkm.Zabieralo to okolo 2 godzin przy pelnym wyposazeniu warsztatowym,pamietam dodatkowo zawsze zmienialem zewnetrzne siemeriniog na polosioach napedowych szczegolnie prawa ktora jest niedostepna przy zamontowanej skrzyni biegow.bedac juz starszym zawsze pomagal jeden z pracownikow,narzedzia pneumatyczne podnosniki specjalne do przekladni itp.
Z tego co widze to was strasznie rzna po siedzeniuza czesci . Robocizna Wasza to darmowa.Unas kosztuje wiecej czasami jak czesci ale zaawsze sam wykonuje i mam najlepsza gwarancje ze wszystko jest zmnienione jak nalezy.Camra przeszla toitalnie pol miona kilometrow i nigdy nie nawalila i nie byla sciagana.Zjezdzila cala europe.
Pzdr.Chepika 215.
_________________
Chepica215
 
     
herman00 

Model Samochodu: Captiva 2,0D 2006
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 89
Skąd: Wawa
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 8/19
 42%
Wysłany: 2012-11-19, 11:24   

Kolego, jestem w szoku i uśmiałem sie serdecznie. Kolega pomylił wymianę koła dwumasowego z rolką napinającą paska wielorowkowego. A taki drobny szczegół, że do modeli Chevroleta koło dwumasowe produkuje tylko LUK i takie koło jest dostępne w ofercie internetowej od około 2300zł. Za 190zł to może jest rolka napinająca. Jak pisałem wymiana koła to zwalanie całej skrzyni biegów, prawdopodobnie rozpinanie całego zawieszenia. Kolego poniżej procedura:
Tego rodzaju koła zamachowe produkcji LUK są coraz powszechniej wykorzystywane w podobnych (klasycznych) układach napędowych modeli klasy wyższej średniej rozmaitych marek. We wszystkich dostęp do tych podzespołów uzyskuje się po uprzednim zdemontowaniu skrzyni biegów.
Pracę, ze względów bezpieczeństwa, rozpoczyna się od odłączenia akumulatora, co powoduje rozkodowanie radia i ewentualnych innych kodowanych urządzeń elektrycznych, więc wcześniej należy odpowiednie kody ustalić i zapisać. Następnie trzeba odłączyć wspornik od obudowy skrzyni biegów i zapewnić swobodny dostęp do niej poprzez wymontowanie środkowego odcinka układu wydechowego i jego osłon termicznych. W niektórych modelach pojazdów demontażu wymagają też różne inne elementy, mogące utrudniać dostęp do wału napędowego. Po wykonaniu tych czynności podpiera się skrzynię biegów podnośnikiem kanałowym lub mobilnym hydraulicznym i rozłącza jej tylne mocowanie.
W dalszej kolejności trzeba zaznaczyć położenie gumowych łączników oraz kołnierzy na obu końcach wału napędowego dla ułatwienia jego ponownego montażu we właściwej pozycji. Niespełnienie tego wymogu może spowodować późniejsze wibracje w układzie przeniesienia napędu. Potem odłącza się wał napędowy po odkręceniu śrub jego centralnego łożyska i połączeń ze skrzynią biegów oraz z tylnym mostem napędowym. Operację tę łatwiej jest wykonać przy współpracy drugiej osoby.
W kolejnej fazie demontuje się „masowy” przewód elektryczny z obudowy skrzyni biegów bez jego odłączania od nadwozia pojazdu. Odłączyć też trzeba elastyczny przewód hydrauliczny wysprzęglika centralnego (CSC) od przewodu sztywnego, zbierając wyciekający przy tym płyn do podstawionego naczynia. Odłączenia wymagają również złącza konektorowe elektrycznego przewodu światła cofania i zewnętrzny mechanizm zmiany biegów (poprzez wyciśnięcie zatrzasków), a także elektryczny bądź mechaniczny napęd prędkościomierza i licznika kilometrów.
Po wykonaniu tych czynności i odkręceniu śrub łączących ją z silnikiem można już wymontować skrzynię biegów, manewrując odpowiednio podpierającym ją podnośnikiem.
Do demontażu sprzęgła i koła DMF wolno używać jedynie kluczy ręcznych, którymi luzuje się po przekątnej śruby mocujące pokrywę sprzęgła do koła zamachowego, a po całkowitym ich odkręceniu demontuje się cały zespół sprzęgła, co pozwala na odkręcenia DMF od wału korbowego. Przed zamontowaniem nowego koła DMF konieczne jest dokładne wyczyszczenie powierzchni jego styku z kołnierzem wału korbowego. Następnie zakłada się koło i dokręca śruby, dociągając je ręcznie. Należy przy tym upewnić się, czy koło DMF zostało zamontowane w prawidłowej pozycji, bo jest to warunkiem jego pracy bez niepożądanych wibracji i hałasu. Wieniec zębaty współpracujący z rozrusznikiem trzeba zablokować specjalnym przyrządem, aby uniemożliwić obracanie się koła DMF podczas dynamometrycznego dokręcania śrub po przekątnej, zgodnie z wytycznymi producenta. W przypadku DMF Sachs najpierw dociąga się te śruby momentem 50 Nm, a następnie za pomocą klucza z kątomierzem przekręca jeszcze o kąt 90 stopni.
Przystępując do montażu nowego sprzęgła, niezbędne jest sprawdzenie bicia promieniowego jego nowej tarczy, ponieważ mogła ona ulec wypaczeniu podczas transportu. W ofercie firmy LUK dostępne jest urządzenie do pomiaru bicia, składające się z jednostki centrującej oraz skali. Zmierzona wartość bicia nie powinna przekraczać 0,5 mm.
Wielowypust wału wejściowego skrzyni biegów należy pokryć odpowiednim smarem i kilkakrotnie przesunąć po nim piastę tarczy sprzęgła. Po równomiernym rozprowadzeniu smaru usuwa się jego nadmiar z ponownie zdjętej tarczy.
Powierzchnie cierne pokrywy oraz koła DMF trzeba delikatnie wyczyścić wycentrować tarczę sprzęgła z kołem DMF za pomocą odpowiedniego narzędzia i założyć pokrywę sprzęgła, dociągając śruby po przekątnej, zgodnie z wytycznymi oraz momentem obrotowym zalecanym przez producenta (jest to szczególnie ważne w przypadku sprzęgieł samonastawnych).
Przed montażem skrzyni biegów zaleca się prewencyjnie wymienić wysprzęglik centralny (CSC), by uniknąć późniejszej zbędnej rozbiórki układu napędowego w przypadku pojawienia się wycieków z tego elementu. Podczas montażu nie należy ściskać wysprzęglika ręcznie, gdyż może to spowodować uszkodzenie uszczelki.
Sworznie prowadzące, osadzone w obudowie sprzęgła i kołnierzu silnika, pokrywa się smarem, montuje skrzynię biegów i dociąga mocujące ją śruby właściwym momentem obrotowym. Zazębienie się wielowypustów piasty tarczy i wału wejściowego skrzyni biegów stanie się łatwiejsze, gdy wał ten będzie mieć możliwość swobodnego obracania się. Po podłączeniu przewodu hydraulicznego do wysprzęglika CSC trzeba napełnić ponownie płynem roboczym ten układ i odpowietrzyć go.
Pozostała część procedury montażu polega na odwróceniu wcześniej opisanych czynności demontażowych.
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-11-19, 16:44   

Mozesz sie smiac do woli, jest wolnosc.
Nie zrozumiales mnie mam automat.Moje kolo dwumasowe lezy w zespole paska wieloklinowego. "Moze jest cos na kole zamachowym w automacie ale do tego nie doszedlem auto jest za nowe."Kolo dwumasowe to ma za zadanie eliminowac drgania silnika aby nie przechodzily na elementy rotujace jak pompa servo,kompresor AC i Alternator. Pasek wieloklinowy dostaje naped wlasnie z dwumasowego kola nastepnie rolka napinajaca,nastepnie ,servo pompa,alternator rolka prowadzaca,kompressor AC i do kola dwumasowego.
Opis mojej starej camry 2,2 byl tylko przykladem.Inna konstrukcja inne lata.Dwumas do paska wieloklinowego na internecie kosztuje w zaleznosci od kraju ja zaplacilem w Polsce 190zl te samo kolo LUK kosztowalo 120 ,Luk jest bult shitem.Tutaj wyroby luka nie maja ceny i nikt tego nie montuje.Jest nie rekomedowane.Rozpisalem sie na temat starej Camry te auto kochalem.Wymiana dotyczyla tylko elementow hamulca nakladek,paskow rozrzadu arolerk napinajcych i prowadzacyh raz pompa wody,raz tylko rolka prowadzaca pasek rozradu na pol milona . Czyli szesc wymian paskow rozrzadu i wielklinowego 6 razy wymiana swiec platynowych,olej co 10kkm Mobil 1 5w50,trzy razy komplet amortyzatorow ,krociec pierwszy od kolektora do kata rury wydechowej dwa razy,wydech do konca orginal cat orginal chodzi dalej,sprzeglo 2 razy ktore bylo genialnie proste.Dlatego swego czasu Camry bylo najmniej awryjnym samochodem swiata modele obecne juz sa tandetne.
Podobnie jest z naszymi szewami.
Pzdr.Chepika 215
_________________
Chepica215
 
     
michal2209 

Model Samochodu: Epica 2007 LT 2.0 D Automat
Dołączył: 30 Cze 2014
Posty: 25
Skąd: Ząbki
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2014-07-09, 08:24   

U mnie na odcinku 333km(włączona klima 90% czasu) z czego 200km trasa a reszta miasto(żwawa jazda, korki). auto spaliło 7,4l/100km pomiar wykonywany metodą tankowania do pełna(komputer pokazywał średnie spalanie 6,2[nie wiem jak u kolegów ale u mnie pomiar z komputera skacze zależnie od ostatniej charakterystyki jazdy w tym przypadku było i 9,5 z ciężką nogą w mieście było i 5,7 w trasie]) Myślę, że jeżdżąc ekonomicznie można by było wykonać tą trasę ze spalaniem 6,5l/100km
Epica 2.0 CDTI 150KM(po naprawie DPF + lekki chip tuning - 170KM 390Nm) automatyczna skrzynia biegów
 
     
wojtekcichy 

Model Samochodu: epica/vivaro/vivaro
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 9
Skąd: londyn
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2014-07-10, 06:06   

masz chipsa czy boxsa bo to roznica,jesli to drugie to lepiej wyjmij bo dpf tani nie jest
spalanie fajne ale przy jakiej predkosci?
 
     
michal2209 

Model Samochodu: Epica 2007 LT 2.0 D Automat
Dołączył: 30 Cze 2014
Posty: 25
Skąd: Ząbki
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2014-07-13, 11:10   

Modyfikacja na fabrycznym układzie z autorską modyfikacją pod ten silnik bez dostawiania czegokolwiek. Z dpf nie spodziewam się problemów dożywotnio bo go już nie ma w moim aucie. Co do prędkości to bardzo różnie, w trasie jechałem zarówno 90(ok 20%),110(ok 15%), 120(ok 15%) jak i 140(5%) czasami przy wyprzedzaniu 160(połowa trasy to 2-pasmowa ekspresówka). Nie jestem zwolennikiem ciasnej jazdy na pełnej k@#$ie z hamowaniem co 5 sek. ale lubię używać gazu. Niestety było zbyt ciasno żeby sprawdzić prędkość maksymalną(a jestem ciekaw czy pociśnie 200), może kiedyś na autostradzie u byłych nazistów.
 
     
michal2209 

Model Samochodu: Epica 2007 LT 2.0 D Automat
Dołączył: 30 Cze 2014
Posty: 25
Skąd: Ząbki
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2014-09-02, 15:13   

W ostatnim czasie dałem poprowadzić żonie, na zatłoczonej trasie 90km/h bez wyprzedzania komputer pokazywał średnie spalanie 4.6. Myślę że jest w tym coś prawdy ponieważ paliwo wyznaczone na podróż starczyło na trochę dłużej.
_________________
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: